revben
Aktiv medlem
Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Vad ska man ha för ett bakdäck egentligen, måste snart byta. Det jag söker är ett däck som jag kan montera och sen köra året runt tills det är slut. Stigcykling i Göteborg med åtminstone något endurorace. Däck jag funderat på är Bontrager SE4, Maxxis Dissector, WTB Trailboss eller helt enkelt bara köpa ett DHR2 igen men det är ju kul att testa något annat.
Har fått lite info om WTB Trailboss av en hjälpsam forumit, det enda som talar emot är att det väger drygt 1,2kg i tough casing. DHR2 vet jag ju hur det är och gillar ju greppet både uppför, nerför och sidledes. Men det är ju lite för lätt att bara köpa samma igen :). Har läst delar av tråden men det blir inte lättare att bestämma sig bara för det tyvärr. Kör med insert också förresten.
Är det någon som kan beordra mig att köpa ditten eller datten?
Har fått lite info om WTB Trailboss av en hjälpsam forumit, det enda som talar emot är att det väger drygt 1,2kg i tough casing. DHR2 vet jag ju hur det är och gillar ju greppet både uppför, nerför och sidledes. Men det är ju lite för lätt att bara köpa samma igen :). Har läst delar av tråden men det blir inte lättare att bestämma sig bara för det tyvärr. Kör med insert också förresten.
Är det någon som kan beordra mig att köpa ditten eller datten?