Visa din Titus

Visa din Titus
marr sa:
Snuggt :)

Slaglängd? Ser brantare ut än min. Blev de nån shims?

Det är en 454 Dual Air U-Turn. Tror den är ställd på ca 125 mm nu.

Planen är att trimma in vilken slaglängd som funkar och sedan kanske skaffa nåt lättare (Piken väger drygt 2,1 kg) om grabben gillar hojen.

Shimsade befintlig sadelstolpe för att "komma igång" billigt. Eller tänkte du på offsetbussningar? Uteslöt dem så länge,

/Johan

Visa din Titus
JojjeM sa:
marr sa:
Snuggt :)

Slaglängd? Ser brantare ut än min. Blev de nån shims?

Det är en 454 Dual Air U-Turn. Tror den är ställd på ca 125 mm nu.

Planen är att trimma in vilken slaglängd som funkar och sedan kanske skaffa nåt lättare (Piken väger drygt 2,1 kg) om grabben gillar hojen.

Shimsade befintlig sadelstolpe för att "komma igång" billigt. Eller tänkte du på offsetbussningar? Uteslöt dem så länge,

/Johan

Offset menade jag ja. Kom inte på ordet :p

Visa din Titus
Jag har oxå skaffat mig en ny Titus

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    206.6 KB · Besök: 103
Visa din Titus
Fin EG mswalen.

För egen del kunde jag inte motstå frestelsen att provrulla lite trots lite ofärdig hoj och miserabelt väder, Körde gaffeln i ca 125 mm och tyckte att den funkade riktigt bra geometrimässigt. Inga hyss, varken uppför eller utför. Över förväntan faktiskt (med reservation för att det gick rätt långsamt). Hade väntat mig att jag skulle känna mig konstant på väg över styret med den branta styrvinkeln :)

Däremot kom jag inte riktigt överens med bakdämpningen som jag tyckte var alldeles för stum. Jag kanske bara är ovan med xc-stuket men tyckte att Monarchen kändes överdämpad trots L/L-tune. Får labba lite.

EDIT: beställde för övrigt en offsetbussning till nedre/bakre fästet (märkte på provturen att jag ändå hade ett glapp där så det var dags att byta hursomhelst :)

T-p-led-22.jpg

Hundpromenix-23.jpg

/Johan

Senast ändrad:
Visa din Titus
Mitt kryss karbong såldes till en exakt namne två gator bort, så jag ser den ibland. Med en pilot med mitt namn på. Nästan som om jag hade den kvar :P

Visa din Titus
marr sa:
Turesson sa:
Min RockStar Carbon på fjälltur.

Drömmer om en Titus med mer slaglängd,men vilken ska man välja isåfall??

En bird, eller något helt annat! Allt utom titus, on one osv.

Jag skulle vilja påstå att man nog gör bäst i att undvika On-One/PlanetX "unika" kundservice.
Själv skulle jag vilja framhålla Orange, svetsade av tandlös engelsk underklass osv :-D

Missförstå mig rätt, jag gillar min carbon rockstar - men där stannar det...

Visa din Titus
Vernersson sa:
Turesson sa:
Marr och Vernersson. Pma gärna någon länk på förslag om ni orkar. Testar gärna något annat =)

Hur mkt mer slag önskar du dig?
Och vilken hjulstorlek önskas?

I Eksjö finns en medium Alpine Five 29" med 150/140 i slag att testa vid ev intresse =)

Haha jag har en on-one att testa, för att motsäga mig själv. Klart trevlig, men jag kan verkligen, verkligen inte rekommendera någon att handla därifrån.

Tillbaka
Topp