Vilken mtb-tidningen ska man prenumerera på?

flöjt

Ny medlem
Vilka tidningar läser ni? Jag har letat efter något bra läsmaterial ett tag nu men tycker att det är lite klent utbud.. jag kanske bara letar på fel ställen?

Hur som helst så har jag nu 3 st tidningar här som jag väljer mellan att prenumerera på.
Det står mellan:

bike http://www.magazines.se/view_deal_main.php?deal_id=1500981008
Mountain Bike Action http://www.magazines.se/view_deal_main.php?deal_id=1309361412
Samt en annan Mountain Bike Actionhttp://www.magazines.se/view_deal_main.php?deal_id=1501412012

Vad säger ni?

Definitivt inte den andra MBA, prenumererade ett år men var glad när jag slapp få den längre.
What Mountainbike är bra, finns på press-stop men prenumerera inte genom dem utan direkt från förlaget i England.

Ted_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Definitivt inte den andra MBA, prenumererade ett
> år men var glad när jag slapp få den längre.
> What Mountainbike är bra, finns på press-stop
> men prenumerera inte genom dem utan direkt från
> förlaget i England.

Håller med .Den här brukar jag köpa ibland.
77080804.jpg ht=725

Norrmännen har inte bara häftigare natur de har bättre tidningar också, jag säger ;Terrengsykkel. Ibland skriver de till och med något snällt om Sverige.

MBUK tycker jag är ganska skön.. Gillar alla recensioner på cyklar och allmänt cykelintresse. Dvs både dirt, DH, Freeride och XC är med i tidningen :)

Terrengsykkel är helt klart riktigt bra. Men vill man läsa lite om racer med och om Svenskar så är Kadens rätt bra tycker jag. MBUK läste jag massor innan men mycket mer AM-FR i den och enormt mycket reklam och så.

WhatMTB är bra, men är ganska pryl- och testinriktad. Singletrack har bra storys, fina bilder. MBR är som en blandning av dessa två.

Undvik mountain bike action! En riktig skittidning!

MBUK känns alltför DH-inriktad för att intressera mig längre. Dessutom ganska pubertal. Men kanske jag som kommit för nära de 30...

MBUK är helt klart bäst. Bra tester och bra tidning + att man får ofta små "give aways" sisst fick man ett par Trek strumpor, bara en sån sak!

Varför inte MBA? Har inte läst så många andra iofs, men gillar den även om den kan kännas lite väl soccermom-präktig ibland. Seriösa tester.
MBUK börjar jag bli för gammal för tror jag. Handlar mer om bira än cykling känns det som.

Edit: Jag läser ju fan inte vad ni skriver. Det är den 3:e tidningen jag menar var bra. Den andra MBA har jag inte läst.

Senast redigerad av en moderator:
jesster73 skrev:
> Varför inte MBA? Har inte läst så många andra
> iofs, men gillar den även om den kan kännas lite
> väl soccermom-präktig ibland. Seriösa tester.
> MBUK börjar jag bli för gammal för tror jag.
> Handlar mer om bira än cykling känns det som.
>
> Edit: Jag läser ju fan inte vad ni skriver. Det
> är den 3:e tidningen jag menar var bra. Den andra
> MBA har jag inte läst.

Ja, två flugor i en smäll då om man har bira som andra intresse ;)

Amerikanska BIKE magazine har jag läst och prenumererat på sen juni 1999, har alla nummer sen dess. :-) Fokus mer på själva cyklingen, istället för prylarna. Mycket fina bilder och reportage från olika ställen, samt intervjuer med tillverkare och eldsjälar inom cykling. Helt klart värd att prenumerera på, lösnummerpriset hos Pressbyrån är vidrigt dyrt i jämförelse. http://www.bikemag.com/

Brittiska Singletrack är också bra, fortfarande prenumerant på den blaskan även om den var bättre förr. http://www.singletrackworld.com/

/Leo

Träffade en kille på Transportugal som skrev lite för både Singletrack och en annan tidning som heter Shred. "The worlds smallest bicycle magazine". Mycket trevlig liten publikation som dessutom går att läsa på nätet. Men jag kommer att prenumerera för att supporta lite.

Leo skrev:
> Amerikanska BIKE magazine ......jadajada..........
> http://www.bikemag.com/
>
> Brittiska Singletrack är också bra....jadajada........ http://www.singletrackworld.com/
>
> /Leo

Håller helt klart med! Vill man ha lite mer FR/DH utan att bli genompubertal är DIRT bra.
DIRTRAG är väl egentligen mest en pappersverision av deras forum, den kan man ju lika gärna läsa på nätet.

/Crallan

Jag har fastnat för Terrengsykkel, lite knepigt med norskan i början men när man vant sig så :)
Bra tester, lite mer balls än kadens, tuffare i omdömena. + för att man slipper räserartiklar

Jag gav en årsprenumeration på DIRT till Jon, det uppskattades.

själv gillar jag bilderna mer än reportagen, även om de är helt ok de också.
Väldigt mycket DH dock, så det är ju en fördel om man är lagd åt det hållet ;)

JLarsson skrev:
> Träffade en kille på Transportugal som skrev
> lite för både Singletrack och en annan tidning
> som heter Shred. "The worlds smallest bicycle
> magazine". Mycket trevlig liten publikation som
> dessutom går att läsa på nätet. Men jag kommer
> att prenumerera för att supporta lite.

Paul?

Fick Shift i brevlådan igår. Både MTB och LVG men med tonvikt på "icke-tävling".
Återkommer när jag har hunnit läsa.

MBUK, MBR och WhatMTB tycker jag är bäst i den ordningen. De amerikanska tidningarna har bara en massa annonser och en och annan RR. MBUK är skönt skriven och har massor av småprylar som jag tycker om. Jag köper den i lösnummer men börjar fundera på prenumeration.

/Jerka

Sista numret av MBUK var som en presentförpackning med 5 presenter i dubbelstor plastpåse.
Tidningen har allt. Man hinner aldrig läsa ut den. När man tror man läst alla artiklar kan man börja om igen för då har man glömt starten.

crallan skrev:
> DIRTRAG är väl egentligen mest en
> pappersverision av deras forum, den kan man ju
> lika gärna läsa på nätet.

Är det verkligen så? Jag prenumererar och har inte alls upplevt att
tidningen är en pappersversion av deras forum.

Jag tycker tvärtom att de flesta andra tidningar är väldigt ytliga
jämfört med DirtRag. När de testar cyklar t.ex. så testar de verkligen
cyklarna. Ett bra tag dessutom och under "verkliga" förhållanden.

Nu lade jag precis en order på en prenumeration av Dirt, tänkte inte riktigt på vad det kostade innan jag klickade på "Gogo gimme tidning please!" men vafan det får det vara värt... ;D

Jag tror jag pyntar i runda slängar runt 35 - 40 spänn per nummer för MBA.

Kul att Terrengsykkel provkör terrängen istället för cyklarna :o)

Tillbaka
Topp