Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Då var man här då...kan bli dyrt det här.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    211.9 KB · Besök: 47
Kommer bli senaste mode hos 14-åriga brunutansolande tjejer och killar i små ridjackor, amerikansk baseballkeps bak och fram samt håret bakom öronen i en liten femboyfrisyr.

Alla loggor kommer att göra större dock. :)

Jeppe_E sa:
Blev ett par Pro Team Thermal bib shorts för 1500 riksdaler. Blir bra till försäsongsbrevetarna, kanske.. :)

Detta året var de (i princip) gångbara på alla breveter! Körde dem bl.a. på både Malmös 600K i slutet av maj och Södertäljes 1000K i slutet av juni...

Samt båda de inledande 200K och Lkpgs 300K den där minnesvärda helgen i maj när Flechen gick. Det var nog bara på 400K (helgen innan) som det var gångbart med något tunnare ...

Kan knappast vara någon överraskning att LVHM gruppen är en logisk köpare av rapha, hela deras affärsidé bygger ju på att sälja produkter som är prissatta så att de inte vänder sig till vanliga dödliga. Då de ser sin marknad som högst begränsad och inte direkt snabbt växande då det endast är personer som är helt pris okänsliga så är deras enda sätt att öka sin omsättning att addera fler varumärken som stämmer in på företagets profil.

Det är knappast troligt att man byter namn på produkten då det direkt motsätter hela syftet med köpet, man behöver hela tiden fylla på sitt utbud med nya varumärken som säljer till högt pris baserat på image där man kan sätta marginalen på det upplevda värdet snarare än produktens kvalité och produktionskostnad.

Det är väl bara säga grattis till alla som gillar produkten idag, den kommer att finnas kvar och statusen kommer inte att minska och sitter man på någon extra attraktiv modell som är ovanlig så kan man säkert sälja den dyrt på auktion om några år. För alla andra så finns det ju gott om andra funktionsplagg för cykling som det inte står Rapha på som kommer att bli ännu mer prisvärda när LVHM justerat in prisbilden att passa i deras utbud.

Att LVHM utökat sitt sortiment de senaste åren beror på att även de rikaste inte kan konsumera hur många handväskor som helst, så för att få en större "share of wallet" hos sina kunder var LVHM tvungna att hitta på nya lyxartiklar som dessa kunder kunde konsumera.

NLC sa:
Jeppe_E sa:
Blev ett par Pro Team Thermal bib shorts för 1500 riksdaler. Blir bra till försäsongsbrevetarna, kanske.. :)

Detta året var de (i princip) gångbara på alla breveter! Körde dem bl.a. på både Malmös 600K i slutet av maj och Södertäljes 1000K i slutet av juni...

Från start till mål på alla årets breveter utom 400k, då jag hade ett annat par jag gärna ville testa.

NickPick sa:
Kommer bli senaste mode hos 14-åriga brunutansolande tjejer och killar i små ridjackor, amerikansk baseballkeps bak och fram samt håret bakom öronen i en liten femboyfrisyr.

Alla loggor kommer att göra större dock. :)

Haha....ha ha ha (fastnar lite i halsen)... blir nog till att cykla i något annat om det utvecklar sig i den riktningen.

ohellstrom sa:
NLC sa:
Jeppe_E sa:

Från start till mål på alla årets breveter utom 400k, då jag hade ett annat par jag gärna ville testa.

Så, vad ni säger är;

a) De är inte jättevarma
b) Det var inte jättevarmt på någon av årets starter, förutom 400K
c) Ni är lite mesiga och frusna av er

(säger han som cyklade Kungsbacka Gran Fondo i ymnigt snöfall/hagel iklädd ett par Classic Bibs, knävärmare,långärmad jersey och utan skoskydd)

:p

Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
Jeppe_E sa:

Så, vad ni säger är;

a) De är inte jättevarma
b) Det var inte jättevarmt på någon av årets starter, förutom 400K
c) Ni är lite mesiga och frusna av er

(säger han som cyklade Kungsbacka Gran Fondo i ymnigt snöfall/hagel iklädd ett par Classic Bibs, knävärmare,långärmad jersey och utan skoskydd)

:p

d) vi påverkas endast marginellt av yttre omständigheter :)

Jag hittade nyss en kartong märkt "cykelkrafs" och började rota runt, där låg en _ouppackad_ paket med bland annat souplesse bibs :)

Ska nog inte köpa mer på ett tag.

Var i Raphaaffären i London i torsdags. Blev ett par Deep Winter Tights. Träffade på den här gentlemannen i butiken.

Bilagor

• flecha.jpg
    flecha.jpg
    162.8 KB · Besök: 38
Är någon av raphas långärmade lämplig att ha både för sig själv och som ett mellannlager över ett underställ och under en jacka?

Jag kör Brevet LS nu på vintern. Funkar kanon. Den utan vindskydd (då jag inte riktigt förstår skillnaden på den och att köra med en väst)

Värmer bra och andas bra. Reflexpartierna märks inte under en jacka.

Ibland kör jag med Rain jacket över ibland med Classic Softshell. Under kör jag merino base kortärm eller favoriten merino mesh kort eller lång ärm.

Har även Brevet insulated vest men denna kombo blir lite väl kall med minusgrader.

Fördelen med Brevet är enligt mig:
- Kan användas separat och man syns
- Bra material som värmer lite och transporterar bort fukt bra
- Mycket bra med den fjärde fickan innanför de vanliga tre fickorna - kanon för vinväst, regnjacka osv.
- Bra passform

Har både den rosa och Team Sky varianten. Den rosa används mest.

För pendling och träning i lite lägre temperaturer tycker jag att LS Brevet/Classic Jersey funkar fint med antingen kortärmad merino eller merino mesh under och väst, vindjacka eller regnjacka över

Men vill man vara mer flexibel för skiftande temp föredrar jag en kortärmad tröja plus armvärmare.

Nån som har Raphas jeans?

Premium Demin Slim - ser nice ut. Frågan är passform och hur de ser ut IRL

Indigo Demin Slim - ser lite "jämnare" ut i färgen, eller? Ser snyggare ut än ovan men tycker det är väldigt svårt att se på bilderna.

Nån som har dem och kan uttala sig? Vad skiljer de båda varianterna åt?

Jag har cyklat sönder sömmarna i kanten av blöjan på två bibs köpta för nästan exakt två år sedan. Borde dom inte hålla längre?

Tänkte skicka in bibsen för reparation och upptäckte att dom, sedan jag skickade in mina sönderklippta bibs, numera har en disclaimer om att dom inte lagar just sönderklippta kläder :D

"Please Note: We may turn down repairs if deemed irreparable (e.g. staining, abrasions, cut off by paramedics or too much damage) but an alternative solution will be offered where possible."

micro553 sa:

Indigo Demin Slim - ser lite "jämnare" ut i färgen, eller? Ser snyggare ut än ovan men tycker det är väldigt svårt att se på bilderna.

Jag har ett par lite äldre, team sky edition. Rätt sköna men tyget känns konstigt i värme, lite för olikt vanliga jeans. Växte ur låren på mina och har gått över till Levis Commuter som är skönare.

Rattnalle sa:
micro553 sa:

Jag har ett par lite äldre, team sky edition. Rätt sköna men tyget känns konstigt i värme, lite för olikt vanliga jeans. Växte ur låren på mina och har gått över till Levis Commuter som är skönare.

Jag har några par av de gamla (ej Sky) och gillar dem, men tyvärr kan jag inte uttala mig om de nya. Det är annat tyg och passform i båda de nyare modellerna.

Fick ett mail om rea, klickar jag på länken möts jag av detta.
RAPHA.CC IS TEMPORARILY UNAVAILABLE.
We are undergoing scheduled maintenance, apologies for the inconvenience.

Tillbaka
Topp