Visa din...Yoeleo

G

Gano

Guest
Visa din...Yoeleo
Lär ju bli en rätt ödslig tråd....kanske den ende som har en sån i Sverige?
Yoeleo R9 aero gul/svart blank. UCI-OK.
Ultegra di2. Skivbromsar Ultegra, 160 fram och 140 bak.
25 mm breda karbonfälgar. 60 mm profilhöjd fram, 88 mm bak.
Helintegrerat styre, 120 stam, 380 mm bredd.
170 mm vevar. Cykeln kom med 28 mm däck, men jag bytte till 23 mm fram och satte i latexslang fram/bak (Vittoria).
DT Swiss 350 nav, straight pull. Sapim CX-ray ekrar. Fizik sadel. Thru axlar med hex.
Garmin 3 pedaler. Garmin Edge 820.
Edit: Fälgarna är TL-ready och behöver inte tejpas. Jag har inte (ännu) vågat mig på tubeless dock. Latex är lika snabbt sägs det.

Bilagor

• IMG_0839.jpg
    IMG_0839.jpg
    230.3 KB · Besök: 257
Senast redigerad av en moderator:
G

Gano

Guest
Visa din...Yoeleo
NickPick sa:
Snygg ful(fin?)-kines! Imponerad över att det inte står något annat märke på den. Respekt.
Vad väger den?
7,9 kg ca. Skivbromsar, höga fälgar, aeroram kostar vikt. Ramen väger ca 1170 g. Ingen lättviktare, men stabil och snabb.

Shiman

Medlem
Visa din...Yoeleo
Nybygge,klart idag.
Yoeleo R6, Fälgbroms. Sram red etap. Specialized aerofly styre. Zipp sl cource styrstam.
Shimano 105 direct mount bromsar.
Vevlager, ceramic speed Bb86.
Sitter ett Ultegra 6800 vevparti med Miche drev 52/36 på idag. Blir ett Dura ace right powermeter i framtiden då jag har en Dura ace stage powermeter vev på icke drivsida på idag.
Vikt. 7,28 kg.
Bara hunnit med en kort tur idag, men cykeln var riktigt trevlig att cykla på Styv och responsiv. Mycket behaglig och bekväm. Blir en längre tur i morgon så får vi se och utvärdera mer. Hade en s-work venge innan, så det ska bli spännande att jämföra dessa ramar.

Bilagor

• 8807D6A3-182F-4658-907D-9E3F840709C3.jpeg
    8807D6A3-182F-4658-907D-9E3F840709C3.jpeg
    114.9 KB · Besök: 99

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Winspace och Yoeleo är väl de enda kinesiska märkena jag skulle kunna respektera. Nu lär man ju inte ha någon som helst av de möjligheterna man har mot vanlig tillverkare men men. De har iaf fixat det med UCI, sen är inte det kvalitetsmärkning iofs.

Till han där uppe, då måste du ha en tung ram? SRAM red är ju lättaste gruppsetet? Och du har en lätt sadel på den där.

Shiman

Medlem
Visa din...Yoeleo
Winspace och Yoeleo är väl de enda kinesiska märkena jag skulle kunna respektera. Nu lär man ju inte ha någon som helst av de möjligheterna man har mot vanlig tillverkare men men. De har iaf fixat det med UCI, sen är inte det kvalitetsmärkning iofs.

Till han där uppe, då måste du ha en tung ram? SRAM red är ju lättaste gruppsetet? Och du har en lätt sadel på den där.
Nej, det har man förmodligen inte. Glömde nämna att toleranserna var klanderfria. Inga konstigheter där. Tyckte det var värt att prova med tanke på priset på ramen. Precis som du är det dessa 2 märken jag också höll mig till i min research. Bestämde mig för Yoeleo och grottade ner mig i det märket innan jag bestämde mig.
Men som sagt, nu gäller det att cykla x antal mil innan jag kan uttala mig objektivt i ämnet.

Shiman

Medlem
Visa din...Yoeleo
Det är en bra cykel i mellanregistret. Håller bra fart på platten, riktigt skön på långrundor, något trö i backarna, men då jämför jag med s- work som jag hade innan och det är ju inte riktigt rättvist. Funderar du på att köpa?
Med vänlig hälsning, Peter.

Leffe

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Det är en bra cykel i mellanregistret. Håller bra fart på platten, riktigt skön på långrundor, något trö i backarna, men då jämför jag med s- work som jag hade innan och det är ju inte riktigt rättvist. Funderar du på att köpa?
Med vänlig hälsning, Peter.
Ja jag funderar på en r12, men kikar också på velobuild 168 och 177.... Men hade du samma hjul osv på båda?

Shiman

Medlem
Visa din...Yoeleo
Jajamän. Hade campa bora one tuber på. Uppbygd med sram red etap.
Har en storckram nu som är en highend cykel. Byggd med samma komponenter och upplever samma sak nu.
S-work är s-work och har man en gång cyklat på dom så är dom speciella. Något ska man ju ha för 150 000.
Byggde upp Yoeleon nu med shimano 105 och upplevde den riktigt bra efter att jag cyklat på Storcken ett tag.

Leffe

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Låter som du är på en helt annan nivå än mig (högre alltså). Så det kommer nog bli som natt och dag för mig. Har nu en salsa warbird som går som en dröm på grusväg och rätt bra på asfalten men en modern lvg-cykel är det ju inte.

Miracle (som jag tänkte köpa från direkt och som tillverkar deras ramar enligt utsago) svarade nu dock att deras variant av r12 bara tar 28mm… suck, skiljde ändå 5k i pris.

Leffe

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Nu har den anlänt. Otroligt bra finish måste jag säga! Styret blev ett H21(gravel) istället för H9v2 pga att många av de vanligaste storlekarna var slut. Men jag känner direkt att det var en vinstlott med flare på styret vilket jag har idag, lagom mycket också. Grymt nöjd än så länge!

Bilagor

• C4994F09-9598-4076-8910-9D279C351A8C.jpeg
    C4994F09-9598-4076-8910-9D279C351A8C.jpeg
    690.2 KB · Besök: 37

glitch

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Låter som du är på en helt annan nivå än mig (högre alltså). Så det kommer nog bli som natt och dag för mig. Har nu en salsa warbird som går som en dröm på grusväg och rätt bra på asfalten men en modern lvg-cykel är det ju inte.

Miracle (som jag tänkte köpa från direkt och som tillverkar deras ramar enligt utsago) svarade nu dock att deras variant av r12 bara tar 28mm… suck, skiljde ändå 5k i pris.
Intressant! var såg du att miracle byggde åt yoeleo? Var lite sugen på en miracleram.

Leffe

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Ja och modell cr02 men nu funderar jag på om det är samma som Yoeleo r12 v1 för den hade ett böjt överför och mindre utrymmer för däck, v2 har rakt topprör och plats för 32mm med marginal,

velman

Aktiv medlem
Visa din...Yoeleo
Nu har den anlänt. Otroligt bra finish måste jag säga! Styret blev ett H21(gravel) istället för H9v2 pga att många av de vanligaste storlekarna var slut. Men jag känner direkt att det var en vinstlott med flare på styret vilket jag har idag, lagom mycket också. Grymt nöjd än så länge!
Vad kostade ramen inkl frakt och moms? Är sugen på att bygga upp en ny racer, men det blir inte förrän om något år. Drömmer mig bort så länge. 🙂

Topp