Visa dina FiveTen

Visa dina FiveTen
Köpte dessa godingar häromdagen, kanonsköna ur kartong. :)

Freerider Pro

Bilagor

• IMG_4640.JPG.jpeg
    IMG_4640.JPG.jpeg
    225.2 KB · Besök: 240
Visa dina FiveTen
mikipedia_ sa:
s sa:
marr sa:
Någon som traskar runt med guide tennie till vardags och har lite input?

De är väldigt sköna som vardagsskor. Både på stan och i skogen.

Det fina med guide är just att man kan ha dem som vardagsskor tills de börjar se slitna och tråkiga ut sedan har man en perfekt cykelsko under lång tid. Jag gillar guide bättre än 5.10s cykelskor även som just cykelsko. De sitter tightare på foten och är smidigare.

Hur funkar sulan till cykling då, slits den fort? Är den mjuk så den böjs runt pedalen?

Bra slitstyrka. Har läst om klagomål på styvheten i den gamla modellen. Jag hade inga problem med dem. Nya modellen är styvare. Men det är trots allt en sko som går att gå i så lika styv som en ren cykelsko i kolfiber är den såklart inte.

Visa dina FiveTen
Mina sprillans nya Freerider Contact i bilen påväg ut till Högbo as we speak!

Bilagor

• IMG_0512.JPG
    IMG_0512.JPG
    178 KB · Besök: 208
Visa dina FiveTen
mikipedia_ sa:
wobblie sa:
mikipedia_ sa:
Nä det är inga fiveten men dom är istf fiveten?

Hur är de att cykla med?

Vet inte än men sköna att ha på fötterna iaf, återkommer om några dagar med rapport?

Efter lite pendling i skorna så kånns det lovande.
Dom är lite smalare än Freerider i tåboxen och rejält mycket styvare i sulan och även i sidled. Påminner mer om Am45 i sulstyvheten och mittimellan Am45 och Freerider vxi i sidostyvhet, där mina Freerider contact varit väldigt sladdriga.

Ska skogsåka lite i em, får se hur dom funkar med greppet då?

Visa dina FiveTen
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
wobblie sa:
mikipedia_ sa:
Nä det är inga fiveten men dom är istf fiveten?

Hur är de att cykla med?

Vet inte än men sköna att ha på fötterna iaf, återkommer om några dagar med rapport?

Efter lite pendling i skorna så kånns det lovande.
Dom är lite smalare än Freerider i tåboxen och rejält mycket styvare i sulan och även i sidled. Påminner mer om Am45 i sulstyvheten och mittimellan Am45 och Freerider vxi i sidostyvhet, där mina Freerider contact varit väldigt sladdriga.

Ska skogsåka lite i em, får se hur dom funkar med greppet då?

Nu är dom skitiga?

Det är märkbart sämte fäste jämfört med Freerider vxi/contact men mer komfort för foten när man är ute längre dagar då skon inte böjs runt pedalen lika mycket.
Greppet funkar bra med långa pins (8-10mm) men originalen på mina E13 (3 mm) var det dåligt grepp .
Kommer inte köpa likadana igen men kommer köra slut på dom iaf.

Visa dina FiveTen
Idag var jag glad att jag hade Elements-versionen som är vattentät. Det hjälpte dock inte mot denna fotsvamp å andra sidan.

Bilagor

• 20170830_173849_HDR.jpg
    20170830_173849_HDR.jpg
    103.6 KB · Besök: 238
Visa dina FiveTen
Tillskott i min fiveten samling med ett par kestrel lace! Mycket nöjd efter premiär rundan.

Bilagor

• IMG_7586.JPG
    IMG_7586.JPG
    430.9 KB · Besök: 230
Senast ändrad:
Visa dina FiveTen
Nya Freerider PRO.
Hjälper dock inte om man inte har foten på pedalen.

Bilagor

• IMG_1783.JPG
    IMG_1783.JPG
    270.8 KB · Besök: 227
  • IMG_1801.JPG
    IMG_1801.JPG
    316.1 KB · Besök: 264
Visa dina FiveTen
Men alltså vad gör ni med alla hundra meter extra snöre när ni cyklar? Det kan väl inte hänga och slänga ur som helst kring klingor och annat eller?

Visa dina FiveTen
Kört spd i evigheter, provar ett par impact vxi nu men får domningar ganska fort. Är det nåt som brukar ge sig när fötterna vänjer sig? Ska prova med mina andra avgjutna iläggssulor nästa gång. Funkar rätt bra annars, lite ovant så klart men det ger sig nog efter några turer men trist med domningar.

Visa dina FiveTen
glitch sa:
Kört spd i evigheter, provar ett par impact vxi nu men får domningar ganska fort. Är det nåt som brukar ge sig när fötterna vänjer sig? Ska prova med mina andra avgjutna iläggssulor nästa gång. Funkar rätt bra annars, lite ovant så klart men det ger sig nog efter några turer men trist med domningar.

Jag hade lite domningar i mina 2FO men det försvan iaf med andra sulor så hoppas det funkar för dig oxå.

Visa dina FiveTen
Det kan vara så att jag råkat spontanköpa mig ett par.. Men de behöver trimmas med färgglada snören. Några tips på lämpliga eller knatar ni bara in på barnavdelningen i valfri skobutik?

Tillbaka
Topp