Vill cykla i grupp

Vill cykla i grupp
Hej, jag är relativt ny på räser / landsvägscykling och älskar det. Cyklar en del med killen som har cyklat extremt mycket (dvs. Jag vet hur man ligger på rulle). Vi brukar snitta runt 30km/h när vi cyklar tillsammans och ca 7-10 mil.

Jag skulle gärna vilja cykla mer och med fler personer. Min fråga till er är därför hur man hittar en cykelgrupp? Vad man kanske ska tänka på? Drömmen vore ju att hitta ett gäng som vill utvecklas tillsammans och kanske tom köra Vättern ihop när den blir av nästa gång :) kom gärna med era tips och råd :) Bor i Gbg (Majorna).

Vill cykla i grupp
Har för mig att specialized concept store (Odinsplatsen) brukar ha ett gott gäng LVG-cyklister som kör tillsammans.
Troligen inte under pandemin dock? men kan ju vara bra att hålla utkik hos dem.

Enklast är nog att söka cykelgrupper på FB om du använder det.. Men du gör helt rätt, cykling är alltid trevligare i grupp.

Jag kommer eventuellt att leda en lugnare runda nästa lördag.
Har dock noll ambitioner att köra Vättern så räkna inte med mig där borta.
Men vill du/ni vill haka på för att ha flera cyklister att köra med och cykla i grupp kanske det kan vara ett alternativ.
Det blir allt från 40-75km när jag håller i det, och högst troligen något fikastopp längs vägen eller efteråt. Fart är jag osäker på (kör ej GPS) men kring 30km/h uppskattningsvis.
Jag är inte särskilt van asfaltscyklist och kör med min gravel-pendlare med stänkskärmar, dynamo och pakethållare..
Så du kan föreställa dig nivån :)

Håll koll i kalendern om du är intresserad.
Veckodagar är det MTB som gäller, om ni kör det också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp