Vuelta España 2025, 23/8 - 14/9

Hur mkt mer hade Almeida kunnat ta om fulla sträckan kunnat köras? 20 sekunder ytterligare?
Jag tror inte det hade varit omöjligt. Jag tyckte (det lilla man kunde se) att Almeida hade fint flyt medan JV såg lite.. obekväm ut på banan. Inte samma flyt som han brukar ha - men de hann kanske inte reka banan på samma sätt som de brukar.

Jag ser verkligen framemot imorgon då de ska avgöras. De finns ju förutsättningar för kaos.
Vem attackerar först o när? Nån kommer ju chansa
.

Hoppas verkligen att det inte blir någon ny kaos-etapp med demonstranter i morgon utan att de får göra upp om både etapp och slutseger uppför sista berget.

Ja, vore ju riktigt träligt om Almeida kommer loss från Vingegaard upp mot Navacerrada bara för att stoppas vid avtaget p.g.a. att demonstranter pajar tävlingen.

Mycket fokus på en konflikt men ni undrar ju säkert "men miljön då?"

....Idag får *** sällskap av miljöaktivister som hävdar att Bola del Mundo är ett skyddat område och att klättring där skadar miljön. 😂

Deras take har vart att man stryker de sista 3 km o att etappen ska avslutas Puerto de Navacerrada.

Vi som knappt kan ha ett SM på våra vägar o stannar på första rutan med Trafikverket.🤷🏻‍♂️

Kul även för Mads med poäng tröjan men jag tycker de är extra kul för Riccittello och Israel Pemier Tech. De som fått ta emot så mycket skit från alla, både från publiken men även andra cyklsiter som inte har velat ha de där i de här racet, att vinna ungdomströjan! Stort!
Iof ska han cykla i mål men.

Ikväll spelades de även fotboll i Madrid.
De var hemmalaget Atletico Madrid som mötte Villareal.

I Atletico Madrid finns kopplingar till allt de gör, med Israel. Ekonomiska, sportsliga mm De ägs av en israelisk miljardär.
Villareal har även en israelisk landslagspelare Solomon i laget på lån från Tottenham/ Fulham

Såvitt jag vet kunde matchen spelas o inga skandaler skedde, som brukligt. Kan inte hitta några skandaler.

Vad kan de bero på?

Bästa spanjor på 13 plats. Måste väl ändå va lite "kris" för spansk cykling? Sämsta versionen ever för dem.
Ayuso borde väl va där uppe o Rodriguez hade väl vart top10 om han cyklat.
Men de har inte ens en nära att vinna nån av de andra tröjorna heller.

Det skulle säkerligen vara en större kris för Spansk cykling om de inte haft några väldigt lovande talanger på gång. Då de har det ser ju ändå den nära framtiden rätt ljus ut. Pablo Torres har väl allt för kunna bli nästa stora cyklist. Om hans situation nu inte blir Ayuso pt 2 i UAE bara. Det finns ett gäng andra också. Även Ayouso kan det kanske fortfarande bli något stort av, han är ju rätt ung än.

Vi får väl börja cykla mer i länder som inte man får demostera fritt i likt UAE eller Baharain.
De (UCI) har redan flera etapplopp i Mellanöstern men vad jag vet är det få som yvas över resultaten från dem

Tillbaka
Topp