Wahoo Elemnt Roam

• Trådstartare Trådstartare KTM
  • Start datum Start datum

KTM

Medlem
Wahoo Elemnt Roam
Har precis köpt en eftersom handskar och pekskärm inte funkar.
Men jag kan inte överföra gpx-filer till appen med min Samsung S8.
Och kan inte ansluta till Wahoo cloud pga fel landskod i mitt mail...
Den är uppdaterad.
Någon som har haft samma problem?
Den är köpt på Atredo eftersom lägsta pris.
Returnera och byta till Garmin 530 istället och acceptera olägenheten att ta av sig handsken?

Wahoo Elemnt Roam
kan du inte koppla upp dig mot din roam med Wahoo appen? Är det vad du menar?
Nu kör jag inte android, men på iPhone så klickar jag på gpx länken (där jag laddar ner, eller öppnar om filen ligger lokalt) och väljer att öppna med Wahoo appen. Men kanske funkar annorlunda på android.

finns ju en hel del guider på det.

Wahoo Elemnt Roam
Jag har en Android. Hustrun har också Android. Funkar inte på den heller. Jag följer guiden. Har inga problem med att ladda upp gpx-filer till appar som jag hämtar i Google play.
Har fått ett automatsvar på mitt mail från Wahoo nu. Det tog tre dagar... Märkligt. Känns som att det kommer att ta veckor att få hjälp. Det har kommit två uppdateringar sedan i onsdags så nu kan jag iallafall ansluta till Wahoo cloud. Kommer byta till Garmin 530. Surt. Ville ha något som inte alla andra har.

Wahoo Elemnt Roam
Jag har en Android. Hustrun har också Android. Funkar inte på den heller. Jag följer guiden. Har inga problem med att ladda upp gpx-filer till appar som jag hämtar i Google play.
Har fått ett automatsvar på mitt mail från Wahoo nu. Det tog tre dagar... Märkligt. Känns som att det kommer att ta veckor att få hjälp. Det har kommit två uppdateringar sedan i onsdags så nu kan jag iallafall ansluta till Wahoo cloud. Kommer byta till Garmin 530. Surt. Ville ha något som inte alla andra har.
Märkligt. Jag kontaktade dem angående annat ärende i torsdags och fick svar inom några timmar. Tyvärr ingen erfarenhet hur den funkar mot android.

Wahoo Elemnt Roam
Nu har jag fått svar från Wahoo. Det går inte att ladda upp gpx-filer på Samsung S8.
Borde stå i reklamen att det är IPhone som gäller om man vill kunna utnyttja alla finesser.
Fick svaret att det kommer att fungera i framtiden. Och att jag ska behålla den. Försent. Den är returnerad

Tillbaka
Topp