Vilken bör jag välja?

steget

Ny medlem
Vilken bör jag välja?
Står nu och väljer mellan två olika race-modeller. Jag skulle dock vilja ha en sista input ifrån er som kan det här med cyklar, då jag själv är en blivande "glad amatör"…

Alt. nr 1:
http://www.xxl.se/cykel/cyklar/landsvagscykel/ridley-icarus-10-105-landvagscykel/p/1097582_1_style
Pris: 9.999:-

Alt. nr 2:
http://sportson.se/newsite/ilog/pdfform/showpdf.php?flytype=productinfo&product_id=19728&antal=1
Pris: 12.698:- men slutar på 11.428:- med rabatt.

Vilken av dessa två cyklar är mest prisvärd ur produkthänseende, alltså bortsett ifrån servicenivå hos butikskedjorna?

Tacksam för alla åsikter i frågan.

Vilken bör jag välja?
inga viktuppgifter på någon av dem?
Ingen expert på frågan men spontant tror jag Ridley verkar ha bättre komponenter, Specialized kanske bättre ram. Hugget som stucket. Är det bara dessa det står emellan faller avgörandet enbart på en liten provtur som det borde gå att få till. Många vill nog också blanda in en tredje aspirant från någon europeisk webbshop så du får bättre ram, lägre vikt OCH bättre komponenter till ett LÄGRE pris.

Vilken bör jag välja?
Båda har gaffel i kolfiber, det är bra. Tror många skulle rekommendera Specialized pga bättre ram. Personligen är jag tveksam till att ramen skulle vara bättre än något annat märke i det prissegmentet. Jag tycker Specialized är lite oprisvärda i de lägre prisklasserna.

Hade nog gått på Ridleyn och få lite pengar över till annat. Men båda är ju bra hojar.

Vilken bör jag välja?
Är lite nybörjare på lvg men vad jag snappat upp så hade jag nog satsat på Ridley av dom två, p.g.a. 105, Specialized har "bara" Tiagra. Men dom som har koll skulle kanske säga att det inte skiljer så mycket.

Vilken bör jag välja?
Helt klart Ridley'n!
No. 1: 105'an är bättre än Tiagra (likv SLX vs Deore inom MTB)
No. 2: Ridley är Ridley och inte lika Svensson Spech.
No. 3: Prisskillnad, lägg mellanskillnaden på ett par finare dojor, typ SIDI eller (självironiskt nog) Spezialiced S-Works

No. 4: För att jag är partisk ;)
// Larsa

Tillbaka
Topp