Visa era bloggar....

JockeS

Aktiv medlem
Visa era bloggar....
Många skriver ju faktiskt blogg idag. Så ni som skriver blogg, visa er.

jockepappan.blogspot.com
Skriver om allt från cyklingen till mina underbara barn

Visa era bloggar....

Bilagor

• Skärmavbild 2011-08-07 kl. 16.21.02.png
    Skärmavbild 2011-08-07 kl. 16.21.02.png
    91.6 KB · Besök: 54
Senast ändrad:
Visa era bloggar....
Capture.PNG

Samlar mina äventyr på http://aventyrilivet.blogspot.com/ lite som ett fotoalbum som nån faktiskt tittar i, uppdateras inte regelbundet men börjar finnas en del att titta på, mycket bilder. :)
Står bland annat om flugfiske telemarks-toppturande, vintertältande, enhjulings-turande, om att jobba på fiskebåt i nordnorge..

Senast ändrad:
Visa era bloggar....
tengblad skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skriver om familjen och stugprojektet...

Hur går det med sommarstugan, fick uppfattningen att ni skulle tillbringa sommaren där :-) T

Visa era bloggar....
Hanek082.blogspot.com

Började med ett utbytesår i USA sm slutade med en till flytt dit, cyklande osv.. Tysklands tema efter att jobbet flyttade mej hit så ska försöka få med lite tysk cykling och annat skoj.

Visa era bloggar....
Stisse's Mountainbike Blogg
http://stizze.blogspot.com/

Jag är "nybörjare" sedan maj 2010, började cykla p.g.a hälsoproblem efter ~12 år av total förslappning. Som ung tonåring cyklade jag lite mountainbike i Polisen Cykel och tränade hockey från 7-15 års ålder. Målsättningen var att cykla en gång i veckan sommartid men jag blev helt hooked och fullständigt älskar att cykla så jag hamnade snabbt på 3-5 gånger i veckan. Jag cyklar både för nöjet, motionen och ambitionen/nöjet att få tävla "på riktigt" utan att känna press att behöva prestera. Jag gillar både glidar rundor, lekrundor och gedigna kränkarrundor.

Jag är 2011 en stolt "Good Fighter" för Cannondale vilket varit mitt favoritmärke sedan barnsben, totalt har jag just nu 4st Cannondales i cykelparken.

Cyklar även cykelcross och rätt ofta såhär sommartid sitter det 23mm däck på den hojen också. Borde kanske byta namn till "Stisse's cykelblogg" istället med tanke på att mitt intresse för cykel blir bredare och bredare. Drömmer om en riktig landsvägshoj men antar att det kommer få vänta ett tag av ekonomiska skäl, cyklar är inte gratis och jag vill ha det bästa!

Tävlingar i år har varit att fullfölja Långloppscupen, köra ett par XC lopp, Hammarby Hill XC, Cykelvasan samt kompiscrossen på cykelcross.

Jag bloggar flera gånger om dagen då jag har tillgång till dator, både om mina cykelturer, träningsfunderingar, intressen runt cyklar och tävlingar. Nakenbilder på monarken hagglar tätt vintertid och även misärbilderna från utomhus rundorna där isen frusit fast i skägget och tårarna bildat istappar längst kinderna.

MYCKET NÖJE!

bbblogg.jpg

Visa era bloggar....
cykelblogg med fokus på nya och lätta prylar, mest lätt. mest XC

Bilagor

• Skärmavbild 2011-09-05 kl. 22.59.36.jpg
    Skärmavbild 2011-09-05 kl. 22.59.36.jpg
    27.9 KB · Besök: 28
Visa era bloggar....
Här är min sura blogg.

I den här bloggen hyllar jag mig själv och min egen förträfflighet. I min värld finns bara jag.

Nybild2.JPG

Senast ändrad:
Visa era bloggar....
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Här är min sura blogg. Handlar mest om min
> cykling.

Skönt att se att det inte bara är min usla blogg som har en för kort bild överst...

Visa era bloggar....
linusmood.wordpress.com

Skriver om min satsning på den något okända idrotten mountainbike-orientering. Lite dåligt med bilder för tillfället vilket jag ska försöka förbättra när det om två veckor bär av till Ryssland för EM.

Senast ändrad:
Visa era bloggar....
  /\
 /||\
  ||

Som han, fast mindre träning, tävling och fysiologi och mer trams.

Edit: jefla format
edit: jefla stavning

Senast ändrad:
Visa era bloggar....
http://asfamily.blogg.se

Ingenting om cykel.
Bara om hur det kan vara att leva med adhd/as-diagnosbarn och problematiken som hör till.
Kring vänner, kring skola, socialt och det svåra med att få ihop allt.
Uppdateras så ofta som orken finns till......inget i sommar, för den var för tuff.... :(

Senast redigerad av en moderator:
Visa era bloggar....
En blogg om mitt senaste projekt under min pappaledighet. Med barn, för barn men även äldre ungdomar såklart. Helt Ideéllt och ständigt sponsorjagande. Nu när snittavgiften för att få gå med i en fotbollsklubb iSverige ligger på 1000:- så är det inte konstigt att barn är rastlösa och "jobbiga". Bor i ett område som inte på något sätt är bråkig förort men inte heller någon småbarnsidyll utan lite halvdysfunktionella familjer och lite lagom skönt white trash sådär =)
bloggdump.jpg

Visa era bloggar....
Som de flesta andra har jag också en blogg. Min handlar om det gamla vanliga: träning, små tävlingsreportage, familjeliv och så klart med en del populära halvnakna monarkbilder under vintern.....;-)
PerKumlin.PNG

Visa era bloggar....
Måste ju berätta om Cykelbloggar - http://cykelbloggar.blogspot.com/, en bloggportal med 137 olika cykelbloggar... De flesta som har visat upp sin blogg här finns med där. Om någon inte finns med, men skulle vilja vara med så skicka ett mail med adressen till bloggen på cykelbloggar(a)spray.se så läggs din blogg upp snarast.

Mvh
Fritz / Cykelbloggar

Visa era bloggar....
CykelPassion By Shorty
En liten träningsblogg där jag delar med mig av mitt intresse till Cyklingen. Drömmen där alla dom klassiska stigningarna erövras!

Handlar mest om träning och lite annant skoj!

Visa era bloggar....
Jag har bloggat till och från sen 2007, mest om cykling men några inlägg om resten av livet har det väl blivit också. Tidigare i veckan bytte jag bloggmotor (från egenutvecklad i Python+Django till Wordpress) och passade då också på att fila lite på utseendet.

Edit: glömde skriva att jag även bytte domän (jag har naturligtvis fixat HTML 301 redirects från gamla domänen)

hemsida.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp