Vilken Bashguard?

borton

Ny medlem
Vilken Bashguard?
Köpte en beg cykel för ett tag sedan, bashguarden som satt på var av äldre DownHill modell och funkar inge vidare, den va dessutom gjort för klingor med 46t. och ja skulle vilja ha en för 32-36t.

Så ja undrar om ni har några schyssta tips om ngt prisvärt, gärna under 700 kr. för 4 håls vevar. och om ni har något varningar för va man absolut inte ska köpa!? Erfarenheter om allt som har med bashguards att göra får gärna dela med er av! =)

( Finns bild på den nuvarnade bashguarden på min profil. )

Tack på förhand, Leeo!

Vilken Bashguard?
Jag kan tipsa om e-13 "plast" bashguards. Har haft en av deras kedjestyrare ett tag. Otoligt kraftig sak. ca 13mm tjock, men inte speciellt tung då den är gjord av en seg plast-sort "makrolon".

Jag råkade en gång droppa rakt på en vass sten med bashen. Rakade av lite plast på kanten, men den höll i övrigt. Vevarmen blev dock lite skev...

Finns i svart eller transperant. Tror de kostar ca 500:- i här i Sverige.
Se: http://www.e13components.com

Vilken Bashguard?
Har också Evil. Den svarta. Är helnöjd med den. Har inte klagat ännu, och jag har dragit i ett par lastkajer och sånt med den. Blir det hack i den, blir det till att ta fram filen, men till skillnad från en i alu, så ska det nog väldigt mycket till om du lyckas böja den. Skulle tro att andra saker går sönder innan, troligen du! =) Jag gav 495 för min på Huckfest fö.

Vilken Bashguard?
Annars finns billigare och enklare varianter, jag kör med en RaceFace i alu som kostade kanske 250:- när jag köpte den.

Funkar kalasbra även fast jag inte är någon urban friåkare, den har fått sig en och annan kyss i skogen med :)

Tillbaka
Topp