Vilka dubbäck till Crescent Zepto Sport?

Synd att köpa en cx om man vill ha breda dubbdäck...

Men men, för att svara på frågan, det är nog säkrast att köpa 35 mm som nuvarande däck är, eftersom produktbilden ger sken av att det ser ganska trångt ut precis framför bakhjulet där bakskärmen går ner vid framväxeln. Så köp ett par Schwalbe Marathon Winter 35-622 så blir det nog bra. Glöm inte att köra in dubbdäcken ordentligt pumpade på asfalt några mil försiktigt utan kraftiga inbromsningar eller svängar, för att få däcken att hålla bättre och ståldubbarna att sätta sig ordentligt i gummit.

Samtliga cykelaffärer rekommenderade mig cx, förutom en butik som att crosshybrid. För 8000 kr kändes den dock trist, tung och dåliga dämpare.. så provade jag denna i liknande prisklass, och det kändes bara som jag flög fram så slog till.

Butiken menade att det kan gå in bredare däck på cykeln, speciellt utan stänkskydd (vilket jag dock behöver ha)

Schwalbe Marathon Winter 35mm som Sambal Oelek skrev håller jag med. Bra däck och som du skriver skönt med skärmar

Senast ändrad:
Jag kör nu på ett par SW 30 på min Zepto Pro. Funkar fint. Tog första långturen idag med dem på 85km. De känns rätt tröga dock. Samt att jag gärna skulle haft lite bredare. Men fick dem nästan gratis så de får duga. Men skulle jag köpa nytt skulle det bli SMW 35. Kör SMS 35 på sommaren, kanondäck.
(Schwalbe Marathon Supreme)

Senast ändrad:
Framgaffeln har säkert plats för 42 mm SMW, men skärmen kanske hindrar det. Kolla det om du vill ha bredare däck fram.
Jag kör 42 mm fram och 35 mm bak. För tillfället friktionsdäck bak, men kommer byta till dubbat även där när det blir mer knaggelis.

Tillbaka
Topp