Då var det dags att plocka fram det kritiska tänkandet istället för att blint sälla sig till hyllningskören.
På det stora hela så är SuperSixen skitfet. Inget snack, men när man bygger en cykel i den klassen ska allt stämma. Utan undantag.
Alla delar, var för sig på det där bygget är kanonfina men vi försöker se till helheten och jag kommer fram till följande.
Zipp-stammen lirar inte superbra med USE-stolpen och inte heller i övergången mellan spacer/övre styrlagerskål och styrstam. Edge-stolpen har en finish som kommer lira bra med ramen, jag skulle vilja komplettera det förslagen med en dito styrstam, det hade blivit fint det.
I övrigt så kräver en sådan cykel att tävlas på och vill man tävla så vill man kunna bromsa med självförtroende. Zero G-bromsarna är lätta och för fincykling i egen takt funkar de utmärkt. Men i tävlingssammanhang lita jag hellre till RED/Record/Dura Ace-grejer.
Och när man cyklar i grupp vill man att flaskorna ska sitta kvar i flaskställen. Det finns inget värre än när halva klungans flaskinnehav flyger runt bland hjulen bara för att man kör över en järnvägsövergång. Speedplayställen är snygga. Men de ser inte sådär väldigt förtroendeingivande ut.
Sedan skulle jag vilja tipsa om att vinkla ner PowerContrelen på styret eftersom man inte ser siffrorna så bra om den sitter som den gör nu.
Och till slut vill jag understryka att jag givetvis också tycker att det är en grym hoj, men kom igen, lite måste man få retas ;).