Vilken styrstam?

Hedbergl

Medlem
Vilken styrstam?
Skulle behöva ha tips på ny styrstam till frugans cykel. Hon har en Cannondale Trail 2 2022 i storlek small och skulle behöva en kortare styrstam samt (om det går) en som blir lite högre. Hon har opererat ena axeln och det är rehab på åtminstone ytterligare ett år....
Några tips på nåt prisvärt men vettigt?

Tack på förhand!

/Linus

Vilken styrstam?
Biltemas 50mm styrstam med 30graders rise? Prisvärt och vettigt, men inte lätt och snyggt.

Vilken styrstam?
för höjd är rise på styre bättre, om man vi ha så kort som möjligt så blit det kortare med rise på stam eller distanser under stam. (pga vinklarna)

På 35mm stam är väl 0.5 rise vanligt

Vilken styrstam?
Har själv opererat axeln för impingement.
Det bästa jag gjort för axlarna komponentmässigt är att välja ett styre med mer backsweep.
Kör idag ett PNW range handlebar som har 10° backsweep.
Finns bara i 30mm rise (15 har nu om jag ser rätt på spec och hon kör original styre) så det skulle även ge mer höjd.
Kombinera det med en kortare stam (kör själv 40mm, och tycker att det blir för ryckigt under det)

Finns ju även Sqlab som har 12° ända upp till 16° backsweep.
Som sagt, för min del har backsweep på styre vart det som gjort mest för mina axlar

Vilken styrstam?
DMR Defy 35 (finns för både 31,8 ch 35mm styre) höjer stacken rejält eftersom den är såpass "grund" så man kan sätta fler spacers under, plus att den har rise. bygger typ 2cm jämfört med en vanlig stam.

Tillbaka
Topp