[Vilken BCD på Canyon Spectral AL 6.0 Shimano vevparti?]

Illuminatus

Ny medlem
Tjo,

Fick min Spectral denna veckan & har nu avverkat ungefär 10mil. I väntan på cykeln så startade jag en tråd ang Single Speed klinga typ Race Face Narrow Wide men som tips skulle jag vänta tills jag provat cykeln.

Det har jag nu gjort & jag har under de 10 mil landsväg & skogskörning aldrig använt mig utav det lilla drevet utan enbart det stora framdrevet som jag tror är 38. Fixar de allra brantaste partierna i skogen men trampar genom en gnutta vid landsväg, dock tror jag inte jag kommer cykla speciellt fortare utan jag tror en singelklinga på 38 gaddar skulle passa mig bra.

Nu är min fråga vilket BCD jag har på det nuvarande vevhuset från Shimano?

Måste jag byta vevhus för att kunna ha singelklinga?

Passar ett stycke Race Face Narrow Wide mitt vevhus?

Länk till cykelns spec:

http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=3255#tab-reiter2

Otroligt tacksam för snabba svar då jag har en rabattkupong hos CRC som går ut idag!

Tagk på förhand,
Andreas

Google funkar bra till det mesta men det kräver att man vet vad man ska googla från första början. Tackar för länken till Shimanos sida, klart & tydligt att det är 104 som gäller.

Då köper jag hem ett 38t Från Race Face.

Är det något mer man behöver vid bytet?
Verktyg, monteringsfett osv har jag.

Du kommer väl behöva bryta kedjan för att få bort framväxeln, sitter det inte redan ett kedjelås som är enkelt att öppna och stänga kan det vara läge att köpa ett sådant. Annars behövs väl inget om du har alla verktyg etc.

Tillbaka
Topp