Visa din stela MTB - En tråd oberoende av cykelmärke.

Har en big seven jag med! Vad har du för gaffel på? Jag försökte sätta en stel som å min men de gaffeln passade inte... ?

Dum och rolig

Bilagor

• 05DB118F-0959-4FA9-B04F-900B7C84BB3C.jpeg
    05DB118F-0959-4FA9-B04F-900B7C84BB3C.jpeg
    669.8 KB · Besök: 214
Årets sista cykelbygge för mig skulle kallats en Cykelvasaraket i en säljes-annons.
8,6 kg nu när den är nästan klar (saknar ordentlig klinga, känns helt fel med 30t på denna). Räknar med att tappa 1-2 hekto till när den är i tävlingsskick (annat styre, stam och sadel).
Blir kul att köra helstelt igen, det var många år sen sist det skedde med seriös cykel.

Bilagor

• 0135ECC0-740E-41A1-B115-1EEF7575176D.jpeg
    0135ECC0-740E-41A1-B115-1EEF7575176D.jpeg
    251.7 KB · Besök: 217
IMG_5617.jpg
Här är mitt stela aluminiumfynd. Ramen är en Roox (eller kanske Roxx?) Pro Issue -95. Har pimpat lite här och var – Brooks Colt-sadeln är ingen lek att köra in. Används mest som robust finpendlare.

Lejon sa:
Årets sista cykelbygge för mig skulle kallats en Cykelvasaraket i en säljes-annons.
8,6 kg nu när den är nästan klar (saknar ordentlig klinga, känns helt fel med 30t på denna). Räknar med att tappa 1-2 hekto till när den är i tävlingsskick (annat styre, stam och sadel).
Blir kul att köra helstelt igen, det var många år sen sist det skedde med seriös cykel.

Cool! Misstänker dock att de flesta kör Vasan snabbare med en bra framdämpare. Trevlig grusraket/pendelhoj är det ju garanterat.
Återkom med utlåtande.

NickPick sa:
Lejon sa:

Cool! Misstänker dock att de flesta kör Vasan snabbare med en bra framdämpare. Trevlig grusraket/pendelhoj är det ju garanterat.
Återkom med utlåtande.
Sannolikt kör de flesta CV snabbare med framdämpare, det tror jag också. Min tanke är att en stel, lätt cykel är en fördel i en eventuell spurt som är avgörande för bra placering. Har jag åkt av innan dess där stelheten har nackdelar - vilket det är ganska stor risk för - så får det vara så.

Senast ändrad:
Alla stigar blir tekniska! Var i Lida idag, varierat och lite folk. Är egentligen en långturscykel men pallar inte äga flera. (N + 0)

Bilagor

• IMG_20191025_102416.jpg
    IMG_20191025_102416.jpg
    465.4 KB · Besök: 169
Stelt e gött! Lite stål och lite alu på denna ram :)

Bilagor

• 7ED99BA0-B283-46F8-B510-56F8A322C25A.jpeg
    7ED99BA0-B283-46F8-B510-56F8A322C25A.jpeg
    273.9 KB · Besök: 181
I avsaknad av "gilla-knapp" på happy blir det en allmängiltig uppmaning att fortsätta posta bilder på skönheterna.

Riktigt läckra cyklar härinne.

Senast ändrad:
Tänkte cykla helstelt med barnen så blir det lite enklare att få plats på bilen än med Megan. Dessutom får barnen inga idéer om dämpning...

20191027_160701.jpg

Under tiden ska jag se om jag kan serva judyn och/eller bombern.

Mange tak för berömmen, det är 3.0” och 2.8” monterat nu fram/bak på 650B och funderar på att ha ett hjulpar med 29” och 2.4/2.2 för lite snällare stigar, men det märks väl framåt våren.

En stel apa. Extremt rolig cykel.
(Funderar dock på att mjuka upp den lite med en dämpad framgaffel pga. gubbrygg, gubbaxlar, gubbvekhet m.m.)
20191027_155400.jpg

CE1427CF-96CB-4DB6-AB5C-9EA35A619E40.jpeg

Stelopererat min gamla 26:a... Riktigt kul att köra helstelt igen!
Funderade på att posta i uppgraderingstråden då allt som är kvar sedan original på cykeln nu är ram och sadelstolpsklämman. I övrigt är allt utbytt minst en gång! 1x11 och dryga 9 kilo.

Tillbaka
Topp