MarcusL79
Aktiv medlem
X-caliber 9 eller Spez Chisel? Eller Alma M50..
Polaren ska köpa sin första Mtb.
Han kommer köra mest asfalt, grus och fin stig (tror han iallafall).
Han hade bestämt sig för Trek X-caliber 9 men provkörde även en Spec Chisel där han tyckte han flög fram och som han gillade mer. Han tyckte även spez var bättre byggd.
Trek har recon Gold RL, dropper och xt.
Spez har Judy silver är lite lättare men utan dropper. Deore växel.
Han har bestämt sig för att det blir en av cyklarna. Vilken? Och varför?
I butiken han kollade i var spez 1500kr dyrare. Men den finns för 2000kr mindre än Treken i en annan butik (blir online då)
Är det stor skillnad på recon Gold och Judy silver? Tror ni han märker skillnad i den typ av terräng?
Jag slänger in ett wildcard med Orbea M50 med kolram på 1100g (mot spez på 1400g), Judy silver och sram nx. För samma pris som spez i butik.
Personligen hade jag gått för Orbean utan att ha provkört nån av dem. Växlarna är det jag hade brytt mig minst om.
cykelhuset.com
stenstromscykel.se
www.erlan.se
Han kommer köra mest asfalt, grus och fin stig (tror han iallafall).
Han hade bestämt sig för Trek X-caliber 9 men provkörde även en Spec Chisel där han tyckte han flög fram och som han gillade mer. Han tyckte även spez var bättre byggd.
Trek har recon Gold RL, dropper och xt.
Spez har Judy silver är lite lättare men utan dropper. Deore växel.
Han har bestämt sig för att det blir en av cyklarna. Vilken? Och varför?
I butiken han kollade i var spez 1500kr dyrare. Men den finns för 2000kr mindre än Treken i en annan butik (blir online då)
Är det stor skillnad på recon Gold och Judy silver? Tror ni han märker skillnad i den typ av terräng?
Jag slänger in ett wildcard med Orbea M50 med kolram på 1100g (mot spez på 1400g), Judy silver och sram nx. För samma pris som spez i butik.
Personligen hade jag gått för Orbean utan att ha provkört nån av dem. Växlarna är det jag hade brytt mig minst om.
ORBEA ALMA M50 EAGLE XLARGE - Cykelhuset
Bicycle shop, bike shop, electric bicycles Upplands Väsby, Stockholm, Sollentuna - Cykelhuset
cykelhuset.com
Trek X-Caliber 9 Mountainbike Factory Orange 2023
Trek X-Caliber 9 hardtail mountainbike för motion, träning och tävling. Fint utrustad mountainbike som blivit uppdaterad inför 2022/2023 med bland annat en finare framgaffel, tubelessdäck och en dropper post. Trek X-Caliber 9 riktar sig till dig som vill ha en fin mountainbike som tål...
stenstromscykel.se
MTB 29" Specialized Chisel 29 1x12 växlad - Erlan cykel och sport
Nya Chisel är den perfekta cykeln att börja din resa in i XC-cykling och racing, med alla funktioner för att ta dig långt. Chisels helt nya ram med D'Aluisio Smartsvets-teknik som flyttar de hydroformade rörfogarna bort från områden med högsta påkänning, vilket gör den färdiga ramens balans...