Vilken transportväska Rose Bike Bag vs. Evoc?

jag har en evoc, funkar bra att flyga med, kör racer eller triathlon. tar av bakväxel och styre och pedaler, vadderar in dem i något annat. har åkt både till mallis och Hawaii med den.
mycket går i och praktiska extrafack. små yttermått på väskan. liten varning om man har extremt stora cyklar är att kolla om de går in först. jag har integrerade seatposts (dvs de går långt ovanför toppröret och storlek XL på mina cyklar, och det är preciiiis att de går in. men jag har nog worst-case scenario också.

helst skulle jag nog vilja ha en hardcase dock.

av det jag ser på rose-bilden är den väskan inte lika välgjord som evocen, som har mycket fina dragkedjor och en mängd features. men svårt att avgöra på bild.

Tri_peter skrev:
-------------------------------------------------------
> av det jag ser på rose-bilden är den väskan
> inte lika välgjord som evocen, som har mycket
> fina dragkedjor och en mängd features. men svårt
> att avgöra på bild.

Exakt, men man undrar ju hur "fladdrig" Rose väskan är egentligen. Annars är jag också lite inne på hårdskal. Känns helt klart bäst!

Tri_peter skrev:
> jag har en evoc, funkar bra att flyga med, kör
> racer eller triathlon. tar av bakväxel och styre
> och pedaler, vadderar in dem i något annat. har
> åkt både till mallis och Hawaii med den.
> mycket går i och praktiska extrafack. små
> yttermått på väskan. liten varning om man har
> extremt stora cyklar är att kolla om de går in
> först. jag har integrerade seatposts (dvs de går
> långt ovanför toppröret och storlek XL på mina
> cyklar, och det är preciiiis att de går in. men
> jag har nog worst-case scenario också.

Hm, har du läst instruktionerna för hur du ska packa Evoc-väskan? Bakväxeln behöver du inte ta av och styret finns det en fin hållare för så att det inte skaver. Pedalerna finns det fack för i väskan.

Jag har också stora cyklar och får plats utan problem med både landsväg och AM-mountainbike, men ingen av dem har integrerade sadelstolpar.. :-)

> helst skulle jag nog vilja ha en hardcase dock.

Dom brukar vara så himla små, den jag flugit med krävde att jag tog av gaffeln också och det är lite bökigt..

jomper skrev:

>
> Jag har också stora cyklar och får plats utan
> problem med både landsväg och AM-mountainbike,
> men ingen av dem har integrerade sadelstolpar..
> :-)
>

Självklart har jag inte läst bruksanvisningen.
bakväxel tar jag av för att
1) dyrt med DuraAce
2) går snabbt att ta av
3) går snabbt att sätta på, ingen justering
4) känsligaste delen (även om den skyddas av hjulet utanför

Styre. vet att det finns remmar/hållare, men det funkar inte alltid bra med korta vajrar etc. har massa bubbelplast som jag virar runt och sedan tejpar på paketet på cykeln. snabbt och enkelt.

larsaw skrev:
> Varför inte helgardera:
> http://www.bike-discount.de/shop/k352/a42212/bike-
> case-schwarz.html?lg=en&country=206&cr=EUR för
> 295 EU-pengar // Larsa :)

Den väger 16 kilo, det är dubbelt så mycket som Evoc-väskan. Olika flygbolag har lite olika viktgränser men med den där blir det ofta svårt att komma under om man inte har en riktig lättviktshoj..

http://www.evocsports.com/en/bike/bike-travel-bags/bike-travel-bag.html innehöll lite fina bilder som illustrerar hur man packar i väskan. Jag är lite manisk när det kommer till de här väskorna, men det handlar bara om att jag är nöjd över hur smidiga de är jämfört med allt annat jag testat.

Senast ändrad:
Jag har också Evoc och är supernöjd. Dock fick jag lite problem senast med att få runt styret och fästa det på avsedd plats då höljena var lite korta (räser). Blev otäcka knäckar. ska tänka på att ta till lite extra nästa gång.

Om man har S&S-couplings på ramen så tar ju allt utom hjulen lite mindre plats. Kan det finnas några bra väskor utöver S&S egna att titta på då? Som kan slinka igenom som normalt bagage. S&S egna är ju dels rätt dyra och dels rätt tajta för 29er-hjul.

Tillbaka
Topp