vinterskor vs skoöverdrag

flex

Ny medlem
Tja vad skall man satsa på om man tänker cykla lite stig i Götet nu till vintern. Ett par shimano mw02 för dryga tusenlappen, eller räcker det med neoprenöverdrag?

Är skorna från shimano för varma för att använda mellan 5-10 tror ni eller funkar de då också?

jag använder dem även på sommaren vid blöta. Med en ullstrumpa och skoöversdag funkar de även på vintern. Sök efter mitt test.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har redan börjat använda mina MW-02, de är grymma. Skulle dock kunna tänka mig att uppgradera till årets modell då de har 4 kardborrar för bättre support.

Vid 5 grader är de perfekta. sticker det under nollan så är det uppstrumpa som gäller och är det smällkallt så åker överdragen på.

/Jerka

Tänk på att köpa tillräckligt stora skor så att du får i en extra strumpa. Mina fötter är drygt strl 42, men mina MW-02 blev för små när jag köpte 44:or. Kan inte använda tjocka strumpor.

/Robert

Mina BBB överdrag har gått två vintrar och ser inte ens använda ut. Mitt första par var 45 dom slet jag ut fästena till karborrebanden mot vevarna. Nästa par blev 44 å det är dom skönaste skor jag har.

Jag rekomenderar skor. Har skoöverdrag och det funkar jättebra ändå tills jag sätter ner fötterna och går några meter för då glider dom upp i tårna.

/johan

Mina mw02 ligger på min topp3-lista över cykelprylar jag äger. Använder dom på sommaren också när det är blött. Helt klockrena.

Jag har beställt ett par NorthWave Celsius GTX som jag tänkte testa i vinter. Känns välbyggda och förhoppningsvis är de varma också. Var på Cykel City igår och kollade på deras Shimanoskor för vintern. De är väldig sladdriga. Skoöverdrag testade jag förra säsongen, men jag slet sönder kardborrebanden illa kvickt och som någon skrev tidigare i tråden, så åker de upp vid tårna hela tiden.

Tillbaka
Topp