Visa din Nukeproof :

Visa din Nukeproof :
Händer inte mycket i den här tråden, ett år sedan jag postade inlägget ovan och nu har vi fått en NP till i familjen. Mega 290 Alloy Pro Bike GX Eagle 2019:
9857C059-62EA-4037-96BE-F972570374E9.jpeg

4F930AD3-8286-4730-875A-F7F2899382D7.jpeg

DD345E7F-2C8D-4743-A218-4376B6622A18.png

Visa din Nukeproof :
Jag har en Scalp. Gammal och 26" men ändå ljusår bättre än jag kan cykla. Den används bara vid sporadiska besök i bikeparks. Trevlig cykel.

Visa din Nukeproof :
Min Första NP..
Scout 290, köptes standard, men med tanke att uppgradera.
så cykeln so far.. Bromsar och vevparti kvar..

XT 1X12 (utom kassett som var slut; XT kommer)
Rockshox Yari 160mm
Race face dropper
Nukeproof Horizon V2 hjul
Maxxis Ardent gummin
Shimano Saint pedaler
Absolute Black oval drev
Nukeproof Bash
Nukeproof Horizon styre

Planen när plånboken är påfylld är att köra XT 4kolvs bromsar, eller om jag hittar nåt annat kul.
Vevparti samma där. XT/XTR eller nåt annat kul som dyker upp

Gick från FS enduro till denna. ångrar det inte en sekund då denna känns väldigt mångsidig :)

1.jpg

Visa din Nukeproof :
Någon som vill ge en recension på en Nukeproof Reactor? Är väldigt sugen på en och den nämns ofta i trådar där det söks rekommendationer. Men har inte läst någon riktig recension av en användare, utöver de man kan hitta i diverse hemsidors tester, men då är det ofta värstingmodellen RS.

Visa din Nukeproof :
Funderar på att köpa en NP Mega eller Reactor, vill ha skoj utför men även kunna klättra när man är ute med sina xc polare. Kört dh innan och xc, är lite kluven, känns som mega är mest poppis?

Visa din Nukeproof :
Det vet jag inte om Megan är mer poppis? Reactor har inte funnits så länge och man får väl först bestämma vilken cykeltyp man vill ha.

Visa din Nukeproof :
är en rxf 34 140mm, så egentligen 29" och non boost. har även testat med en 100mm fox 27.5 gaffel och då blev det väldigt lågt med 175 vevar (men fortfarande cykelbart). men på 2.8or eller 3.0or så tycker jag den har funkat riktigt bra

Edit: är för övrigt 36t drev fram

Visa din Nukeproof :
Hej. Håller på och söker en ny fs och fick ett stort villhöver begär av en np reactor 290 pro. Så nu undrar jag om det finns någon här som har en och kan ge lite feedback. Kör nu en cube stereo 150 från 16 som jag annars är nöjd med men känns lite liten när jag är 176cm och det är storlek M så är också lite fundersam om man skall gå på L eller om M räcker på reactorn?

Visa din Nukeproof :
Hej. Håller på och söker en ny fs och fick ett stort villhöver begär av en np reactor 290 pro. Så nu undrar jag om det finns någon här som har en och kan ge lite feedback. Kör nu en cube stereo 150 från 16 som jag annars är nöjd med men känns lite liten när jag är 176cm och det är storlek M så är också lite fundersam om man skall gå på L eller om M räcker på reactorn?
Frågan är om du får tag på en. Jag är också 176 och är osäker på om m räcker. Borde väl räcka...

Visa din Nukeproof :
Frågan är om du får tag på en. Jag är också 176 och är osäker på om m räcker. Borde väl räcka...
Borde få ordnat så jag får en bara de får producerat fler cyklar. Men ingen panik om det blir senare på året. Kollar jag måtten tror jag M borde räcka men skulle va kul å höra från någon som har en hur de är storleksmässigt.

Visa din Nukeproof :
Hur känns den storleksmässigt? Är själv 176 och siktat in mig på en M eller behöver jag gå upp till L. Kör idag en cube i strlk 18 alltså M men den känns för liten. Vill int få för hög ram heller när man kör i stök blir familjejuvelerna så utsatta om man tappar balans?

Det vet jag inte om jag vågar uttala mig om. Det är min första stig cykel, är 193cm och valde XL. I början kändes den väldigt stor jämfört med min XC från 2012 men nu känns den väldigt bra. Lutar åt att jag köper ett styre med högre rise eller en kortare styrstam för att få styret lite närmre/högre.

Visa din Nukeproof :
Lite klent med uppdateringar i denna tråd..så slänger väl in en bild på min igen då. Lite justeringar mot original med kortare styrstam (35 mm från 45 mm), längre airshaft (150 mm från 140 mm), andra handtag och äntligen ett extra hjulpar, med på bilden däck som är bra nedför..uppåt inte så roliga...
20211105_142143.jpg

Visa din Nukeproof :
EB238C35-228C-4970-BEEF-BF86915BEF0C.jpeg

Första turen för säsongen. Långsammast i Änggårdsbergen, men cykeln är fortfarande fin.
Märkte att jag blivit väldigt försiktig över vintern, vågade inte alls släppa på till en början. Men det kom tillbaka mer och mer ju längre turen pågick. Skönt att bra igång igen.

Tillbaka
Topp