Visa din misär!

Visa din misär!
Säkert den influensan jag haft i två veckor nu med potentiellt brutet revben (jag är ”ung” och inte benskör) som resultat av hostan. Som läkaren sa vi får se om 1-2veckor, om det gör mer ont så är det brutet revben annars ”bara” skada på muskler/ligament eller själva lungsäcken. Krya på dig!
Tack
Jag på femte dygnet tycker att det kan var klart nu. Femte natten som hostas bort. En dryg vecka till ser jag verkligen inte fram emot.

Visa din misär!
IMG_4272.webp

Jefla oflyt hela tin..

Visa din misär!
Har inte nån bild på skadan - den sitter på insidan. Köpte hus med min partner sen 17 år i somras och flyttade in för 2,5 månader sedan. Satte igång med massor av renovering och köpte nya möbler med mera. La varje vaken timme på att få fint i huset och började komma i ordning i slutet på november. Som en blixt från klar himmel kommer min partner på att hon inte vill leva med mig längre och gör slut. Så nu är det bara att hitta en lägenhet och börja ett nytt liv med sonen på plats varannan vecka. Misär är nog rätt ord i detta fall - hoppas att jag hittar ut som en bättre människa på andra sidan mörkret.

Visa din misär!
Har inte nån bild på skadan - den sitter på insidan. Köpte hus med min partner sen 17 år i somras och flyttade in för 2,5 månader sedan. Satte igång med massor av renovering och köpte nya möbler med mera. La varje vaken timme på att få fint i huset och började komma i ordning i slutet på november. Som en blixt från klar himmel kommer min partner på att hon inte vill leva med mig längre och gör slut. Så nu är det bara att hitta en lägenhet och börja ett nytt liv med sonen på plats varannan vecka. Misär är nog rätt ord i detta fall - hoppas att jag hittar ut som en bättre människa på andra sidan mörkret.
Men käre värld 😩♥️.

Visa din misär!

Misär är rätt ord. Det är inte mycket till tröst i stunden, men du verkar ha en bra grundinställning som ökar chansen att du tar dig igenom det hela utan att t ex bli bitter.

Visa din misär!
Haltade till affären i regnet, med ryggskott och plantar faskitis, för att tjacka coldzyme. Som var slut. Glömde i min upprördhet köpa batteri till termometern.
Tur för dig, där sparade du 150 spänn. Hjälper nämligen inte ett skit när man väl är förkyld.
SBU ger svar om sprayer och tillskott mot förkylning - LäkemedelsVärlden https://share.google/v0PAAthXUeICM8Qlw
Ta en toddy istället att trösta dig med.
Synd du glömde batteriet.

Visa din misär!
fy fan så sorgligt ! vi är många som känner igen sig i din misär där du är. Hoppas du hittar ut så småningom. För min del gick det via mycket jä..a mtb bröt och träning genom skogarna för att rasa av sig (tack till all de happy rides som genomfördes !) och sen snack med bra kompisar!

Visa din misär!
Det är ofta när det gemensamma projektet eller den gemensamma ”drömmen” är uppfylld som det händer. Tyvärr.

Det kommer att bli bra. Det gör ont men det blir bra till slut.

Visa din misär!
Ville mest bara tacka för allt stöd jag fått i form av PM, svar och likes. Det visar ju med all önskvärd tydlighet vilket gäng fina människor som hänger här på Happy <3. Det värmer mer än vad ni kan tro, och det svårt att inte fälla en tår över engagemanget. Ni har alla rätt det känns skit nu, men det kommer bli bättre.

Visa din misär!
Övergång ifrån 10sp till 11sp, är allt annat än enkel. Detta oavsett fabrikat och märke!
Växelreglage, bak och fram växel, kedja, samt vevparti, måste bytas.
Förutom att detta kräver en del mek är det mkt kostsamt...

Visa din misär!
Vevparti behöver absolut inte bytas.
Det beror på...

En 11sp kedja är ju som bekant smalare än en 10sp dito. Vidare är, (enligt min mening och erfarenhet), 1 framväxel, (Jmf nu Campa 10sp vs 11SP), som för smal för precis växling!
Men har andra olika uppfattning, så är det bara att gratulera.
Vidare har jag svårt att se hur en 11sp kedja kan matcha ett 10sp vevparti. Men som sagt vad: Detta är mina erfarenheter och lyckas andra bättre är det bara att gratta!

Visa din misär!
Det beror på...

En 11sp kedja är ju som bekant smalare än en 10sp dito. Vidare är, (enligt min mening och erfarenhet), 1 framväxel, (Jmf nu Campa 10sp vs 11SP), som för smal för precis växling!
Men har andra olika uppfattning, så är det bara att gratulera.
Vidare har jag svårt att se hur en 11sp kedja kan matcha ett 10sp vevparti. Men som sagt vad: Detta är mina erfarenheter och lyckas andra bättre är det bara att gratta!
Kedjans innerbredd är densamma, du vet. Jag har kört 10-delade kedjor på vevpartier för 6-delat och 7-delat utan några problem (Shimano, Sugino, Ofmega med flera).

Ibland är avståndet mellan dreven större (men inte alltid) och det kan ställa till det, men går att lösa om framväxeln är snäll och vänlig.

För de flesta märken utöver Campagnolo går det fint att köra tiodelad framväxel med 11-delat bak. (Det är den tiodelade framväxelns cage som kan vara för bred, inte tvärtom.)

M.v.h.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Ja, nu får fan nån ta och göra pannkaka av sina kulor eller nåt liknande snart. Och posta bilder.
Jodå jag håller med! Trådarna hamnar ju, (tyvärr), lätt på stickspår. Detta är ju bara att beklaga!
Har tittat på detta i ett lite större perspektiv och upptäckt att vi nog kan vara skyldiga lite till mans. "Må den oskyldige kasta första stenen".

Personligen skall jag försöka bättra mig...

Visa din misär!
Jodå jag håller med! Trådarna hamnar ju, (tyvärr), lätt på stickspår. Detta är ju bara att beklaga!
Har tittat på detta i ett lite större perspektiv och upptäckt att vi nog kan vara skyldiga lite till mans. "Må den oskyldige kasta första stenen".

Personligen skall jag försöka bättra mig...
så det är med andra ord misär-misär....

Tillbaka
Topp