Stisse's Mountainbike Blogg
http://stizze.blogspot.com/
Jag är "nybörjare" sedan maj 2010, började cykla p.g.a hälsoproblem efter ~12 år av total förslappning. Som ung tonåring cyklade jag lite mountainbike i Polisen Cykel och tränade hockey från 7-15 års ålder. Målsättningen var att cykla en gång i veckan sommartid men jag blev helt hooked och fullständigt älskar att cykla så jag hamnade snabbt på 3-5 gånger i veckan. Jag cyklar både för nöjet, motionen och ambitionen/nöjet att få tävla "på riktigt" utan att känna press att behöva prestera. Jag gillar både glidar rundor, lekrundor och gedigna kränkarrundor.
Jag är 2011 en stolt
"Good Fighter" för Cannondale vilket varit mitt favoritmärke sedan barnsben, totalt har jag just nu 4st Cannondales i cykelparken.
Cyklar även cykelcross och rätt ofta såhär sommartid sitter det 23mm däck på den hojen också. Borde kanske byta namn till "Stisse's cykelblogg" istället med tanke på att mitt intresse för cykel blir bredare och bredare. Drömmer om en riktig landsvägshoj men antar att det kommer få vänta ett tag av ekonomiska skäl, cyklar är inte gratis och jag vill ha det bästa!
Tävlingar i år har varit att fullfölja Långloppscupen, köra ett par XC lopp, Hammarby Hill XC, Cykelvasan samt kompiscrossen på cykelcross.
Jag bloggar flera gånger om dagen då jag har tillgång till dator, både om mina cykelturer, träningsfunderingar, intressen runt cyklar och tävlingar. Nakenbilder på monarken hagglar tätt vintertid och även misärbilderna från utomhus rundorna där isen frusit fast i skägget och tårarna bildat istappar längst kinderna.
MYCKET NÖJE!