Vilken ventiladapter ska jag använda till biltemas Cykelfix ?

Nr 2 från vänster är väl den enda som passar mot Schräder-kopplingen på punkasprayen?
Har du ingen vanlig pump att prova med? Kan du blåsa in luft kan du nog få in tätningssprayen.

Har bara presta pump tyvärr.

Jag fick svar från Biltema men dom säger att jag ska använda både nr 2 och nr 3.
Känns dock som dom kanske inte är kunniga där - Hur skulle jag använda båda lixom?

Någon annan som kan bekräfta?
Vill helst inte stå där den dagen man får punktering och inte fatta vad man ska göra :-P

SimplexS4 sa:
Har bara presta pump tyvärr.

Jag fick svar från Biltema men dom säger att jag ska använda både nr 2 och nr 3.
Känns dock som dom kanske inte är kunniga där - Hur skulle jag använda båda lixom?

Någon annan som kan bekräfta?
Vill helst inte stå där den dagen man får punktering och inte fatta vad man ska göra :-P

Änden på 2-an med den stora gängdiametern passar i burkmunstycket. Sen skruvar du in den gängade delen av 3-an i den längsrandiga delern av 2-an och trycker hylsänden över Presta-Ventilen.

SimplexS4 sa:
Förlåt men fattar ingenting.

Trodde nr 2 var "MTB till Presta"..

Du menar alltså såhär: https://i.imgur.com/1m8VZ7i.jpg ?
Har inte gängat in helt men exempel bara. Sen in med prestaventilen?

Om BT insisterar på att det skall vara två så är det den kombinationen som verkar rimligast.
Men varför inte cykla förbi en bensinmack med pump. Se om det räcker med bara 2-an för att pumpa dina däck. Eller om du behöver dubbla.

Jag har kompressor med typ bilventilmunstycke och använder bara nr 2 när jag pumpar prestaventiler.

Leif

Det är lite virrigt eftersom Billtema har lagt #3 uppochner på bilden. Du ska göra såhär:
1. Skruva upp ventilsäkringen (det kanske är detta du glömt?)
2. Skruva Biltemas #3 i ventilen
3. Skruva #2 i #3
4. Pumpa!

Tillbaka
Topp