sjodingranzell
Medlem
Vinterprojekt custom - Färg, Dekaltrim, Komponenter
Tänkte väl dra igång ett projekt hemmavid och förändra cykeln lite under vintern då den inte rullar. Har lite tankar på hur cykeln ska se ut. Men letar samtidigt inspiration! I dagsläget är cykeln helt svart/grå. Detta är en Santa Cruz Nomad v4 från 18/19. Vill ändra den något så den blir lite roligare. Under vintern skulle jag helst byta gaffel och dämpare samt bromsar. Funderingarna går i FOX gällande dämparna och Hope i bromsarna. Tänkt byta styre och stam, öppen för tips här, mina funderingar har gått på Renthal i deras klassiska "guld", eller ett Burgtec. Nya pedaler kan behövas.
Skapandet av denna tråd är främst för att få tips vad som skulle se bra ut visuellt på cykeln, sugen på annat än hur den framstår nu även om jag gillar det också. Så, släng gärna in tips på vad ni tror skulle funka. Mer än gärna, släng upp bilder på förändringar ni gjort på era cyklar. Desto mer inspiration desto bättre! Så här ser den ut i dagsläget.
Skapandet av denna tråd är främst för att få tips vad som skulle se bra ut visuellt på cykeln, sugen på annat än hur den framstår nu även om jag gillar det också. Så, släng gärna in tips på vad ni tror skulle funka. Mer än gärna, släng upp bilder på förändringar ni gjort på era cyklar. Desto mer inspiration desto bättre! Så här ser den ut i dagsläget.