Wahoo kicker + mtb

niklassson

Aktiv medlem
Wahoo kicker + mtb
Någon som vet hur man får upp motståndet i zwift , kommer inte över 300 watt innan jag spinner ur med min mtb.

Testa att manullet ställa in motståndet i wahoos app men zwift överskrider det.

Wahoo kicker + mtb
Testa kör en bana med berg så du får lite uppförsbacke. Annars kan du köra en workout i ERG mode och öka på motståndet precis hur du vill.

Wahoo kicker + mtb
Trampar man ut 38T på 300w för att det är 1x? Lite otippat men jag vet väldigt lite om trainers och har 3x på 26'' och ett går ju bra....

Wahoo kicker + mtb
Jag kör 44-11 på min Scale Vintermoppe i trainern.(Vilket ibland även det är för litet) Så det är nog bara byta klinga som gäller.

Wahoo kicker + mtb
Jag förstår inte heller. Om man trampar ut på 300 watt med 38T hur kommer folk upp i 1000 watt?
Vad menar ni matematikek bakom detta är?
Jag har inte förstått det som att detta ska bli ett problem men jag har 44T och klena ben....så jag har inte behövt bekymra mig

Wahoo kicker + mtb
Ja, det är kanske ett problem med utväxlingen zwift i alla fall(googlade lite snabbt). Tycker jag läst motsatsen flera ggr.
Hjulstorlek är tydligen ett trix men måste erkänna att det är lite svårt att fatta. Virtuell hjulstorlek för att kompensera fysisk utväxling?

Wahoo kicker + mtb
Ja, det är kanske ett problem med utväxlingen zwift i alla fall(googlade lite snabbt). Tycker jag läst motsatsen flera ggr.
Hjulstorlek är tydligen ett trix men måste erkänna att det är lite svårt att fatta. Virtuell hjulstorlek för att kompensera fysisk utväxling?

Problemet är inte utväxligen utan basmotståndet i zwift. Hjulstorleken styr basmotståndet

Tillbaka
Topp