XC-ramar till stora pojkar

Söker en ny ram till min XC-hoj, men har jädrigt svårt att hitta någon som verkar gå bra ihop med min längd på 193cm.

Snål/fattig är man också, vilket inte gör det hela enklare.

Så jag ber gudarna på Happy om hjälp: Om någon har ett tips på en ram för 2-5000 som passar till längre åkare så vore jag otroligt tacksam!

Senast redigerad av en moderator:
Tack för tipsen.

Canyonramarna ligger lite i taket på min budget, men om man inte hittar något billigare får det kosta vad det kostar.

29 tum går tyvärr ej, då min gamla var 26" och jag tänkt sno delar från den sånär som på styrlager om så behövs.

HT blir att föredra antar jag, då man väl inte får mycket till FS för de pengarna?

Jag råkade halka in på Allebike idag. De har riktigt billiga ramar där i storl 21" vilket borde räcka.

Kan vara nåt att kolla in även om det är kräksvarning på loggan.

Stalle

kristoffer197: Jo, Crc har ju ofta bristfällig eller ingen geometriinfo.

Båda ramarna du länkade till verkade trevliga, den ena var dock slutsåld för tillfället. Är Bike-discount pålitliga när det gäller leveranser?

Allebike-ramarna har jag kollat lite på tidigare, men jag kommer bara inte förbi loggan. :)

Hej som jag skrivit om i andra trådar, så är jag själv på g att bygga en kina-kol cykel, pris för en carbonram ligger mellan 3-4000kr inkl. frakt o skatt. Ska fråga handlaren om dom har XL-storlekar.

// Larsa :D

Det låter ju inte fel, men snackar vi båtleverans på 4-6 veckor då? Vill gärna ut i spåren så fort som möjligt, benen skakar i abstinens! :)

Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag råkade halka in på Allebike idag. De har
> riktigt billiga ramar där i storl 21" vilket
> borde räcka.
>
> Kan vara nåt att kolla in även om det är
> kräksvarning på loggan.
>
> Stalle

varför envisas dom med de extremt äckliga loggorna? känns jobbigt o köpa en ram för att behöva slita av loggorna direkt, då kan man ju lika gärna köpa skiten direkt från taiwan på ebay.

Ok, jag fick precis svar från min KK-leverantör...

Här är ramens spec.:
CarbonFrameGeometry.jpg ht=179

CarbonMTBFrameTR-FM030CF.JPG ht=368

Tillbaka
Topp