Vilka skärmar till pendlarn?

blitz

Aktiv medlem
Hej,

Nu när det mer eller mindre varje dag är blött och klabbigt på vägen från och till jobbet så är jag trött på att vara smutsig och blöt om benen varje dag.
Har en Trek ds 8.5 från 2014 som transportmedel. Sitter ett par skärmar på nu, men de är för kort /smala så de hjälper inte så mycket.
Någon som har något att rekommendera? Finns väl någon slags tanke på att få dit ett par dubbdäck när det blir halt med.

Tack på förhand

Gillar mina Velo Orange Zeppelin 52mm. De täcker mina 38mm, och inga problem med dubbdäcken heller. Framförallt skramlar dom inte, och sitter som berget, trots en hel del grusrundor.

Jag fick med ett par billiga 35 mm (från Häggs) när jag köpte min stålpendlare 2013. Framskärmen har gått åt i krascher men bakskärmen åker fortsatt på om höstarna, med kompislapp.

Jag köpte två par Biltema och satte en bakskärm fram och skarvade på bakskärmen men en framskärm. Bästa lösningen jag provat av alla möjlig kombinationer och märken. Då får du skärmarna maximalt långa, bara att dra ner dom så långt det går utan att hjulet inte går att ta av.

Jag köpte två par Biltema och satte en bakskärm fram och skarvade på bakskärmen men en framskärm. Bästa lösningen jag provat av alla möjlig kombinationer och märken. Då får du skärmarna maximalt långa, bara att dra ner dom så långt det går utan att hjulet inte går att ta av.
Najs, totalvikt under 2 kg?

Jag bytte till VO-aluskärmar när jag blev trött på mina fladdrande BT-plastskärmar med ego- och kompislapp.
Funktionen likvärdig men nu fladdrar och flexar de inte längre.

Frugan har några SKS-skärmar i alu och de är lite kortare men fortfarande stadiga.

Bontragerskärmarna gillar jag. fast jag har ju som TS en TREK. (som inte är en klumpeduns enligt annan tråd) Står att den där cykeln kom med 38mm däck så du lär ju få in feta skärmar. vad kör du med för däck?

Tillbaka
Topp