Visa din parkhoj!

tmz016

Aktiv medlem
Visa din parkhoj!
Hallå!

Jag gillar verkligen Visa din-trådarna, men tycker det saknas en för renodlade parkhojar.

Det finns väl egentligen inga riktiga kriterier, så länge det är en hoj du gärna använder för liftburen cykling.

Jag har nyligen köpt min första DH, efter att ha insett att jag enbart tog med min enduro till parkerna, och trampade absolut ingenting.

Då jag enbart haft hojen en vecka har jag inte hunnit med några större modifikationer, annat än konvertera till single speed och byta ut lite smågrejer.

Efter säsongens slut kommer jag göra en helrenovering, dvs lacka om, byta alla lager och ytterligare några komponenter.

Posta på!
5C5BE0C2-C3D6-4F46-B09C-6A0863194653.jpeg

Senast ändrad:
Visa din parkhoj!
Kul initiativ, men det finns ju redan denna tråd som jag tycker inkluderar parkhojar.

Visa din parkhoj!
Kul initiativ, men det finns ju redan denna tråd som jag tycker inkluderar parkhojar.

Ahh det har du rätt i. Jag tolkade den som mer oldschool-inspirerad, men den kanske täcker hela spektrat :)

Visa din parkhoj!
Ahh det har du rätt i. Jag tolkade den som mer oldschool-inspirerad, men den kanske täcker hela spektrat :)
Jag tänker mig att den även är för moderna hojar, men det har ju varit lite sisådär med draget där och mestadels gamla hojar sista tiden, men det är väl också lite hur det hänger ihop med cyklingen rent allmänt nu. 4x och FR är ju inte inne längre och AM används ju inte som benämning längre.

Visa din parkhoj!
Jag tänker mig att den även är för moderna hojar, men det har ju varit lite sisådär med draget där och mestadels gamla hojar sista tiden, men det är väl också lite hur det hänger ihop med cyklingen rent allmänt nu. 4x och FR är ju inte inne längre och AM används ju inte som benämning längre.
Och de flesta som köper en dh verkar bara rulla varv i nån hoppled.

Ur led är tiden.

Tillbaka
Topp