Vilken Pulsklocka!?

Dubmaster

Medlem
Vilken Pulsklocka!?
När jag kom hem i från sommarens semester så var min superbilliga pulsklocka död, så nu letar jag efter en ersättare.
Jag är lite osäker på om jag vill att den skall vara allt i ett cykeldator/pulsklocka. En hake är dock att den måste gå att använda även under vinterns spinningpass. Sen vore det trevligt att kunna läsa av lite kurvor på datorn efter passet.
Jag har kikat lite på Garmin Forerunner 60 och Polar CS300 men vore väldigt glad åt lite tips.

Mvh

/Dubmaster

Vilken Pulsklocka!?
Själv skall jag beställa en Garmin Forerunner 405. Den verkar riktigt shysst. Min Polar S610i har funkat jättebra i 7år men är sugen på GPS funktionen i 405.

Vilken Pulsklocka!?
Jag har en Suunto T3c som jag tycker är bra. Skönt bälte, tydlig display och vettiga funktioner. Sedan är de väldigt rena och snygga i designen (även om det kanske är mindre viktigt när man svettas runt i skogen). Om du ska kunna föra över till datorn behöver du dock köpa till en PC-pod.

Vilken Pulsklocka!?
På spinningen gör GPS varken till eller från, men annars är det ganska roligt att se hur det gick i den där uppförsbacken, eller se precis var det var du körde fel och missade den mysiga caféet och istället fick dricka kaffe på macken.

Vilken Pulsklocka!?
Dubmaster skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur mycket roligare kommer man ha med en
> pulsklocka med gps? Kollade på Forerunner 305 nu
> och den är ju inte vidrigt mycket dyrare...

Lär ju vara jäkligt kul att ha GPS i klockan. Kunna se på kartan hur du cyklat/sprungit etc, se hur långt du cyklat, hastighet, höjdmetrar mm. I 405:an kan man utse en punkt som varvtid och automatiskt få varvtider då du passerar den punkten.

Vilken Pulsklocka!?
Har kört med 305:an i ca 2 år, är grymt nöjd med den.
Och som sagt så kan man ju få den hyfsat billigt nu också, klart prisvärd om du frågar mig.

Vilken Pulsklocka!?
Eknor skrev:
-------------------------------------------------------
> Har kört med 305:an i ca 2 år, är grymt nöjd
> med den.
> Och som sagt så kan man ju få den hyfsat billigt
> nu också, klart prisvärd om du frågar mig.

Håller med , riktigt bra klocka!

Vilken Pulsklocka!?
Sällar mig till 305-kören. Visst den är stor och ful, men man har den ju bara när man cyklar eller springer. Kul att analysera efteråt och man bygger snabbt upp en intressant databas med pass.

Vilken Pulsklocka!?
Håller också med om 305:an Mycket bra klocka för rimliga pengar. Lite svårt att hitta rätt i menyerna i början, men det är också den enda bristen jag har hittat.

Tillbaka
Topp