Visa MTBn i kina kol

Magnus290

Ny medlem
Visa MTBn i kina kol
Har ju blivit ett antal som byggt MTB från kina så tänkte det var dags o samla godbitarna. Blev så väldigt utspritt bland så många lvg hojjar.

Har bara provmonterat min ännu med bitarna från förra hojjen så mer bilder kommer allt eftersom. Nya xx bromsar är i antågande. Sen står drivlinan på tur. 1x10 kommer det att bli. Ram,styre,sadelstolpe kom från kina. Satte på en reba gaffel. Har en egen lätt kedjestyrare på konstruktionsbordet o provturerna har funkat bra. Kul att äntligen komma till skott.

Visa gärna vad ni har eller har på gång.

Bilagor

• kinaramen.png
    kinaramen.png
    119 KB · Besök: 28
Visa MTBn i kina kol
Först blev jag väldigt trött o grinig för allt neggigt mottagande... men det beror ju på att när jag kollar forumet med min telefon som jag även la in bilden med så ligger bilden åt rätt håll så nu när jag sitter vid nu datorn kan jag ju garva åt alltihopa... hur man nu fixar det...hinner inte nu men får försöka imorgon... fast stentak... fasen det är läckert ju....

Jo en 52 sidor lång tråd om kina hojar o då 98% landsväg... Tänkte det kunde vara kul o samla cyklarna som man brinner mest för o inte behöva leta efter MTBer som bara ligger på några få av sidorna. Landsvägssnubbarna har väl importerat lite mer känns det som.

Så kom igen o posta lite bilder nu... själv skall jag bara lära mig plåta först...

Vh Magnus

Visa MTBn i kina kol
Ingen aning om vikten.

Ramkit (ram, stolpe, styre, styrlager + stel gaffel) 5000kr
xt grupp 5000kr
framgaffel 6500kr
hjul 17000kr (dessa skall dock bytas ut mot träningshjul på Crest + DT 240 + Sapim CX-ray)
Övrigt ca 1000kr

Visa MTBn i kina kol
Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> ...
Hur många cyklar har du? Lika imponerad som avundsjuk;-)

NNNN

Visa MTBn i kina kol
Blir grymt sugen på FS. Blir nästa bygge. Vilka ramar har ni utgått ifrån o vad landade ni på för vikt med dom?

Nu är det väntan på paketen med styrstam samt bromsar. Sen gå på drivlinan som nästa paket. Fixade till det sista på min HT26a igår o fich prova lite... Styvare så den svarade bättre o sen har jag bantat av nästan 3 kg hittils på den så nu börjar det märkas. Siktar på att hamna strax under 9kg när det blir klart så då borde den bli en lekfull, responsiv och riktigt kul cykel. Grymt vilken skillnad det var mot aspectramen jag hade innan. Kinacarbon ger ju mycket glädje för pengarna.

Lägger ut mer bilder när komponenterna börjar hamna på plats.

Vh Magnus

Visa MTBn i kina kol
rularn skrev:
-------------------------------------------------------
> Globalistic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...
>
>
> Den undre FS, var kommer den ifrån?

DengFu