Vilken cykeldator för navigation och Strava

Jag vill ha möjligheten till att jaga live-segment på Strava.
Live segment låter roligt i teorin, men praktiskt tycker jag att det är svårt att få sparring. En skärm med graf visar var på segmentet du befinner dig samt antal sekunder före/efter ditt eller följares PR. Enda fördelen är att cykeldatorn ger information om segmentets start och slut. Kanske bra på nya okända segment, men annars tycker jag att funktionen är irriterande.

Live segment låter roligt i teorin, men praktiskt tycker jag att det är svårt att få sparring. En skärm med graf visar var på segmentet du befinner dig samt antal sekunder före/efter ditt eller följares PR. Enda fördelen är att cykeldatorn ger information om segmentets start och slut. Kanske bra på nya okända segment, men annars tycker jag att funktionen är irriterande.
Är det så att det går att jaga segment utan att ha tillgång till live-segment? I så fall går det kanske att bara starta Strava i mobilen om man har koll på vart segmenten startar och slutar?

Är det så att det går att jaga segment utan att ha tillgång till live-segment? I så fall går det kanske att bara starta Strava i mobilen om man har koll på vart segmenten startar och slutar?
Ja, om du har ett Strava abonnemang ser du vilka segment du åkt på samt tid och placering mm.

Jag har en Hammerhead Karoo. Den är android-baserad, har färgskärm med bra touch. Den har sitt egna gratis kartprogram som du kopplar till din enhet, gratis kartor, den räknar om rutten snabbt, och det går att koppla Strava till din enhet så att den laddar upp nästan automatisk efter avslutat pass. Då kan du också få Live-segment i enheten, men du måste själv "like:a" de segment du vill ha.

Den har fungerat skitbra. Karoo 2 går att hitta på reor för ca 2500 ibland. Annars är den nog dyrare än vad du tänkt dig.

Tillbaka
Topp