XC Långlopp Örnsköldsvik

XC Långlopp Örnsköldsvik
Ser ut att vara ett kanonfint val av stigar och område, jag ser fram emot denna tävling mycket!!!

//Markus Frödin Sundsvallscyklisterna

XC Långlopp Örnsköldsvik
Äntligen ett XC lopp som har en banprofil/terräng värd namnet! Är ledig och påväg till Åre den helgen så det vore ju grymt att stanna i Ö-vik och köra lite XC först!

XC Långlopp Örnsköldsvik
Det blev en trevlig provkörning på banan idag.
Kanske inte optimalt med AM-cykel med feta däck och fet cyklist.
Nästa gång blir det nog HTn och mer lättrullade däck.

XC Långlopp Örnsköldsvik
Jag måste förtydliga mig, jag har gjort en liten film om Tolvtjärnsloppet i Övik där Ni får följa bl.a Mikael Lindnord, Lars E m.fl. Här är filmen:
/Janne

XC Långlopp Örnsköldsvik
Snygg film! Banan verkar vara riktigt rolig :-) Ska lägga in en ansökan om ledighet från familjen för att komma på eran tävling men det är ju helgen efter cv så vi får se.......
Jimmy Engström Skellefteå

XC Långlopp Örnsköldsvik
Jag får tacka alla som deltagit som tävlande och funktionärer samt sponsorer och övriga medarbetare! Det blev ju ett riktigt trevligt arrangemang - som jag tyvärr inte kunde cykla själv då jag var tävlingsledare också. Vill även skicka en blomma till vädergudarna som fattade att det fortfarande var sommar.

Nu har det hunnit blir lite höstruskigt men planerna för nästa års långlopp smids ändå för fullt. En idé om längre och ändrad bansträckning pågår för fullt och är provcyklad. Vi byter till och med startort tror vi, men kommer in i samma fina område ändå. Även "halvan" blir ett MTB-lopp på fina stigar och skogsvägar. Häng med på CK Örnens hemsida så får Ni mer info så småningom (även om jag inte kommer att glömma detta forum heller)

http://www.ckornen.se/

Tillbaka
Topp