Visa din Rapha (och lite nyheter...)

Jocke77 sa:
Är i Palma på långweekend och visste inte att Rapha ha en riktig butik här. Trodde bara att de körde "pop up"....hursomhelst gick vi förbi butiken av en slump.

Tog mig tid att prova en stor del av sortimentet och lämnade butiken med:

- Windjacket 2, present till Sam on
- Merino ärmvärmare
- Pro team thermal baselayer
- Brevet flyweight jacket

Var själv inne i samma butik ett par dagar efter dig. Köpte samma Pro team thermal baselayer. Bland mina favoriter bland Rapha plaggen för tillfället. Brukar normalt köra S eller M i Rapha men tog den här i XS vilket var absolut helt perfekt för mig. Magiskt plagg!

Henrik_E sa:
Guldragge sa:
Brukar normalt köra S eller M i Rapha men tog den här i XS vilket var absolut helt perfekt för mig. Magiskt plagg!
Jag kör en storlek mindre än vanligt på alla mina raphabaslager. Skulle garanterat bli bylsigt annars.

PÅ vilket sätt är det magiskt? Jag gillar deras Pro Team väldigt mycket, Medium sitter som en smäck, och det andas mkt bra. Merino Mesh, även det i medium, är bra men deras Merino är stort och varmt i medium, klibbigt. Så, när är det nya Pro Team Thermal Base Layer bra och ska jag alltså välja ett S?

Förresten, är det ngn som har erfarenhet av deras lilla packbara rygga?

Magin kommer sig av den fulländade perfektionen. Höhö. Samspelet funktion och passform och hur fint den går ihop med mina Brevet Winter Tights...eller nåt åt det hållet. I butiken kändes XS litet väl tight och så, men visste ju att mina nämnda bibs går upp mkt på mage / rygg och när man väl stassat upp sig och sitter på hojen så är det en...hm...just det, magiskt skön känsla! Mkt tight men 100% rörlighet och smidighet.

Longines sa:
Henrik_E sa:
Guldragge sa:
Brukar normalt köra S eller M i Rapha men tog den här i XS vilket var absolut helt perfekt för mig. Magiskt plagg!
Jag kör en storlek mindre än vanligt på alla mina raphabaslager. Skulle garanterat bli bylsigt annars.

PÅ vilket sätt är det magiskt? Jag gillar deras Pro Team väldigt mycket, Medium sitter som en smäck, och det andas mkt bra. Merino Mesh, även det i medium, är bra men deras Merino är stort och varmt i medium, klibbigt. Så, när är det nya Pro Team Thermal Base Layer bra och ska jag alltså välja ett S?

Förresten, är det ngn som har erfarenhet av deras lilla packbara rygga?

Jag har inte kört i min ännu...blir premiär imorgon :-) Jag har small i Classic och Brevet-kollektionerna och medium i Pro teams tröjor, västar och jackor. Kör small i Pro teams byxor och meshunderställ... På detta nya underställ tog jag medium, sitter bra men inte supertajt så jag hade kunnat ha small. Tog medium för jag ville att det skulle sitta lite lösare, gillar det med långärmade underställ som jag har under vinterjackor.

Jaha, någon som kan förklara mer vad som är så pass bra med det nya Pro Team Thermal Base Layer. Varmt i sig självt och andas mycket bra, skall fungera när det är runt 0 grader och kallare. Därtill en skorstenskrage med reflex...

Ingen som har testat den packbara ryggan, verkar idealisk både i cykelfickan och under helger/ semester i städer etc.?

Jag har den ihopvikbara ryggsäcken.
Har den tillsammans med lunchlåda, rainlegs och vindjacka i min styrväska när jag pendlar.
Funkar utmärkt när man tex behöver handla på väg hem från jobbet eller när man på resande fot behöver ha med sig en extra väska.
Den är dock inte riktigt jämförbar med en ”riktig” ryggsäck då den inte har samma struktur eller en dyna mot ryggen. Du vill nog inte bära den i mer än nån halvtimme med något tyngre i den.

emilh sa:
Har den tillsammans med lunchlåda, rainlegs och vindjacka i min styrväska när jag pendlar.
Funkar utmärkt när man tex behöver handla på väg hem från jobbet eller när man på resande fot behöver ha med sig en extra väska.
Den är dock inte riktigt jämförbar med en ”riktig” ryggsäck då den inte har samma struktur eller en dyna mot ryggen. Du vill nog inte bära den i mer än nån halvtimme med något tyngre i den.
Ok, tack - mao inget du fyller med vin, öl och ost som du släpar runt på en halv dag? Den verkar ju ändå ganska användbar och med din kod så blir det ett skapligt pris. :-)

Nu har jag kört ett pass i Pro team thermal base layer... Cyklade ett relativt kort distanspass (2:15) i maklig fart med ett gäng andra och det var mellan -1 och +1 under passet. Hade ett par flossade byxor, understället och sen en jacka med windstopper fram och tunnare tyg på ryggen. Var rädd att jag hade för lite på mig men hade perfekt temperatur, t.o.m lite varm i några backar då jag blev lite svettig. Understället torkade fort och satt skönt....var som ett bra underställ ska vara, något man inte märker.

På huvudet hade jag Peaked merino hat, det är nog bästa huvudbonaden för kallt väder jag haft. Har man redan underställ man är nöjd med så köp denna istället för ett underställ till :-)

emilh sa:

Fan.
Jag är ju redan insåld på konceptet att ha en liten extraväska med mig på pendling , men av gympapåse typ så håller de inte så länge. Hoppas den är med på black friday.

Och plötsligt kom det ett paket från Rapha med en flaska!
Hade inget att klaga på min senaste order, det fungerande klanderfritt....

Det här är varför man köper saker från Rapha...
20171113_104638.jpg

SteffoN sa:

+1, fick samma.
Tror det har att göra med att senaste ordern blev 2 dagar sen.

Jepp. Camelbak!
Lite lurigt att bra skicka en, alla vet ju att man måste ha två likadana flaskor!
Så, dags att bege sig till shoppen alltså...

emilh sa:
SteffoN sa:

+1, fick samma.
Tror det har att göra med att senaste ordern blev 2 dagar sen.
Undrar om jag får någon flaska. Min förra order tog nästan en vecka innan den skeppades, vilket jag trodde berodde på att man började ta beställningar på Core Winter-serien innan den faktiskt fanns i lager. Beställningen jag lade i lördags kväll har dock redan skickats!

NLC sa:
Spontanköp och överraskning till familjens tålmodigaste cyklist

Vem är det?
Har en gammal (kings of pain) i läder som jag använd sjukt mycket så jag köpte faktisk den nya större vattentäta modellen, läder är snyggt men inte helt optimalt att svettas mot i hundratals timmar :-) Funderade ett tag på den reflekterande men såg inte syftet då den ligger i en ficka.

Det är min fru som står ut med oss andra tre i vått och torrt. Men så är det också hennes MTB som står i hallen f.n =)

Reflektiviteten kräver nog att man har tillräckligt tunt tyg på fickorna, men ffa köpte jag den versionen för att den var på rea.

På tal om returer och upphämtning etc.

Bokade retur idag kl 10:39, angav upphämtningstid mellan 11:30-15:30. 12:40 hämtades paketet :-)

Jag slog till på vinterjackan första dagen på rean. Small var slutsåld på morgonen men kikade in på sidan på tidig kväll och då stod det att S fanns i lager. Hade en värdecheck sen gammalt som funkade ihop med rean så det blev ett riktigt bra pris på slutet. Lite tur ska man ha ?

Marren sa:
Longines sa:
Den svarta ryggsäcken går att köpa för 875 riksdaler, 50% alltså och endast idag.
Klickade hem en, så nu blir man väl ett av alla mongon med rygga på tuben...; (.
När man inte cyklar alltså.

Exakt, ogillar verkligen ryggsäck på stan etc. Bra vid skidåkning och vid cykelpendling, minns ungdomens backpacking som mödosam, stor tung rygga.

Idag finns det Team Pro Aero Bibs, redan slut i M. https://www.rapha.cc/se/en/shop/pro-team-aero-bib-shorts/product/PET01XXPRO

emilh sa:
Halva priset på Sverige-bibs (classic thermal) idag, än så länge finns alla storlekar.

Eftersom jag är så otroligt nöjd med Pro thermal bibs så slog jag till på ett par classic nu, fanns i small som tur var :-)
Slog även till på en Core regnjacka...

Missade bibsen i medium med någon min. Hade dem i korgen men i väntan på att kunna betala så tog de slut. Så nära men ändå så långt ifrån...

Jocke77 sa:
emilh sa:
Halva priset på Sverige-bibs (classic thermal) idag, än så länge finns alla storlekar.

Eftersom jag är så otroligt nöjd med Pro thermal bibs så slog jag till på ett par classic nu, fanns i small som tur var :-)

Du köpte mina ;)

PS. Nu finns core rain jacket bara i xs i 4 olika färger... Hur många hade dom på sidan ens?

Senast ändrad:
NickPick sa:
Jocke77 sa:
emilh sa:

Du köpte mina ;)

PS. Nu finns core rain jacket bara i xs i 4 olika färger... Hur många hade dom på sidan ens?

Det är ju en fråga som många ställt sig i kommentarerna på Raphas inlägg om rean på FB. Jag tror att de har massor med kläder men att det är sånt sjukt tryck att det inte hjälper. Ett par tusen regnjackor till i S, M, L hade nog bara fördröjt utförsäljningen marginellt.

Jag köpte mina saker vid 07:30 och då fanns bibsen i alla strl och regnjackan i alla storlekar förutom Small i svart. Jag beställde en blå, får se hur jag gillar den och hur den passar, har aldrig provat ett core-plagg innan.

Jag tror att trycket är "helt ok", men att dom inte har så många plagg kvar av de populära plaggen. Det är ju ändå sedvanlig klädrea på 50%... Kläder är något med stor marginal!
Samma lika med storlekar nu som då. Många xsjackor kvar och bibsen bara slut i small och medium.

Jag dömer ingen. Dom säljer ju bara ut plagg! :D

Önskar dock att core jersey var en tum längre. Passar säkert perfa i small om man är 165cm lång. 20cm till så blir den kort.
Mvh ämlig.

Jag blev väckt av dottern kl 3.22 i natt finsk tid. Kollade rapha.cc när jag ändå vaknat. Redan då var gula regnjackan slut i m och l. Köpte ett par thermal bibs och en core rain jacket i L i rött.

Med andra ord: slår man till på morgonen direkt man vaknat så finns nog erbjudnden kvar.

Om man handlar på rean i fel storlek, brukar det vara lugnt att byta efterhand (utan extrakostnad)? Tänker på classic thermal bibs som är slut i min storlek.

emilh sa:
Pelle Hå sa:
Om man handlar på rean i fel storlek, brukar det vara lugnt att byta efterhand (utan extrakostnad)? Tänker på classic thermal bibs som är slut i min storlek.

Kan vara problem att byta till något som inte finns?

Tänker att en klassisk modell bör komma in igen, men visst är det slutproducerat går det ju inte förstås.

Tillbaka
Topp