VR11 - Par Vättern

peterwis

Ny medlem
VR11 - Par Vättern
Det är ju lite på modet med djärva Vätternsatsningar. Alla kör grymt bra men det är mest grabbar.

Jag har en utmaning till alla par. Vill ni göra en parsatsning och ta er runt på SUB 9?

Min tanke är att starta någonstans vid 4 snåret och att det är bara gifta par (sambo funkar också) som kör i en klunga med under 9 timmar som mål. I år var det väldigt få snabba cyklister vi den här tiden så det är ganska enkelt att hålla ihop gruppen utan att en massa friåkare hakar på.

Halveriöst upplägg med lite gemensamma träningar för att få ihop lagkänslan och kanske ett oförglömligt minne för dig och din bättre hälft, och så klart massor med kvalitetstid tillsammans under träningsperioden.

Är det någon som nappar?

Peter

VR11 - Par Vättern
Sub 9 är jag på! men nog svårt att övertala enar om en gång till runt sjön...

så kanske om det blir en annan icke par sub 9 klunga, eller sub 10.
Lisa

VR11 - Par Vättern
Kom igen nu Lisa, övertala din make, det kanske är precis det här han behöver för att ta ett varv till! Vore det inte vara häftig med 5 par som tar sig i mål under 9 timmar med snygg körning där vi hjälper varann. Jag tror TV-Sporten skulle göra ett reportage :-)

Jag har sett flera par i mina hemtrakter som cyklar runt i snygga teamkläder och ser väldigt synkade ut och jag körde förbi ett par på Vättern i går i svartröda kläder - ni såg målmedvetna ut? Att kör i lag gör det ännu roligare.

/Peter

VR11 - Par Vättern
sant, jag och min fru cyklade dock på 09.40 den enda gång vi kört, sen dess har hon inte cyklat pga dålig rygg. Så för att motivera oss båda två tänkte vi höja målsättningen lite - då blir det roligare om vi klarar. Sen är det inte hela världen om vi inte kommer under 9 timmar.

Peter

Senast redigerad av en moderator:
VR11 - Par Vättern
Jag försöker få min fru att ta cykeln till jobbet som ligger 4 km bort.. men jag hade gärna kört en runda med henne runt vättern, spelar ingen roll om det tagit 20 timmar.. bara hon hade velat göra det!

Tillbaka
Topp