Visa din Rose.

Visa din Rose.
Premiärtur på Dx pro cross. Riktigt fin runda blev det.

Bilagor

• IMG_20150805_193206.jpg
    IMG_20150805_193206.jpg
    140.7 KB · Besök: 270
Visa din Rose.
Snygg hoj vill också premiärhojja☺ beställde en DX pro i slutet på April efter mycket smygläsande på detta eminenta forum, fick besked idag att den var skeppad
Hur lång tid tog dom på sig att skeppa dit paket?

Visa din Rose.
mikwal skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygg hoj vill också premiärhojja☺ beställde
> en DX pro i slutet på April efter mycket
> smygläsande på detta eminenta forum, fick besked
> idag att den var skeppad
> Hur lång tid tog dom på sig att skeppa dit
> paket?

Härligt! Beställde också min i april.

Det tog mig 4 arbetsdagar att få cyklen. Efter som det var helg mellan tog det 6

Visa din Rose.
>
>
> Härligt! Beställde också min i april.
>
> Det tog mig 4 arbetsdagar att få cyklen. Efter
> som det var helg mellan tog det 6

Ok låter bra tis ons nästa vecka kan man räkna med lev då om postnord kan hantera sina grundläggande uppgifter, tackar för snabbt svar

Har väntat 13 veckor hittills så ett par dagar till ska väl ...

Visa din Rose.
Kom en överraskning igår rose fixa tydligen en snabbtransport tog 2 dygn dörr till dörr det tackar vi för, En provsväng på 30min gav ett stort leende lite skillnad mot den gamla nishiki hybriden på 2 ton. pedalerna är en snabblösning
Dom jag beställde försvann nånstans i alla orderändringar

Bilagor

• 20150808_134231.jpg
    20150808_134231.jpg
    100.7 KB · Besök: 275
Visa din Rose.
mikwal skrev:
> Kom en överraskning igår rose fixa tydligen en
> snabbtransport tog 2 dygn dörr till dörr det
> tackar vi för, En provsväng på 30min gav ett
> stort leende lite skillnad mot den gamla nishiki
> hybriden på 2 ton. pedalerna är en
> snabblösning
> Dom jag beställde försvann nånstans i alla
> orderändringar

Härligt att det gick så fort.Vist är den skön
Vilka skärmar köpte du?

Visa din Rose.
mikwal skrev:
> Ångrar mig verkligen inte tog ju lite tid ☺men
> ska ju ha den ett tag är det tänkt, jag var
> först inne på portland designs skärmar men såg
> ut som svenska åf lagt ner
> Så kollade med rose dom rekommenderade
> http://www.rosebikes.se/artikel/sks-bluemels-mudgu
> ard-set/aid:719231
> så fick bli dom hyfsat billiga iaf

Var det inga problem att sätta stagen vid bromsen i fram?

Visa din Rose.
f-stopp skrev:
> Premiärtur på Dx pro cross. Riktigt fin runda
> blev det.

Stiligt med rött!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    118.7 KB · Besök: 282
Visa din Rose.
Min första CX. ROSE PRO DX CROSS-4400
Beställdes 1 april, levererades 8 september... (Då fick jag detta meddelande "På grund av en mycket snabb orderprocess hos oss, är det tyvärr inte möjligt att ändra beställningen efter att du fått detta meddelande"...)
I morgon blir det premiärtur och justera in allting.

Bilagor

• 20150908_213753.jpg
    20150908_213753.jpg
    47.1 KB · Besök: 259
Visa din Rose.
Uj, uj, jag som precis fått bekräftelse på beställning med fem veckor som preliminär tid för leverans. Kanske är läge att inte hålla andan, då.

Fin cykel, för övrigt. :)

Visa din Rose.
Levererad i slutet av september. Riktigt nöjd. Har inte haft tid att justera in allt men hoppas på en skön runda i helgen.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    86.5 KB · Besök: 258
Visa din Rose.
Årets första av dom nya cyklarna landade här hemma i fredags, en Rose Team DX Cross 4400 jobbpendlarcykel/regn och rusk träningscykel på landsväg. Än så länge bara uppackad i väntan på att få ett par skärmar och dubbdäck monterat.

160124_DSC00966.jpg

160124_DSC00986.jpg

160124_DSC00987.jpg

160124_DSC00988.jpg

160124_DSC00991.jpg

160124_DSC00982.jpg

160124_DSC00983.jpg

//Källis

Visa din Rose.
Nya XLITE TEAM blir 2016 års lättviktare. Jag har inte ställt i ngt ännu när det gäller sadelhöd mm, det får vänta tills väglaget blivit bättre.

Bilagor

• 20160111_093853.jpg
    20160111_093853.jpg
    50.9 KB · Besök: 261
Senast ändrad:
Visa din Rose.
Fick hem min idag efter 6 veckor. Första turen körd och det finns inget att klaga på då den tog sig fram över stock och sten som ingenting!
Fin look på dessa modeller med:)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    378.7 KB · Besök: 259
  • image.jpeg
    image.jpeg
    365.3 KB · Besök: 266
Visa din Rose.
Då har min nya racer Rose X-Lite CW-3100 Di2 med ett par Ritchey Apex II 60 hjul landat här hemma. Att rulla bilfria småvägar i Roslagen kommer nog gå bra med den här.

160516_DSC01462.jpg

160516_DSC01465.jpg

160516_DSC01478.jpg

160516_DSC01469.jpg

//Källis

Visa din Rose.
Nu har min Rose Pro SL-2000 kommit. Tyvärr fick jag inte in ytterkartongen i bilen så jag fick dumpa den på postnord, det här är det som fanns i kartongen(erna):

20160620_171302_2.jpg

20160620_171755_2.jpg

Här är den hopskruvad vilket var så enkelt det inte var någon ide att fota. På med framhjul och däcket i rätt rotationsriktning (pilar på däcket), i med sadel-stolpe, vänd styret rätt - klart. På bilderna är den grundinställd med samma sadelhöjd som gamla cykeln, förmodligen blir det några små justeringar när jag fått på pedalerna och tagit en provtur,

20160620_172906_2.jpg

20160620_172943_2.jpg

20160620_173622_2.jpg

20160620_173717_2.jpg

Bilderna på den på Rose webbshopen gör den inte rättvisa den är ultrasnygg i verkligheten och osar kvalitet. Vikten utan pedaler men med flaskhållare var 8.25kg, gissar på 8.19kg utan flaskhållare (gamla flaskhållaren vägde 60g). Rose specade 7.95kg +/- 5% så den är inom specen.

Visa din Rose.
Fick hem denna i dag, en Xeon Team CGF Di2. Orkade inte ställa cykeln i soffan ?.
Ändrade i konfiguratorn till DT Swiss R 20 hjul, SLR XP Sadel, vit styrlinda (ser bättre ut i verkligheten), 52-36 vevparti, 28 kassett, Speedplay pedaler, Schwable One däck. Blir premiärtur i morgon.

Bilagor

• 1470939893359212842606.jpg
    1470939893359212842606.jpg
    242.9 KB · Besök: 261
Visa din Rose.
Den där ser ju finfin ut. Funderar på en motsvarande men är bekymrad att den utan tempopinnar inte är bekväm för längre turer. Men då jag att tänker hitta lämplig "allroundcykel" för tri- och korta och långa motionslopp (tex VR, där tempostyre ej är ok) så vet jag inte om detta är ett bra val.

Så vad skulle ni välja om man velar mellan dessa men hänsyn till ovanstående resonemang?

- Rose X-lite CRS-3100
- ROSE XEON TEAM CGF-3100
- Rose XEON CW-3100

Visa din Rose.
Ja. Just det - man skulle ju skriva här också. Xeon Team CGF - 3000

Har hunnit rulla 100 mil typ så kan väl säga att den gör jobbet.

Bilagor

• IMG_20170606_133013.jpg
    IMG_20170606_133013.jpg
    558.5 KB · Besök: 244
Visa din Rose.
Riktigt fina bilder! Är själv i köpartankar, och det lutar starkt åt en Rose just nu. Cyklar på en Canyon Ultimate CF SLX 8.0 DI2 just nu, har den som fincykel men är på jakt efter en höst/vinter/grus-cykel.

Har tänkt mig i prisklassen 20-25000 kronor, gärna nedre prisklassen, men har svårt att bestämma mig. Antingen så blir det en Xeon CDX Gravel, men då med enbart 105-komponenter. Har även tittat på en Pro DX Cross, och får då istället Ultegra och uppgraderat till fetare hjul :)

Behöver inte ha något som är riktigt lika aggressivt som min Canyon. Är medveten om att Pro är en Alu-ram, hur tycker ni att den är?
Och hur hade ni tänkt?

Tack på förhand!

Visa din Rose.
CosmicGirl sa:
Min första MTB: Rose Granite Chief Special Edition. Knappt några veckor gammal

Du har några dekaler kvar på ekrarna och ekrarna på bromsskivorna - de är tanken att man tar bort dessa och sen lägger du ner cykeln på fel sida (man riskerar att kröka växelörat om man lägger ner cykeln på högersidan).

Men fin cykel! Var bara tvungen att gnälla lite. ?

Har du btw köpt extra växelöra? Det brukar göra Karma på bättre hummör att ha ett nytt hemma.

Visa din Rose.
Bengt-re sa:
CosmicGirl sa:

Du har några dekaler kvar på ekrarna och ekrarna på bromsskivorna - de är tanken att man tar bort dessa och sen lägger du ner cykeln på fel sida (man riskerar att kröka växelörat om man lägger ner cykeln på högersidan).

Har du btw köpt extra växelöra? Det brukar göra Karma på bättre hummör att ha ett nytt hemma.

Jo, jag tog bort dekalerna innan jag använde cykel, även lite tape hit och dit... Den var helt ny och jag var för ivrig med att fota =)

Fel sida. Noterat. Tack! (kommer garanterat att skratta åt mig själv när jag tittar tillbaka om några år och ser den här bilden).

Extra växelöra, låter som nåt bra att ha.

Visa din Rose.
CosmicGirl sa:
Bengt-re sa:
CosmicGirl sa:

Jo, jag tog bort dekalerna innan jag använde cykel, även lite tape hit och dit... Den var helt ny och jag var för ivrig med att fota =)

Fel sida. Noterat. Tack! (kommer garanterat att skratta åt mig själv när jag tittar tillbaka om några år och ser den här bilden).

Extra växelöra, låter som nåt bra att ha.

Ja. De är tillverkare och ofta modellspecifika vilket gör att ingen har de hemma den dagen man råkar skada det. Dessutom är det rätt lätt att skada då det trots allt är en offerdel för att skydda ramen.

Så en bra sak att ha hemma!

Visa din Rose.
Hoppas kunna lägga några mil på denna skönhet framöver som anlände igår. Pro SL med sram komponenter

Bilagor

• 20180529_142750.jpg
    20180529_142750.jpg
    341.5 KB · Besök: 241
Tillbaka
Topp