Visa din vilopuls
PRAOcyklist sa:Jag testade min bilopuls för några år sedan, alltså puls när jag körde bil. Hade som lägst 49 på E4 mellan Södertälje och Stockholm.
Sov du också?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PRAOcyklist sa:Jag testade min bilopuls för några år sedan, alltså puls när jag körde bil. Hade som lägst 49 på E4 mellan Södertälje och Stockholm.
Hasse#7 sa:PRAOcyklist sa:Jag testade min bilopuls för några år sedan, alltså puls när jag körde bil. Hade som lägst 49 på E4 mellan Södertälje och Stockholm.
Sov du också?
Lyktstoplemedhjul sa:DT sa:Jag hade förövrigt ca 20 slag högre vilopuls än normalt i måndags och tog det som intäkt för att kliet i halsen inte var pollenallergi utan en man-cold på väg att bryta ut. Mycket riktigt...
Brukar vara en tydlig indikator ja
GoranS sa:Vegan sa:Hasse#7 sa:GoranS sa:Loggade du sömnpasset som träning?
Självklart, rakt in på Strava som Siljan Runt i prattempo.
Och för att köra en Ulf Lundell: Även ett inställt träningspass är ett träningspass! Puls eller inte!
Frågan är bara vad ett inställt sömnträningspass är - är det den eviga vilan?
MackanG sa:Slösurfning i soffan.
eketjall sa:48bpm vid datorn på kontoret.
Samsungs hälso app "s health"me.I.am sa:MackanG sa:Slösurfning i soffan.
Vad är det för app?
Happy är väl vuxensurf?me.I.am sa:eketjall sa:48bpm vid datorn på kontoret.
Förmodligen inte vuxensurfning då?
29 är riktigt braStrutsen sa:29 slag/min som lägst, 184 som högst.
emilh sa:Efter att ha mått lite risigt ett par dagar efter matförgiftning i alperna och sedan ha vilat en dag.
Botis sa:Happy-disclamer: Har precis tagit kontakt med min VC efter att ha pratat med 1177, och har fått tid för att träffa en sjuksköterska för att kolla puls och blodtryck men är väl lite tveksam till vad det skall ge. Men det kanske är en början till grundligare kontroll. Förhoppningsvis är det normalt, och bara en lite ovan känsla, men det var inget de kunde säga.
zodah sa:Botis sa:Happy-disclamer: Har precis tagit kontakt med min VC efter att ha pratat med 1177, och har fått tid för att träffa en sjuksköterska för att kolla puls och blodtryck men är väl lite tveksam till vad det skall ge. Men det kanske är en början till grundligare kontroll. Förhoppningsvis är det normalt, och bara en lite ovan känsla, men det var inget de kunde säga.
Onödigt, happy ger dig alla svar du behöver.
Botis sa:zodah sa:Botis sa:Happy-disclamer: Har precis tagit kontakt med min VC efter att ha pratat med 1177, och har fått tid för att träffa en sjuksköterska för att kolla puls och blodtryck men är väl lite tveksam till vad det skall ge. Men det kanske är en början till grundligare kontroll. Förhoppningsvis är det normalt, och bara en lite ovan känsla, men det var inget de kunde säga.
Onödigt, happy ger dig alla svar du behöver.
Fast nu hade ju happy inte ett enda svar denna gång. :)
Men nu har jag varit och blivit ordentligt kollad, skickades från VC med remiss till sjukhus där man kollade lite allt möjligt i blodet samt EKG, bloctryck etc. Blev helt friskförklarad vilket känns väldigt skönt. Förklaringen till varför det känns så kraftigt var att hjärtat hinner fyllas med så mycket blod mellan slagen när pulsen är så låg, och att pulsen var så låg berodde på träning. De sa skämtsamt att om det störde mig så kunde jag ju sluta träna.
ething sa:Hej Bullen, här kommer ett hypokondriskt inlägg.
Efter inköp av ny pulsklocka som mäter kontinuerligt så har jag insett att när jag sover så är min vilopuls nedåt 30. Jag är inte i bra form nu så jag har inte tränat ner den om man säger så. Jag vet att det i sig inte är någon fara men jag är även diagnositserad med Tietzes syndrom, ett fint ord för bröstsmärtor kring hjärtat utan rimlig förklaring. Vårdcentralen har gjort EKG som ser bra ut.
Min fundering är om det finns andra sätt att se problem med sinusnoden? Min maxpuls när jag är i bra form är kring 160, där brukar de flesta träningskollegor ligga under uppvärmningen. Min pappa hade fel på sinusnoden men när jag tar upp det på vårdcentralen får jag inga reaktioner. Är det någon här som har erfarenhet och kan ge lite råd?