Visa din vintercykel

Lövis

Medlem
Visa din vintercykel
Jag trampade upp några stigar häromdan. Fastfrysna jockeytrissor, kassett, bromsar och pedaler på en timmes runda.
Blötsnö och minusgrader FTW! :D

IMG_20171215_2151251.jpg

Brakastruten

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Har skrotat undan min stora vinterhärk-Scott, samt en ärvd Merida jag byggde åt exet. Resultatet blev en lite uppfräschad ungdoms-Merida/ hundrastare. Fire-eye-singlifierad, med LX vev, billigaste RS-gaffeln, Titec El Norte styrning, XT länkage v-broms, Hayes wire-skivbroms fram och Suomi 294:or på Biltema-hjul.
20171219_1918391.jpg

Inget jag vill cykla långt på, men ganska kul leksak. Just för ändringarna.

Senast ändrad:

storfiskarn

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Billig ram med just nu för kort gaffel och för små hjul med äckligt spinkiga däck.
Men tar mig iallafall framåt.

20171231_145607.jpg

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
JTF sa:
Ser ut som om någon har slaktat en kaffebryggare i snön.
Du anar inte .
40årig kollegepojkslyngel som inte bara har dåliga smaken att inte dricka upp kaffet utan att innan nästa fika nästan slänga ut det kvarvarande på min cykel .
Han lär sig nog , man är ju knappast färdiguppfostrad i 40årsåldern ?

kais01

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
min brompton vinterpendlare. trots hjulstorleken protesterar den inte för en dm nysnö på gatan. 305 ist f original 349 fälgar ger plats för fetare däck, och mindre risk att det packar sig under skärmarna. framgaffeln och dess trail uppför sig förvånansvärt stabilt på bristande packad snö, något man inte kan säga om alla cyklar, varken äldre eller de med s k modern geometri.
.

Bilagor

Pfaff

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Här i (skånsk) vinterskrud. Nu med 650B 40 mm G-one, slarvigt hopnitade BT-skärmar och ICAs förträffliga egolapp.
Kommer beroende på årstid och användningsområde för dagen att framträda i olika skepnader med hjul efter behov, drivpaket, med och utan skärmar, belysning och väska för dagen.

9AD36EAB-C95E-4C31-9845-6D36C349B9EE.jpeg

Brakastruten

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
IMG_20191022_112822806.jpg

Fick båda sommardäcken sönderskurna längs sidorna, så då fick det bli vinterhoj av "skotten". Tänk vad man kan göra, med en brytbladskniv!

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Coolt med Quarq på pendlaren, Magnus.

Jag vinterutrustade min pendlarcross till idag, dvs satte på odubbade vinterdäck.

Alfakrull

Medlem
Visa din vintercykel
Stumpy sa:
Coolt med Quarq på pendlaren, Magnus.

Jag vinterutrustade min pendlarcross till idag, dvs satte på odubbade vinterdäck.
Vilka är vinsterna med dubbfritt? Bättre rull? Känns okej att köra vinterdäck oktober till april? (genuint nyfiken, verkligen ingen kritik)

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Alfakrull sa:
Stumpy sa:
Vilka är vinsterna med dubbfritt? Bättre rull? Känns okej att köra vinterdäck oktober till april? (genuint nyfiken, verkligen ingen kritik)
Mycket bättre rull, låter inte så illa och funkar lika bra på allt utom blankis. De få dagarna det är blankis åker dubbisarna på, men resten av vintern kan man köra dubbfritt. Jag bytte redan nu, eftersom jag tror de har betydligt bättre grepp på löven än mina Vittoria Randonneur Hyper som jag kör på sommarhalvåret.

salle

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
lundatok sa:
Jag hade dubbfritt för några år sedan, jättebra för allt förutom blankis. När jag vurpat några gånger så skaffade jag dubbat.
Som ovan, rullar bättre men ändå bättre fäste än sommarsulor. Funkar bra på allt utom blankis men då tycker jag det släpper kontrollerat. Jag pendlar i Sthlm och 90% av dagarna behövs ju inte dubb då det för det mesta är sopsaltat. Två cyklar eller hjulpar med dubb och friktionsdäck är ju en optimal vinterkombo imho.

Alfakrull

Medlem
Visa din vintercykel
Tack för svar, vi får se om det blir dubbfritt någon gång framöver, de verkar inte matcha studentbudgeten så bra tyvärr. Brukar bli att det blir dubbdäck fram betydligt tidigare än bak för min del istället.

salle

Aktiv medlem
Visa din vintercykel

Murdock

Medlem
Visa din vintercykel
GT Grade med 37-622 Suomi Winter W106 och SKS Speedrockers. Nu blev vi Uppsalabor nästan utan vinter så 32mm Conti 4season åkte på igen. Har som tur är ett extra framhjul att byta med ifall det skulle behövas dubb igen.

Återstår utformning av egolapp.

skshel.JPG

Örjan Lax

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Har precis monterat SKS 75 U LONG skärmsats inkl. hemmagjorda skvättlappar fram och bak. Täcker precis 3-tums Nobby Nic. Väldigt nöjd med kvalitetskänslan på både skärmarna, monteringsdetaljerna, och de väldigt robusta skärmstagen.

5 stjärnor av 5 ⭐⭐⭐⭐⭐

IMG_20200312_143016273_HDR.jpg

Fishy

Aktiv medlem
Visa din vintercykel
Giant Cadex aluminium.
Första vintersäsongen snart avklarad.
Inför nästa säsong blir det uppgradering till en bock med mindre sluttning mot hoodsen, Nitto M186, samt bekvämare bromsreglage. Har improviserat SKS Raceblade Long med mud flaps och reflextejp. Om jag hittar begagnade Raceblades ska jag sätta framhjulets långa del där bakhjulets lilla skärmdel sitter då drivlinan skitnas ner något förbannat.
27C74161-7E4A-415C-8503-4146F72B37CA.jpeg
F9828A3B-C845-4317-9C33-9FDF409884DF.jpeg
2B29CB2D-81EC-43BE-9935-365B0D81728B.jpeg

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer