visa din Norco

planetx

Aktiv medlem
visa din Norco
Vet inte om de redan finns en tråd om detta men jag prövar o lägga in iaf. Min Norco Bigfoot-99 som körs som vinter, pendlar, slask och regnspringare. Stel framgaffel i aluminium o rawad finish, xt v-bromsar, Raceface vevar med Deore ståldrev, carbonstyrstam, bbb-styre, Avid dial 7 bromshandtag, Zee bakvxl, Sram dh kassett, Sram 9.0 gripshift (fungerar toppen för vintern med handskar) Umf-sadel ,Coda framhjul och Linusbakhjul med Raceking 2.2 däck (behövs bytas till vintern då de värdelösa kantgreppet dock inga dubbisar tack) en cykel som plågats o testats fram med dessa saker för o fungera oavsett väder o vind. dock tyvärr utan discfäste bak på ramen o hur snyggt är de med skiva fram o v broms bak. ja just de, Brave machinepedaler som är ROSA jag vet.. men de greppar urbra o går typ aldrig sönder så jag kör dem som "bröstcancerpedaler) ;)

Bilagor

• 20141015_104646.jpg
    20141015_104646.jpg
    107.2 KB · Besök: 154
visa din Norco
det roliga i de hela gällande just Norcos modell bigfoot är att -99 så var de en "vanlig" modell med plats för 2,3 däck. alltså inget extremt. Idag så är bigfoot deras fattiemodell o då stämmer helt plötsligt namnet in bättre... Bigfoot. ;) vart man köper nyare modellerna vet jag tyvärr inte, min köpte jag som lös ram på k&s här o plockade ihop delarna för sig. Tror dock den är importerad från början då affären i canada står på ett klistermärke på ramen fortfarande. :)

visa din Norco
Nya hojen - Norco Sight C
140mm bak/150mm fram

Ram+dämpare är från 2014, resten flång nytt och ihopbyggd av mig själv...
Full XT, 1x11, X-fusion HiLo SLS dropper samt LB carbonhjul.
Ej provkörd ännu men vi hoppas på en liten premiärtur redan i kväll.

WP_20151119_13_37_34_Pro.jpg

visa din Norco
Köpte min på eBay men hade, innan jag köpte den, mailkontakt med en återförsäljare i Norge som kunde ta hem lösa ramar.
Men då blir dem snabbt rätt så dyra å andra sidan. Inga siffror i huvudet men minns att jag valde att leta vidare.

NORWAY
Racing Depot
Phone: (+47) 516 86270
Fax: (+47) 516 86262
Email: racingdepot@racingdepot.no

visa din Norco
Kul att det finns fler Norcos! Sight Alu 2014. Köpt från Tyskland nu i somras.
Foto: Anders Jansson och Peter Jansson

Bilagor

• Hoppet.jpg
    Hoppet.jpg
    223 KB · Besök: 146
Senast ändrad:
visa din Norco
Klavikel skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev visst en till ?
>
> Noro Range C 7.1 2015

Snygg! :)

Provcyklat nått än?

visa din Norco
rekrevs skrev:
-------------------------------------------------------
> Klavikel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blev visst en till ?
> >
> > Noro Range C 7.1 2015
>
> Snygg! :)
>
> Provcyklat nått än?

Tackar!

Hunnit med 4-5 turer med den. Svårt att lämna omdöme när prylar byts ut för varje runda..
Återstår småpill med dämpare så borde den kännas spot on.. Inte bottnat vare sig fram eller bak ännu dock ?

visa din Norco
Några bilder till klarar ni va?
DSC_0202.JPG

Vi provade West Orange Trail här i Orlando häromdagen, Karro säger att gult på gult skär dig?! =)
DSC_0179.JPG

När vi satt här o fika så kom den cyklande polisen fram kollade lyfte och klämde på cykeln, lite coolt men jag vågade inte ta en bild på honom
DSC_0151.JPG

visa din Norco
Varför jag valde en Norco Threshold, här kommer dom bästa egenskaperna!

Thru axles fram och bak
DSC_0353.JPG

DSC_0345.JPG

DSC_0346.JPG

DSC_0347.JPG

Möjlighet till lite bredare däck
DSC_0352.JPG

DSC_0348.JPG

Skärmfästen
DSC_0360.JPG

DSC_0361.JPG

DSC_0350.JPG

DSC_0347.JPG

DSC_0353.JPG

DSC_0348.JPG

Snygg lack (2016års upplägg är något snyggare)
DSC_0359.JPG

Div goodies
DSC_0354.JPG

DSC_0356.JPG

DSC_0351.JPG

DSC_0355.JPG

visa din Norco
image.jpeg

Plockade upp den här läckerbiten igår, Eurosport Tri-A. Spenderar en månad i Montreal och behöver nåt att rulla på. Hittade en gammal man i utkanten av stan som hade denna till salu på Kijiji (kanadensarnas blocket). Fick hoj, SPD-skor, sadelväska, flaskställ, pump, och cykeldator för 220 dollar (1400kr). Nya däck och vajrar, 105 runt om, raka hjul, grymma bromsar och ok inställda växlar. Sliten linda och sadel men det får gå. När jag hojade de 12 kilometrarna hem stannade jag på en butik, Recycle cycle, som låg jämte vägen. Den var stängd, men jag såg att det var ett hipsterkillgäng som klämde på cyklar där inne. Två killar kom rusande och öppnade dörren, det frågade var jag hittat cykeln. Norco är ju kanadensiskt, och tydligen så letade de efter klassiska kanadensiska cyklar att fräscha upp. Jag fick däcken pumpade, och fick låna hjälm och lås om jag lovade att sälja cykeln till dem innan hemfärd. Nu är jag ju sugen på att behålla den, och mippla hem den på något sätt, men jag antar att man måste stå fast vid sitt ord.

Tillbaka
Topp