Visa din bild när du bottnar!

Hittade en till bottnad Reba :)
Å det är helt nada inget till gaffelkronan :)

Bilagor

• R1021856.JPG
    R1021856.JPG
    160.4 KB · Besök: 133
Senast ändrad:
Skulle ju börja cykla efter sådär 15 år uppehåll. Så köptes jätteread ficus på XXL efter att två gått av typ ( kolfiber ). Så fick jag byta å de var ju typ det de hade. Hade ju nada koll när jag började cykla igen på vad som fanns. Så jag var nöjd. Den lever å bor hos min granne just nu. Fast han behöver två nya höften stackarn kommer ju inte äns upp på sin Ducati...Min gamla det med?

Jo tack, klyschan "det som inte dödar det härdar" ger jag inte mycket för efter det där.

Mest irriterad var jag nog på personen med kameran som släppte avtryckaren på kameran för att fokusera på mitt välmående istf att få en komplett bildserie...... :)

Hittade intressant avsnitt på stig där man har hög hastighet och kan få bra foto på lättad cykel i hög fart pga nivåskillnad som man nästan kan skönja bakom stenar ca 6-7 meter längre bak på stigen till höger. Med fokus på att få en bra bild blir riktningen fel och när jag under ett kort ögonblick inser att jag kommer krascha rakt in i en kraftig trädstam om jag inte bromsar med allt som finns så hinner inte kroppen anpassa sin position för att undvika det bilden redovisar samt en efterföljande klockren otb. (Min axel Är fortfarande snart två år senare inte helt återställd.)

Kortfattat, ganska klantigt pga fel fokus.

Denna före-bild är inte i ögonblicket när cykeln är på väg upp som det ser ut, den har lättat en bit längre bak på stigen och här är den på väg ner. Så det är väl ungefär här jag inser att det står ett träd i vägen längre fram. På bilden där där cykeln är bottnad kan man nästan se att min blick är fokuserad på något längre fram......

image.jpeg

Personlig favorittråd precis som hucktråden.

(Ps om d finns en tråd som heter ngt i stil med "visa när du knäcker din hoj på mitten" skulle jag inte bli djupt besviken att få rota runt där ett tag)

Bilagor

• image.png
    image.png
    834.6 KB · Besök: 122
Haha, jag trodde bilden jag postade var från andra landningen. Då gjorde jag en mental notering av att kolla trycket i min gaffel eftersom det slog igenom illa. Det var alltså foto från den gången jag tyckte att jag landande smutt...

jofahjalm sa:
Haha, jag trodde bilden jag postade var från andra landningen. Då gjorde jag en mental notering av att kolla trycket i min gaffel eftersom det slog igenom illa. Det var alltså foto från den gången jag tyckte att jag landande smutt...

Japp, andra bilden är från andra landningen:-) Jag la aldrig upp den igår eftersom jag "fördelade ut" de olika hucken på olika cyklister så att säga. Sen vart det ju massa sallad ivägen från den fotovinkeln;-)

Edit: Synd att jag inte körde med seriebildtagning när du huckade den där långa klippväggen som jag visade. Antar att det var VM i bottning där:-))

Senast ändrad:
Funkar helt ok som bakdäck. Det klättrar jättebra och har grymt grepp, men rullar skitdåligt. Ännu har jag inte haft sönder det, men jag väntar bara på att det ska duka under. Märker ingen större skillnad mot ett HD Supergravity bak förutom att man kan skriva på internet att cykeln väger xc.

Bengt-re sa:
jofahjalm sa:
Nej, det var själva problemet...

Okidå! Cykla annan väg - typ asfalt då?! ???

Det här handlar ju om materialprovning. Alla har väl vid det här laget förstått att jofa jobbar under cover för NASA:s utvecklingsavdelning för aluminiumlegeringar avsedda för rymdfart? Hela grejen är att landa så hårt och skoningslöst mot materialet som möjligt. Till slut kanske det utkristalliseras en legering som faktiskt håller (och därmed duger för en bemannad Mars-expedition). Men det är i dagsläget ytterst tveksamt.

Det är lite skrämmande att se att det verkligen ser ut såhär. Det är en Fox 36:a med just under 20 % sag och en volymspacer och en Monarch med 25% sag och två volymspacers. Droppet är ju lätt under metern...

jofahjalm sa:
Det är lite skrämmande att se att det verkligen ser ut såhär. Det är en Fox 36:a med just under 20 % sag och en volymspacer och en Monarch med 25% sag och två volymspacers. Droppet är ju lätt under metern...

Kanske dax för mer spacers pr ett uns mer tryck i dämparna? Hur ofta bottnar du på dina turer?

Trycket i dämparna är nog bra om sag är rätt. Men hur är det med hydrauliken? Finns det något att vrida på där kanske? Annars är det nog bara mer spacers som gäller.
Genomslaget på framdäcket är ju helt fantastiskt, ser ju ut som stenen är halvvägs genom fälgen.

Tillbaka
Topp