Vilka fynd gjorde ni på Cykelcity?

Ariel

Medlem
Jag kom över ett par Sidi Action SRS
mcaction2.jpg

och en Hope t-shirt.

Jag beställde precis Eggbeater SL och Trailraker däck från merlincycles.co.uk idag + nåra extra slangar.

Så nu väntar jag ivrigt på mina nya pedaler så jag kan prova skorna.
(Klotsarnas skruvar för insexnyckel är rundade så jag kan inte ens ta loss dem för o testa de nya dojjorna :(. )

Med de nya pedalerna lättar jag cykeln med 170gram typ. Går från gamla Time Atac till Eggvispar.

Sånna dojjor köpte jag också! Stod och valde i en halvtimme mellan 43.5 och 44, blev 44, hoppas det var rät..
Och en XTR-framväxel och en Cykelcitykeps.
Jag kom 5 i 10, vid 10 var det kö nästan hela vägen till Folkungagatan.

Själv kom jag vid kvart i och kom in som nummer 13. 44,5 blev det för mig, och dom fick jag av en kille som som inte ville ha dom, har tog sista paret och gav dom till mig, super tycker jag!!

För att förtydliga blev det likadana skor som Ariel, jag antar att Hi Tech Carbon är landsvägspjuck.
Man hade lätt kunnat bränna hela lönen där...

Va, Eggbeaters var väl inte på rea?? Vill också ha!

(edit: Läste det tidigare inlägget lite slarvigt, Eggbeaters var inte på rea..)

Jag köpte en Campa Miragekassett 13 - 26 (195:-) som får agera bergskassett i vår. Dessutom köpte jag en Selle Italia SLR (700:-) som väger 140 gram enligt vågen på jobbet, dvs 5 gram mer än det står på sadeln.

Senast redigerad av en moderator:
pga nypoererad axel ville jag inte trängas själv, men min flickvän åkte iväg och lyckades roffa åt sig ett par Gore FI-byxor (de tog slut illa kvickt) och en billig 36 håls-fälg som ska åka på SS-projektet. hade jag varit där själv hade det säkerligen blivit mycket dyrare =)

Kaijan skrev:
-------------------------------------------------------
> Har inte ni nåt jobb?
>

Nä, jag är doktorand! =D

Det blev att par Shimano SH-W101 och jag hoppas de lite mer gjorda för vinterbruk än vad mina sommar-cykel-skor är.

----------
Ariel
Vi snackade lite utanför/inne i butiken om jag inte tar fel.
----------

lite slitgrejer: hjälm, handskar och 11-34 7-delad kassett
funderade på om jag hade någon användning för mirage-baknav för 200:- men det kändes lite onödigt då jag redan har deorenav hemma

Beställde ett par Sidi Genius 5 Mega(racerskor) i strl 48...
Ska se om ordern går i genom eller om dom tog slut.
Var på väg dit men blev hindrad av ett jävla signalfel. =[

Ariel skrev:
>
> Med de nya pedalerna lättar jag cykeln med 170gram
> typ. Går från gamla Time Atac till Eggvispar.

Min senaste cykel blev 140g lättare med det jag köpte på REAn.

normal_Vikt.JPG

Men trots REAn kostade över 11:-/sparat g

/Håkan

skulle in o kolla lite idag, tog bilen från järfälla där ja pluggar 16:30, BIG misstake, BIG misstake, helt fel tid :D märks att man inte är från stockholm, sånna köer att när klockan var 17:50 vare bara att inse att man inte skulle hinna dit, bara o vända, ska dit bättre tid imorgon.

Kaijan skrev:
> Har inte ni nåt jobb?
>

Hade tur att min föreläsning började lite senare så jag missade bara en timme från den :).

Johan A skrev:
>44,5 blev det för mig, och dom fick jag av en kille som som inte ville ha dom, har tog sista paret och gav >dom till mig, super tycker jag!!

Det var jag som lämnade över skorna till dig antagligen. Jag prövade 44,5 först men de var lite trånga vid tårna så tog ett par i strl 45 ist o de e som gjutna för mina fötter. Hoppas de inte töjer sig bara.

Rikard det stämmer nog bra, skönt att vi fick det vi ville.

Kaijan skrev:
> Har inte ni nåt jobb?
>

Jo visst. När jag anställdes sa min blivande chef att "jag skiter i var du jobbar och jag skiter i när du jobbar, så länge du levererar. Själv är jag aldrig på jobbet".

Så jag kom strax efter 10, tog en nummerlapp nr 50 och köpte tre Hope-nav för 1200 kr:

Hopenav-046-fixad.jpg

Navet uppe till höger är ju egentligen rätt gammalt, men 200 kr tycker jag det var värt. Duger nog som ersättare till Exage-navet som sitter på pendlarcykeln...

Jag var litet sugen på en Easton-ram också; 2500 kr är helt OK för den (blåvita) ramen tycker jag. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle ha den till, så jag sansade mig... Att köpa till resten av prylarna för att bygga ihop en cykel kostar ju en del trots allt.

Det verkade som det mesta suget var efter skor och hjälmar.

2 st Elite patao flaskställ i carbon.
1 par Sidi ergo 1 carbon stl 44 som en i kön gav mig, tack. störtsköna och snygga.
2 st c-10 ultra kedjor.
1 st motorex white grease (ej rea)
Nu får man leva på gröt resten av månaden :-p

Nu är de klart en Easton Whiskey Pete kommer snart på posten (var slut i göteborg)
hoppas nu att studentekonomin räcker till resten av delarna =)

Även jag var sugen på en blåvit Easton för 2 500:- men jag köpte ju just en liknande ram för 5 000:-! Shame!

Hopenaven var ju fina, även sådana har jag redan fast svarta och med titanbody. Jag skulle dock inte tacka nej till en Hope Mini bakbroms för sisådär 700:-. Även på CRC är de lite dyra.

Min förra sadel på cykeln vägde förresten 350 gram så cykeln blev 210 gram lättare med SLR-sadeln:-)

Lyckades i Måndags ringa in min order till CykelCity i Stockholm sittandes på höjden på Mörkö( Sörmlandsleden)!
Otto var lika trevlig som alltid och lade undan två Campa Record C9 kedjor á 150 kr(215) och en Mirage kassett 13-26 195 kr(280).
Var sugen att köpa ett Surly flipp-flop baknav. Men fick höra att de var gängade för frihjuls klingor. Antog att det inte går att fästa en fixed klinga, hade jag fel?

Då fick man inga skor... =((
Beställde över nätet , hörde inget och var som katt runt het gröt efter en avi på hallgolvet.
Efter ett tag tänkte jag att det tar inte 8dagar för posten å leverera f söder till bålsta ,
så jag mailade i går och i dag fick jag till svar att dom var slut...

Kan man inte begära att dom ska höra av sig liite tidigare om det är slut???

GRRR

Jag hade en jäkla tur fick tag på dom sista Sidi Genius 5, tog 1.5 nummer större än normala skor. Passar perfekt. Väntar på Time pedaler, hoppas de kommer på måndag. Vill gärna pröva de nya skorna innan värmen försvinner.

Tillbaka
Topp