[Visa] Visa dina cykelryggsäckar.

Appel

Aktiv medlem
Ryggsäcksnörd som man är så tycker jag att det vore kul att få se vad ni cyklar runt med för ryggsäckar.

Här är ett litet axplock av mina ryggsäckar. De är dom här jag cyklar runt med för tillfället och som jag är nöjd med.

Chrome Backbone:
Backbone görs inte längre. Det är en större variant av deras Kirov. Den är onödigt stor men väldigt mysig. Bra att ha lite extra plats när man ska storhandla mat på väg hem från jobbet.
rygga_chrome.JPG

Bagaboo Rensel Large:
Jag gillar denna typ av ryggsäck. Den är ganska lik Backbonen. Lite mindre. Inte riktigt lika skön på ryggen men det kompenseras av att jag kunde välja att få "Mr Spook, the Local Hero of the Beanworld" på locket. Mysigt!
rygga_bagaboo.JPG

Freitag Bonanza:
Verkar inte heller göras längre. Keep it Stupid Simple. Gillar öppningen från sidan. Den här ska mina barn få ärva när dom börjar skolan.
rygga_freitag.JPG

Haglöfs Node 15:
Försöker ogilla denna laptop rygga, men den sitter som en smäck. Bra medelstor pendlarrygga helt enkelt.
rygga_haglofs.JPG

Black Diamond BBEE:
Denna använder jag när jag inte riktigt får plats med allt jag vill ha med i tröjfickorna. Den sväljer ett ombyte och en matlåda. Den märks inte på ryggen. Riktigt bra minirygga.
rygga_bbee.JPG

Lundhags T24:
Min skogsrygga. På skogsturerna tar jag med vattenblåsa, slang, pump och ev fika. Har även haft den för en 5 dagars UCPA tripp i Alperna. Den funkar kanon men jag börjar bli lite sugen på att hitta något alternativ till denna...
rygga_lundhags.JPG

Senast ändrad:
Härligt att se fler ryggsäcksdiggare, bra tråd.
Finns det något alternativ till Backbone? Har letat efter just en enormt stor av den sortens väska.

https://www.google.se/search?hl=sv&...-dakine-nomad-hydration-pack-14623%2F;399;299

Sådan fast blå för mtb. Men nu har jag slutat med ryggsäck för vill känna mig så rörelsefri som möjligt och det skall inte kännas som att jag har något på kroppen!

Men annars en bra säck för mtb/freeride finns remmar för att spänna fast skydd gömda i botten på säcken samt hållare för fullface hjälm. Kändes faktiskt inte att den satt på..

Den åker väll på om man ska på längre tur och skall ha med sig tex stormkök om man ska ut och mysa!

Det enda tråkiga är ju att om man fyller vätskeblåsan så försvinner ju det mesta av packvolymen..kan man inte göra blåsor som sitter i midjebältet istället? eller kanske i axelremmarna?

Bagaboo Jumbo blir det när jag levererar paket till Posten.
Annars blir det mest Chrome Citizen, då jag tycker att den är smidigare än en ryggsäck
jumbo.jpg

Evoc Freeride CC, mycket bra säck som hjälpt mig flera ggr vid fall.
Man måste dock byta ut skyddet om det deformerats. Skönt att ha till och från jobbet då tempot höjts ordentligt här i Stockholm. Tänkte köpa den mindre också som visas här ovan i tråden.

Tillbaka
Topp