Vilken elcykel är mest prisvärd?

Jag letar efter mest prisvärd elcykel men det faktum är att jag inte kan bestämma mig för att köpa som är bäst enligt priset. Om du har verklig erfarenhet snälla, jag vill begära att du ger mig ditt bästa förslag.

Jag letar efter mest prisvärd elcykel men det faktum är att jag inte kan bestämma mig för att köpa som är bäst enligt priset. Om du har verklig erfarenhet snälla, jag vill begära att du ger mig ditt bästa förslag.
Prisvärdast är en elcykel med motor/elsystem från någon av de stora kända systemleverantörerna, typ Bosch, Shimano, Yamaha och kanske några andra till. Alla med mittmotor. Sikta på minst 50 Nm i vridmoment, stor batterikapacitet minst 400 Wh helst ca 500 Wh. På reor/kampanjer kan du hitta sådan cyklar för 20-25 tkr. Jag har inget konkret förslag, det ändras hela tiden beroende på utbud och kampanjer, så det blir till att söka på nätet (tidsödande) Undvik lågpriscyklar, det blir dyrt i längden. Typ Biltema elcyklar med inbyggt åldrande i batterierna, eller batterier till äldre modeller som inte finns som reservdel längre.

Vad ska du ha den till?
Men vill du ha både en bra och prisvärd cykel utan en massa påslag för att det är ett exklusivt märke eller inte är något "brandat" skräp från någon "kinesisk sweatshop" så skulle jag rekommendera Cube. Tysklands största cykeltillverkare och de har cyklar till alla möjliga olika användningsområden. Och som redan skrivits, ska du använda cykeln och vill att den ska funka bra, köp med mittmotor och gärna Bosch! Och ju mer NM i motorn desto roligare och ju mer WH i batteriet desto längre kan du ha roligt!! ;)

Tillbaka
Topp