[VR 2013] 10:30 - Sub8 : I mål på 7:44!

Jag tycker att det var perfekt med skarporange, man ska synas annars kan det vara. Om vi beställer tröjor i december är i alla fall jag beredd att köpa en jacka eller långärmad tröja.

KjellF

Jag ansluter till SUB8 om det är ok; lite för svagt intresse för SUB 7,30. Detta blir min 10de runda runt sjön; senaste tid 2011 på 8,17 med endast 4 pers (hela vägen)i laget. Jag var tyvärr sjuk 2012.
Jag tränar med Lygnens Vänner samt Kungsbacka Cykelklubb. Jag rekommenderar alla i närheten av Göteborg att gå med i Kungsbacka Cykelklubb; det är en Facebook grupp som lägger upp 3-5 träningspass i veckan. vi är fn. 120 medlemmar och ökar fort.

Jag tycker självklart att vi skall ha en gemensam klädsel. Är det någon som har kontakt med sponsorer?

Härligt, då har jag uppdaterat första inlägget med två nya Rekordolof och petren. Snart är vi 60 pers :)

Har vi något designförslag på tröjor ännu?

Hej!

Du kan sätta mig som ev sub8. Om någon/några vill dra i en sub 7.30 grupp så lovar jag att bidra ed så många förningar jag orkar. Men jag hinner tyvärr inte att dra i gruppen och dess planering detta år.

Tränar på riktigt bra nu. Pendlar som en tok :)

2 Uncle Botak 7:58 Mölndal

Undertecknad saknas fortfarande i förstainlägget.

Nytt pendlarrekord hem igår.... Var skall detta sluta!

/Botak

Uncle Botak skrev:
-------------------------------------------------------

>
> Nytt pendlarrekord hem igår.... Var skall detta
> sluta!
>
>
> /Botak

Sub 7;30... :)

Uncle Botak skrev:
> 2 Uncle Botak 7:58 Mölndal
>
> Undertecknad saknas fortfarande i
> förstainlägget.
>
>
> Nytt pendlarrekord hem igår.... Var skall detta
> sluta!
>
>
> /Botak

Nu då!

MTBiker skrev:
> Hej!
>
> Du kan sätta mig som ev sub8. Om någon/några
> vill dra i en sub 7.30 grupp så lovar jag att
> bidra ed så många förningar jag orkar. Men jag
> hinner tyvärr inte att dra i gruppen och dess
> planering detta år.
>
> Tränar på riktigt bra nu. Pendlar som en tok :)

Ingen svartrekrytering i gruppen nu!

Mr. Scott skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej!
> >
> > Du kan sätta mig som ev sub8. Om någon/några
> > vill dra i en sub 7.30 grupp så lovar jag att
> > bidra ed så många förningar jag orkar. Men
> jag
> > hinner tyvärr inte att dra i gruppen och dess
> > planering detta år.
> >
> > Tränar på riktigt bra nu. Pendlar som en tok
> :)
>
>
> Ingen svartrekrytering i gruppen nu!

Ha ha! :)

Mr. Scott skrev:
> Din kompis Georgsson och du sätter vi Jönköping
> som ort på dom eller hur är det?

Japp. Så jag kommmer att öva extra mycket på den högersväng vi gör vid södra änden på vättern :)

Då är Jönköpingsgänget taggat med ursprungsland.

Jag skulle vilja tabba ut så att det blev lite avstånd mellan namn och stad men någon smarting käkar upp mellanslagen? Några tips?

MTBiker skrev:
> Viktigaste frågan. Hur långt upp rakar du benen?

Frågar du mig? Jag lämnar alltid en glipa mellan badbyxkanten och cykelbyxkanten. Sedan kan man köra porrpung på det så kan man erbjuda allt liksom.

Maths skrev:
> 9 maths 7:58
>
> från Uddevalla

Låter som 9 grabbar ska ut på resa.

Jag har kollat lite kring möjligheter att få spons på tröjor men inte fått någon vidare utdelning. Ska se vad jag hinner i veckan. Någon annan som har något uppslag?

Ni tränar väl på ordentligt nu?

Jag betalar gärna för en tröja men sponsor är ju alltid trevligt.

Vore kul med happymtb loggan på ryggen.

Jag tränar som en tok :)

Jag har inga problem att betala för tröja. Kan inte någon av er med åtminstone normal grafisk begåvning ta fram ett förslag?

Vi kan rösta ...

MTBiker skrev:
> Jag betalar gärna för en tröja men sponsor är
> ju alltid trevligt.
>
> Vore kul med happymtb loggan på ryggen.
>
> Jag tränar som en tok :)

+1

Angående träningen så har blir det tester i Umeå om två veckor och sedan ett träningsupplägg designat av aktivitus vilket innebär att jag förhoppningsvis är i toppslag i juni.

Spika mig i topic på, "STIZZE, 7:58, Stockholm"

EDIT: ok, inte topic ;) men menade första inlägget

Senast ändrad:
Jag vill ha tröja och betalar gärna om inte någon entusiastisk person lyckas fixa spons.

+1 på omröstning

Angående träningen så kör jag *grundträning* eller *mellansäsongsvariation* vilket innebär att slita sig runt i lera på MTB/SS 1-2 ggr/vecka och varva med löpning. Plus pendlingen då. Ska nog gå bra om man kommer ihåg att varva upp i rätt tid. Skulle vara kul om folk delade med sig av sina träningsupplägg, speciellt de som har lite mer vetenskapligt utformade sådana.

+1 på sub8 tröja, betalar gärna för min.

Jag tränar just nu ett intervall baserat spinning pass i veckan samt 15-20 mil på racern fördelat på 2 tillfällen. Förhoppningen är att börja öka antalet mil i mars.

Kanske dags att anmäla ambition... 7:58 gäller för mig. Startade med sub8 i år, klev av gruppen ganska tidigt för att invänta sub8:30 roterade sen med dem mycket bekvämt in på 8:22.

Är med på gemensam tröja.

Träningen går helt ok, blandat lvg/mtb/CX/trainer... har dock börjat lägga in lite mer löpning, vilket ger bra effekt.

Jag har inte heller några problem att betala för en tröja men det är många plus om den syns i mängden. Vilken färg ska vi satsa på, orange (som några av oss har haft i två år nu), gul, giftgrön, rosa, lila eller någon annan kreativ färg?

Tränar gör jag ibland och då blandar jag intervall på motionscykel (6 st 5 minuter med 3 minuter vila + lite styrka) med pass på 8 till 10 mil. I veckan som gick kollade jag vilopulsen för första gången på måååånga månader, pulsen var 8 slag lägre än sist. Jag är på G!! I och för sig är pulsen betydligt högre än när jag för ca 20 år sedan höll på med elitlöpning så det finns lite mer att ta.

Jag har funderingar på att köpa någon MTB för riktigt stökig terräng som alternativ träning till motionscykeln men jag har ingen aning om vad jag ska ha. Jag funderar på allt mellan 26" fatty och 29" FS.

KjellF

Cannondale grön låter bra. Jag kan tycka att alla 60 kan ha samma tröja. Sen kan man välja tempo i vår nån gång. Jag är som sgat lite tveksam till 7:28 men ändå sjukt sugen. Sub 8 känns som en baggis.

Senast ändrad:
Bidrag #1:
trja1.jpg

Ger ett klorofylltstint intryck som drar mot det olivgröna. Klassisk design med liten modern touch för 2010-talets medvetna cyklist. Passar lika bra på vägen som i skogen.

Skriver en som tränar för lite just nu. Men 10-15 mils pendling i veckan i bra tempo på en seg hybridhoj ger en hyfsad grundnivå och snart åker dubben på, då blir det ännu jobbigare!

Snygg tröja. Pendling med dubbdäck är klockrent. Konstant trött i 4 månader och sen byter man däck och blir snabb.

Gonkius skrev:
> Bidrag #1:
>
> Ger ett klorofylltstint intryck som drar mot det
> olivgröna. Klassisk design med liten modern touch
> för 2010-talets medvetna cyklist. Passar lika bra
> på vägen som i skogen.
>
> Skriver en som tränar för lite just nu. Men
> 10-15 mils pendling i veckan i bra tempo på en
> seg hybridhoj ger en hyfsad grundnivå och snart
> åker dubben på, då blir det ännu jobbigare!

Snyggt

10-15 mil pendling låter väl ändå helt ok. Själv håller jag mest på med en del töntiga inomhusintervaller

Ska det står Sub7:58 eller ska det stå Sub +ANNAT

Jag tycker som sagt att vi tar fram en tröja för alla 60st i vår startgrupp. Eller håller vi oss till 7:58 gänget och resten får klara sig själva?

MTBiker skrev:
> Ska det står Sub7:58 eller ska det stå Sub
> +ANNAT
>
> Jag tycker som sagt att vi tar fram en tröja för
> alla 60st i vår startgrupp. Eller håller vi oss
> till 7:58 gänget och resten får klara sig
> själva?

Förslagsvis samma till alla då det ändå kan komma att bytas grupper... Jag röstar på orange/svart gärna i samma stil som när vi körde med Anders H.

thomalin skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ska det står Sub7:58 eller ska det stå Sub
> > +ANNAT
> >
> > Jag tycker som sagt att vi tar fram en tröja
> för
> > alla 60st i vår startgrupp. Eller håller vi
> oss
> > till 7:58 gänget och resten får klara sig
> > själva?
>
> Förslagsvis samma till alla då det ändå kan
> komma att bytas grupper... Jag röstar på
> orange/svart gärna i samma stil som när vi
> körde med Anders H.

+1 på Anders H:s Molteni rip-off i läckert orange och svart:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1442026/1672173#msg-1672173

För min del kan det stå bara HAPPYMTB. Tidlöst.

Angående träning så körde jag en sådan där sufferfest-video i kväll. Oj vilken skrattfest
http://jocke-blogg.blogspot.se/2012/11/the-sufferfest-vilken-skrattfest.html

Angående tröja så spelar färg ingen roll för mig - det viktiga är att vi köper/fixar tröjor i sub 7:58gr gruppen. Mina övriga kamrater från Vännäs är av samma åsikt. Vi köper oavsett hur de ser ut

Senast ändrad:
Jag gillade den gröna designen. Tycker också att "HAPPYMTB VR2013 SUB8" skulle funka fint.
Å träningen går sådär, mest löpning just nu, ska montera upp hojjen i trainern å köpa en Sufferfest jag också - snart.

/Rickard

+1 på tröjja... Grön eller orange spelar mindre roll, böjer mig för majoriteten :-)

Träning har det blivit dåligt med på sista tiden pga dödshosta :-) Men lite dubbdäckspendling och ett par MTB-turer i veckan blir det i alla fall + spinning, snart drar skrattfesten igång hemma på Monarken, skall bara flytta över P2M-veven ifrån LVG-hojen, sen blir det watt-intervall-träning!

+1 på den gröna. Urtjusig tycker jag. Gillar både färg och form. Bara några typografiska petsynpunkter:
- Varför annat typsnitt och VersaLER på ärmslutet? happymtb borde bara skrivas på ett sätt och det är som i loggan. Dock skönt att skippa ".org".
- Tycker att "SUB 8" är snyggare grafiskt än "SUB 7:58", vilket dessutom är lite nördigt. Man kan också tänka sig att även de som vill cykla på 7:30 och 7:45 kan tänka sig att bära en SUB 8 tröja.
- VR borde framgå någonstans. Antingen "SUB 8 - VR 2013" eller "2013 - VR SUB" om man vill vara mer generell.

Hallå!

Har presenterat mig dåligt i den här tråden... så jag gör det nu! :)

Körde med 8:28 gänget iår och vi landade som ni vet på 8:22, och det var förbaskat roligt och man bör ju höja ribban lite också så 7:58 satsning får det bli!

Bor i Skinnskatteberg (Västmanland) Ligger i skogen!!! Men ändå nära till många lopp i Mälardalen, Närke och Dalarna. Så några av er kommer jag säkert träffa på nåt av dom, och tanken är att ha Siljan Runt som generalrepetition.

Klart vi ska ha en tröja! Med eller utan spons så är jag på.
Den gröna ser helt ok ut! (Matchar för övrigt min sängkläder perfekt just nu...! ;-D )

När det gäller träning är det lite segt just nu, hamnar alltid i höstcoma!
Blir nån MTB tur nu och då, och jag riggade racern i trainern häromdagen så jag är på G!!!
Nu är jag inte orolig, för det är mitt normaltillstånd och jag har satt 1:a december som startdatum för säsongen, och när det väl gäller så är jag hyffsat diciplinerad!
Hoppas på en bättre snövinter än sist så ska det nog kunna bli en och annan mil i skidspåret också.

/Pontus

Syftet med 7:58 är väl att vi skall sikta på att cykla runt sjön på den tiden, varken mer eller mindre, även om lite marginal är att föredra. Alltså kan vi egentligen ta bort SUB helt och hållet. Den exakta måltiden 7:58 är en markering för just det.

Just detta ställningstagande är viktigt! Vi ska inte cykla på 7:45 för att några i gruppen har kapaciteten, då får de ta längre förningar istället ;) - vi skall cykla så snabbt som gruppen kommer överens om i förväg. Förslagsvis på 7:58 och med så många i gruppen kvar som möjligt.

Skulle vi t ex få en punka och ha två mil kvar, och ligga bra till i tid, så tycker jag att vi skall vänta så länge som vi bedömer rimligt för att klara 7:58.

Rekordolof skrev:
> > +1 på Anders H:s Molteni rip-off i läckert
> > orange och svart:
> >
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1442026/16721
>
> > 73#msg-1672173
> >
> > För min del kan det stå bara HAPPYMTB.
> Tidlöst.
>
>
> +1 indeed, snyggare, tidlöst och kanske att vi
> även kan få ett bättre pris om vi beställer
> samma till hela gruppen (rör sig antagligen inte
> om många kronor per tröja, men ändå!)

Gillar också Molteni-stuket. Orange/svart passar perfekt till min racer dessutom.

Träningen funkar hyfsat, bättre form än jag brukar ha så här års. Skön blandning av CX, trainer och asfaltnötande (inga dubbdäck ännu...). Mr.Scott, jag + nån till brukar göra vårt bästa för att köra oss sönder och samman.

thomalin skrev:
> Syftet med 7:58 är väl att vi skall sikta på
> att cykla runt sjön på den tiden, varken mer
> eller mindre, även om lite marginal är att
> föredra. Alltså kan vi egentligen ta bort SUB
> helt och hållet. Den exakta måltiden 7:58 är en
> markering för just det.
>
> Just detta ställningstagande är viktigt! Vi ska
> inte cykla på 7:45 för att några i gruppen har
> kapaciteten, då får de ta längre förningar
> istället ;) - vi skall cykla så snabbt som
> gruppen kommer överens om i förväg.
> Förslagsvis på 7:58 och med så många i gruppen
> kvar som möjligt.
>
> Skulle vi t ex få en punka och ha två mil kvar,
> och ligga bra till i tid, så tycker jag att vi
> skall vänta så länge som vi bedömer rimligt
> för att klara 7:58.

Är det klart att alla 60 vill köra sub8? (jag vet att denna tråd är sub8).
Ett alt är som sagt att alla 60 har samma modell av tröja och samma tryck. Då kommer man kunna byta ambitionsnivå efter hur formen är i juni.

Jag har mycket svårt att säga om 7,5 eller8h är realistiskt idag. I vår vet jag hur formen är. Förhoppningsvis sjukt bra!

Tillbaka
Topp