[VR 2012] 04:36 - Sub10 (09:38, GRYMT KÖRT!)

Jag längtar också grovt efter vårpremiären. Till jobbet är det ingen idé att cykla, det är bara 3km, men så småningom blir det väl löpning till jobbet.

Sitter på kontoret med en kaffe efter lunchen och funderar om man inte skulle ta en kort arbetsdag idag för att hinna ta turen hem innan solen försvinner. Det är vår ute idag!

Morty: Det går ju alltid att ta en omväg.

Ja, förhoppningsvis kan man börja köra på riktigt snart. I och för sig har man väl kunnat göra det länge, men jag är aningens för bekväm för att palla tvätta cykel allt för ofta.
Inomhusträningen börjar kännas seeeeeeg...

Ja, nu till helgen börjar det verkligen att bli dags för räserpremiär. Vädret är bra och vägarna börjar torka upp. SMHI visar på underbart väder hela lördagen, som gjort för en första tur.

Juste! Vi behöver nog beställa tröjorna snart. Hur blev det med designen? Någon som har erfarnhet på området som vill uttala sig om proceduren?

Jag fick e-post här om dagen från företaget som jag gjorde designen hos och de undrade om vi var intresserad av att göra en beställning.

En deadline omkring 1 april eller maj låter som en idé.

Själv har jag mest åkt skidor senaste tiden, blev öppet spår på söndagen. Har åkt en timme träningscykel på gymmet samt pendling till jobb/skola. Överkroppen är i form nu, benen ska börja få bekänna färg i kommande veckan.

Btw, någon som ska springa Stockholm Maraton två veckor innan?

HOJ, HOJ!
JAG ÄR INTRESSERAD AV EN TRÖJA OCH VILL VETA, NÄR OCH HUR OCH VILKA STORLEKAR FÖR ATT GÖRA EN BESTÄLLNING.

Jag röstar på 4:36/sub10 så man inte hänger på fel grupp ut ur Motala :) Sen kan det gärna vara samma design men olika färg för olika subgrupper.

Jag håller med Ikaros, man vill ju veta vem man hänger på. Andra sub grupper i samma starttid har SUB tiden på tröjan.

Starttid och subgrupp, den får väl gärna se ut som sub9/8/8.30/whatev som startar samtidigt som oss men med färgvariationer (inverteringar etc).

Altberg, vill du göra ett utkast?

När plogas det?

Och hur dum är man om man vill köra långkörningar före dess?
Börjar bli läge att mata mil nu tycker jag! :)

Jag tycker väl att de tidigare förslagen är ungefär som ni har diskuterat?
Gjorde en ny, som ser likadan ut :-)

asdad22.jpg

Tycker det ser bra ut!! Är iofs inte så kinkig med designen...
För min del räcker det att vi kör med gemensam tröja, byxor har väl de flesta redan :)

Ja, byxor tror jag de flesta har - speciellt svarta passar ju bra.
Ett till förslag...

EDIT: Den förra såg väl bättre ut?

sds22ss.jpg

Senast ändrad:
Jag var ju tvungen att testa den där designgrejen själv... kul!

På ena ärmen står det VR2012 och på andra står det 10.
0436SUB10.JPG

Altbergs helgula gillar jag bäst. Inga flummiga detaljer och syns bra. Tydligt SUB10 gör ju att folk vet vilken hastighet klungan kommer att hålla om man vill vara med i svansen.

Jag tycker att det börjar bli dags att både styra tröjor och gemensamma träningar. Och kanske rentav klungregler? Jag har aldrig kört i någon större klunga och är nog inte ensam med det.

Altbergs gula blir bra för mig, men det spelar egentligen ingen roll.

Jobb och träningsläger på Fuertoventura den kommande veckan! Nu ska det börja putsas på formen!

Bra att ni sätter lite fart i tråden grabbar!
Har själv hunnit avverka ynka 10 mil å år, varav ca 2-3 mil utomhus på räsern.

Jag tar tag lite i tråden nu och bestämmer att sista beställningarna skall göras INNAN sista april (30/4 2012). Jag kommer att skicka ut PM till alla under kommande dagarna där jag ber er fylla i storlek, typ av tröja (lång eller kortärmad) samt kontaktuppgifter.

Sedan kommer jag att ta kontakt med företaget som tillverkar tröjorna och få prisförslag och sedan meddela er vad kalaset kommer att gå på för att sedan beställa.

Jag antar att ni vill ha tröjan hemskickad innan så man hinner nöta in den lite? Känns lite riskfullt om jag ska ta med mig alla tröjorna till starten :-)

Så håll koll i era inkorgar så kommer jag ut med PM inom några dagar.

Denna om jag förstår er rätt....
asdad22.jpg

Ska vi ha en tröja för alla i gruppen? Jag vet inte inte om jag ska vara med i sub10 eller 9. De bestämmer jag när jag vet hur formen är i maj :-)

Tanken är väl att vi som siktar på 10 timmar ska ha denna tröja.
Du har fram till sista april på dig att bestämma dig, om du vill ha tröjan :-)

Sådär, nu har jag skickat iväg PM, det är garanterat inte alla som har fått det då jag inte hittade på alla i listan. Skriv ett PM till mig om jag missade dig, såhär såg PM:et ut...

Altberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Jag skickar ut detta PM då du ska åka SUB10 kl.
> 04.36 på VR2012.
> Det är nu dags att börja beställa tröjor
> inför loppet, jag behöver därför lite info
> från dig.
>
> Priser på tröjorna hittar du lite längre ned
> på första sidan i tråden.
> Länk:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1713672/page=
> 1
>
> OBS! Svara _SENAST_ sista april för att vara med
> på beställning av tröjor. OBS!
>
> ------
>
> Fullständigt namn:
> Adress:
> Postnr och stad:
> Telefonnr:
>
> Typ av tröja (kort- eller långärmad):
> Storlek (S-XXL):
>
> ------
>
> Såhär ser tröjorna ut...
>
asdad22.jpg

>
>
> Vi ses i Motala!
>
> Med vänliga hälsningar
> Joacim Altberg
> 070-756 10 37

Vi är nu ett gäng som kommer att pryda loppet med gemensamma tröjor. Har du inte svarat än, se till att göra det i tid.

Hur ser tränignen ut för er, kommit igång med cyklingen?

Jag avstår tröjan, tack. Min kapten kör för Burseryds CK och det är tveksamt om vi stannar kvar i huvudklungan hela loppet. Det är risk för att vi gör en utbrytning, åt vilket håll återstår att se;) Jag ställer nog upp i 8:58-tröjan från i fjol och en smiley på hjälmen.

Levererade idag: 8 mil i 30.5kmh snitt. Klev inte av cykeln nån gång heller. På min tempocykel förvisso, men med fladdrig vindjacka och orakade ben. Så det går nog jämt ut.

Nån som har koll på storlekarna hos Kalas? Små/stora i storleken?? Väljer mellan M/L

Starkt kört Morty! Kommer gå hur lätt som helst om du redan är så snabb :) Själv har jag hela veckan tittat på skyltarna i Alpe d'Huez, men cykel gick inte att hyra den här tiden på året...

2x37 km förra helgen och 64 km nu i morse. Det tar sig... Men ett par långa pass skulle sitta bra känner jag...

Jag är på gång att köpe en plats till VR. Är det OK att hoppa in? Det ska ju tydligen gå att byta starttid för 200 kr.

Härligt grabbar! Ni ligger i, jag har mest levererat 5-milsrundor i A1-tempo. Nyss hemkommen från en runda på 53 km i runt ~2:08 min/km. Dom verkar inte vara så superaktiva med sopbilarna i Gävle...

Vi är nu 9 personer som är på med tröjorna, de allra flesta (om inte alla) har valt att ha kortärmat.
Jag har läst att det är många klungor som har börjat beställa tröjor, ev. lär vi lägga deadline för att vara med på tröjorna om en vecka eller två.

Såg att det gick att beställa ända från XS-5XL ifall det är någon som skulle vilja byta storlek.
Här har ni en länk för att se storlekar: http://www.kalaswear.se/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=59&lang=sv

Akoa: Självklart får du hoppa in, du är varmt välkommen att beställa tröja med.

Hej
Jag är absolut med att beställa en tröja, också jag en kortärmad. Jag måste dock få lite koll på dessa storlekar. Enligt längdmåttet är jag en 5XL (192cm), enligt bröstmåtten en XXL (108cm) och enligt midjemåttet en är jag säkert "off the scale" :)

Och i vanliga fall brukar jag väl ha large-xl

Kan också meddela att här i Umeå är det definitivt inte läge att lufta cykeln ännu. Inte ens den lokala cykelklubben har dragit igång sina turer.

Jag ska ha en tröja, men måste komma hem först så att jag kan räkna på storlekarna. Kalas är väl inte direkt stora i storleken?

Hade hoppats på mycket cykling på Fuerteventura, men det byttes ut mot 13 timmars jobb per dag när allt krånglade :-(. Jobbigt att sitta framför datorn när man kan se hur cyklist efter cyklist rullar förbi....

Som jag förstår det, av vad jag läst om tidigare inlägg här på forumet så är Kalas rätt så små i storlekarna, men säkrast är ju att mäta dig efter de mått som ni hittar på i länken.

Vi är just nu följande personer som är på tröjbeställningen, vet dock att det är några till som kommer med information om några dagar...

Altberg, Kort, XL
Luke, Kort, XL
Machan, Kort(?), XL
Morty, Kort, L
pölen, Lång, L
SebastianP, ?, ?
ptrk, Kort(?), M
Skelletor, Kort, XL
alfamannen, Kort, L

EDIT: Rätta mig om jag skrivit fel eller om ni vill ändra något.

Alltså 9 stycken som är på just nu, jag fick e-post från en av säljarna på Kalas där de säger att de bytt märke på tröjorna sedan en tid tillbaka, de har därmed _SÄNKT_ priserna, jag har bett de att återkomma med ny offert.

Så se till nu att skriva med er på tröjbeställningen innan beställningen går iväg. Jag är fortfarande lite osäker på hur långt innan vi lär beställa, har frågat säljaren om hur lång tid det tar för leverans.

Angående betalning så verkar det som att vi lär betala in en klumpsumma till deras konto, mer om det senare.

Senast ändrad:
Tjaa ska man följa rekommendationen på deras hemsida så blir man än mer fundersam så det är lite av lottdragning med tröjstorleken. Själv ringde jag och uppgav måtten så jag hoppas att storleken stämmer. Annars hade man ju kunnat välja å braka mellan L - XXXL enligt storleksguiden på deras sida.

Bra fixat Altberg!
Såg att nån annan subba fick över loggan från Happy. Fixar du det med?

Storlekarna förresten... Suck. Mätte mig fem gånger idag.

Gällande loggor, alla loggor måste vara vektoriserade av eps format.

Gällande storlekar, A-mått=192cm(5XL), B-mått=108cm(XXL), C-mått=101cm(4XL)
Och i vanliga fall har jag L-XL :)

Antar att bytesrätten blir lite knepig för specialtillverkade kläder...

supermao skrev:
-------------------------------------------------------
> Gällande loggor, alla loggor måste vara
> vektoriserade av eps format.
>
> Gällande storlekar, A-mått=192cm(5XL),
> B-mått=108cm(XXL), C-mått=101cm(4XL)
> Och i vanliga fall har jag L-XL :)
>
> Antar att bytesrätten blir lite knepig för
> specialtillverkade kläder...

Haha.. Vad f*n.. Ring Kalas!

Precis när jag kommit igång och fått ur mig tre-fyra bra pass på >30km/h snitt, så kommer förkylningen... Och lagom till helgen när jag förhoppningsvis är frisk igen, då reser jag bort en vecka till snön. Suck.. Jaja, lite löpning får duga som substitut.

Tillbaka
Topp