www.Les2alpes.com ?

nebben00

Medlem
www.Les2alpes.com ?
Nån som har erfarenheter av cyklingen här? Dom har ju satsat lite på hemsidan i alla fall, dubbla fallhöjden mot den längsta i Åre låter ju heller inte fel...
Vi skall dit under VTT:s Freeride festival 21-24 juni www.freeraidclassic.com för att senare dra till les Gets/morzine, nån som tänkt i samma banor?

här är en länk:

http://2alpes.com/summer/uk/site/

Senast redigerad av en moderator:
www.Les2alpes.com ?
nebben00 skrev:
-------------------------------------------------------
> nån som tänkt i samma
> banor?

Jag har tänkt mig precis samma tur! Först festivalen och sen en vecka i Morzine.

Har inte heller cyklat något i alperna, så tack så mycket för länkarna! Det ser väldans fint ut!

Ps. Ska du åka med Nemo? Jag och några kompisar följer nog efter, i egen bil, vad jag förstått.

www.Les2alpes.com ?
Ja Roger det är jag det...Hur går det med ditt dh-bygge? Jag har fått min ROCCO och köpt en bättre begangnad Demo 8 det funka inte med saintväxel dubbelklinga mm så jag
börja om från nytt...Så om du vet någon som vill köpa en nyrenoverad och lackad Elliminator så säg till. Jag skall testa och se hur Demon funkar med roccon gentemot swingern, är den bättre så kan jag sälja elliminatorn ramen med swingerdämparen.

www.Les2alpes.com ?
Morzine5.jpg

Liftkö i Morzine

Ingen erfarenhet av Les deux Alpes, men väl av Morzine, klart Europas bästa DH-scen, 24 sommaröppna liftar, med gemensamt liftkort, 10 anlagda DH-banor, tusentals DH-åkare med tunga riggar som ägnar hela dagarna åt att åka upp med lift o ner i banorna. Vid vissa liftar var det liftköer.

www.Les2alpes.com ?
Nebben o Roger, om ni kör ner med bil kan ni ju även lätt ta er till Alp d´huez med t.ex Megavalanchbanan http://www.gravity-slaves.co.uk/main/?p=show_article&article_ID=217 och en bit mot Briancon ligger La Grave som Bike skrev om i senaste numret. Folktomma kanonstigar. Sen är det bara att fortsätta med Briancon- Serre Chevalierområdet, Sestriere osv.
Jag har bara cyklat en del runt Briancon, men på 80-talet var jag där nere varenda sommar o for runt på gamla militärvägar i bergen på min BMW R80 G/S.
Underbara trakter.

www.Les2alpes.com ?
Ojoj, vad fint det ser ut på alla bilderna!

Megavalanche banan verkar verkligen grym. Fast det lär väl ta en hel dag för en annan att ta sig ner!

Känns som 24 liftar i området räcker ganska bra för en vecka... :)

Nebben, låter helfästligt med Demo8'a! Med lång singelkrona och framväxel låter det som en AllMountain-från helvetet! Fungerar nog bra, sålänge man har lite lift uppför.

Min eliminator är på god väg. väntar bara på några delar, så jag kan montera styrlaget och gaffeln. Och så behövs det nog ett par bromsar. Lånar saintbromsarna från sixpacken, sålänge.

www.Les2alpes.com ?
Les2alpes ligger på samma ställe (samma dal) som Alp d´huez kolla animeringarna på wwwles2alpes.com... Ska du inte köra sixpacken där nere? Åandra sidan det man fölorar påkarusellen tar manigen på gungorna... Den rena DH-banorna 12st om de inte byggt fler rockar med en tung DH-hoj men allt annat blir roligare med en freeride/light typ bikeparks trails mm.

www.Les2alpes.com ?
Jag har varit i Port du solei (Morzine, Les Gets, Chatel, Champery mm) par år nu, både i juni och Juli. Juni i början av Juli att föredra, dels är det inte allt för varmt + att inga centralEuropeer har semester, Juli + Augsti så har fransmän, tyskar och italenare semester. I juni har man åkt utan liftkö överallt och håller man sig borta från Plenye och Lesgets på Helgerna så är det bara att åka. Hela liftsystemet öppnar den 24/6 men les Gets, Morzine och Chatel öppnar kring första Juni pleney (morzine) ännu tidigare

Tillbaka
Topp