WTB eller Schwalbe?

D i U

Aktiv medlem
WTB eller Schwalbe?
Funderar på att testa något nytt efter att ha kört Maxxis i flera år, just nu dhf fram och highroller bak som börjar bli slitet.
Kollat på Magic Mary i kombo med Hans Dampf, båda i trail star soft och WTB Vigilante fram ihop med trailboss bak. Vilken kombo skulle ni föredra
för all mountain/enduro/stig till en 150/160 hoj? WTB verkar vara lite tyngre och lite dyrare.

WTB eller Schwalbe?
Funderar på att testa något nytt efter att ha kört Maxxis i flera år, just nu dhf fram och highroller bak som börjar bli slitet.
Kollat på Magic Mary i kombo med Hans Dampf, båda i trail star soft och WTB Vigilante fram ihop med trailboss bak. Vilken kombo skulle ni föredra
för all mountain/enduro/stig till en 150/160 hoj? WTB verkar vara lite tyngre och lite dyrare.
mm/hd om man måste välja. Annars är Assegai/DHR2 en väldigt bra kombo.

WTB eller Schwalbe?
Tycker Magic Mary x 2 eller Magic Mary + Big Betty är väldigt trevligt. Väger dock en del i Super Trail soft.

Ska slänga på Vee Snap Trail snart, väldigt trevliga!

WTB eller Schwalbe?
WTB har kommit speccade orginal på mina två stigcyklar. Testade att köra ett tag med dem på den första (Trail Boss+Vigilante). På den andra åkte WTB-däcken av direkt till förmån för ett par Minions. Så om du vill köpa skiten (billigt) så har jag ett par nya 29" och ett par nästan nya 27.5" som jag aldrig kommer ha någon användning för...

WTB eller Schwalbe?
Ok , wtb verkar inget bra så siktar nog på schwalbe istället, ska kolla hutchinson också, inte kört på de sedan slutet av 90 talet :).

WTB eller Schwalbe?
Ok , wtb verkar inget bra så siktar nog på schwalbe istället, ska kolla hutchinson också, inte kört på de sedan slutet av 90 talet :).
Michelin och perelli är annars mera okända men omtyckta märken.

Jag brukar leta däck på R2 hemsida. Där man man bland annat sortera på vikt, bredd och typ av cykling.

WTB eller Schwalbe?
Kenda Pinner Pro är ett väldigt trevligt men också lite mer ovanligt allrounddäck om man vill ha något som är lite närmare ett DHF än vad ett Magic Mary är. Funkar bra som bakdäck med för den delen.

WTB eller Schwalbe?
Vet inte hur däcken från hutchinson är, men köpte ett 4-pack slang från dom som var totalt värdelös. Sprack direkt vid upppumpning eller på första rundan. Testade tre stycken sen slängde jag den fjärde och tog en annan slang istället. Men som sagt har inte testat deras däck, de kanske är bättre.

WTB eller Schwalbe?
Vet inte hur däcken från hutchinson är, men köpte ett 4-pack slang från dom som var totalt värdelös. Sprack direkt vid upppumpning eller på första rundan. Testade tre stycken sen slängde jag den fjärde och tog en annan slang istället. Men som sagt har inte testat deras däck, de kanske är bättre.
Just ja, de va deras superfeta dh slangar jag köpte 1999/00 någongång som sprack efter 20 min i skogen, reklamerade nog 5st hos cykelcity innan jag gav upp.

WTB eller Schwalbe?
Nån förresten som har koll på om magic Mary och hans dampf i soft addix är av en och samma gummiblandning eller som maxxis kör med tre olika skikt/olika mjuka beroende på kant och mittennobbar?

Tillbaka
Topp