RobK
Tja, jag känner igen mig lite i din situation, dock ej så alvarligt som att tappa fingertoppen.
Lidingö MTB 45min till start lite små stressad efter hämtat nummerlapp så skulle cykeln plockas ut ur skuffen och monteras, inget mekställ med, men ställer cykel upp och ner och plockar dit framhjulet. Varför jag sätter snurr på hjulet?? jo för att kolla att allt går fritt, sträcker mig sedan efter bakhjulet och trasslar in ett finger vid gaffelbenet och pang hjulet tvärstannar med mitt finger inkilat i bromsskivan. Jag såg direkt att detta var inte bra,,,,, översta leden dippar liksom ner och blodflödet tilltar snabbt. Satan i gatan vad ska jag göra nu då, frugan kommer på den briljanta iden att vi borde nog besöka sjukvårdstältet på med lite blodstoppande förband och sen i väg, hmm första patiensen för dagen, oj detta ser inte bra ut första kommentaren ifrån sjukvårdaren, men jag ska ju cykla Lidingö mtb, nej det ska du nog inte,,,, efter lite övertalning kommer en ambulans-sjuksköterska in och frågar hade du tänkt cykla? Japp, har du ont? Näpp, lite förklaring om att du borde nog besöka akuten så frågar hon tjejen bredvid är han gift? Ja. Ok tejpa i hopp honom. Jag fick sedan ett snyggt bandage och 4st piller som skulle tas före start samt ett tätt bandage, drog sedan i väg till start med handen in pressad i cykelhansken och körde i mål på 3:15, ärret blev snyggt, det visade sig att en sena/muskel gått av eftersom bromskivan stannade emot leden i fingret så väldigt lite rörlighet i fingertoppen samt att den sakna känsel numera.
Så kämpa på, och du plocka inte bort varnings etiketten på bromsskivan där det står att fingrarna inte ska vara i närheten av bromsskivan.