Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kneecap sa:Sixten Fors sa:Jag har provat rätt mycket, mer än vad du vet, men självklart inte allt. Jag har t.ex. provat RF 24 mm vev och lager.
Lite feltänk kanske att all kunskap måste var självupplevd genom egna experiment, har du hört talas om att det finns teoretisk utbildning som bedrivs på diverse lärosäten? Eller egna litteraturstudier? Enligt ditt sätt att se på utbildning går det alltså inte att ta in och/eller förmedla fakta som man inte har "provat fram själv. Förstår jag dig rätt?
Tjena!
Du borde ta en grundkurs i svenska så du förstår vad folk skriver för du förstod mig helt fel.
Kneecap sa:Sixten Fors sa:Jag har provat rätt mycket, mer än vad du vet, men självklart inte allt. Jag har t.ex. provat RF 24 mm vev och lager.
Lite feltänk kanske att all kunskap måste var självupplevd genom egna experiment, har du hört talas om att det finns teoretisk utbildning som bedrivs på diverse lärosäten? Eller egna litteraturstudier? Enligt ditt sätt att se på utbildning går det alltså inte att ta in och/eller förmedla fakta som man inte har "provat fram själv. Förstår jag dig rätt?
Tjena!
Du borde ta en grundkurs i svenska så du förstår vad folk skriver för du förstod mig helt fel.
Mini_me sa:Du borde nog kolla blodtrycket...
Skogling sa:80 är lite högt. Du borde ha 75.
Sixten Fors sa:Märke på vevparti/klinga spelar ingen roll, du kan blanda hur du vill fram och bak.Leffe sa:Sram gx kanske är det mest vettiga men är det korrekt att blanda med shimano-växlar? Jag vill inte byta till sram-växlar för då måste jag ju byta body?
Vad är DUB i vevpartisammanhang?
Byta body är bara om du vill köra xD kassett med 10T som minsta, alltså 11- eller 12-delad Sram-kassett. Det går utmärkt att köra Shimano 11 bakvxl och Sram 11 kassett, och omvänt.
Sram DUB är Sram's nya standard för axeln på vevpartiet. Det finns fina DUB vevlager som funkar i alla ramar. Trist med ytterligare en "standard" kan man tycka, men DUB ersätter Sram GXP och Sram BB30, och är bättre och lättare. Jag tror att DUB kommer att få ett långt liv. Det finns många lätta, fina och prisvärda vevar från Sram och Truvativ med DUB axel. Intressant oavsett som man kör Sram eller Shimano 1x10, 1x11 eller 1x12-delat där bak https://www.bikemag.com/gear/compon...troduces-dub-crank-bottom-bracket-technology/
jofahjalm sa:Sixten Fors sa:Märke på vevparti/klinga spelar ingen roll, du kan blanda hur du vill fram och bak.Leffe sa:Sram gx kanske är det mest vettiga men är det korrekt att blanda med shimano-växlar? Jag vill inte byta till sram-växlar för då måste jag ju byta body?
Vad är DUB i vevpartisammanhang?
Byta body är bara om du vill köra xD kassett med 10T som minsta, alltså 11- eller 12-delad Sram-kassett. Det går utmärkt att köra Shimano 11 bakvxl och Sram 11 kassett, och omvänt.
Sram DUB är Sram's nya standard för axeln på vevpartiet. Det finns fina DUB vevlager som funkar i alla ramar. Trist med ytterligare en "standard" kan man tycka, men DUB ersätter Sram GXP och Sram BB30, och är bättre och lättare. Jag tror att DUB kommer att få ett långt liv. Det finns många lätta, fina och prisvärda vevar från Sram och Truvativ med DUB axel. Intressant oavsett som man kör Sram eller Shimano 1x10, 1x11 eller 1x12-delat där bak https://www.bikemag.com/gear/compon...troduces-dub-crank-bottom-bracket-technology/
Det går t.ex. inte att köra 12-delad SRAM-kedja på en klinga för Shimano 11-delat.
Bra förtydligande. Jag har Garbaruk 34T NW-klinga på mina GX Eagle resp M8000 vevpartier, båda med 12-delad GX Eagle grupp i övrigt (bakvxl, kedja, reglage).jofahjalm sa:Det går t.ex. inte att köra 12-delad SRAM-kedja på en klinga för Shimano 11-delat.
marr sa:Det finns ju drösvis med klingor speccade för både 11 och 12 speed. Så generellt kan man inte säga att 11spd klinga inte fungerar för 12spd. Man måste nog utveckla och kika på klinga för klinga.