XCE?

XCE?
Herregud vilken dynga XCE är?!

"-Vi fick lite panik här på UCIs XC-sektion och uppfinner en slags trött BMX-varian. Ja... XCO drar ju bara fyra deltagare och tre i publik så va ska man hitta på lixom..."

XCE?
lundatok: det är (bla?) XCE, det är iaf i XCE som engen är världsmästare.

jilster: jadå, jag har sett båda videos du har länkat till. har du kollat på de tävlingar som gått i år eller har du bara kollat på ett kollage av dråpliga krascher?

XCE?
Om XCE får vara med och representera mtb i OS känns det som att det hela blir lite pinsamt.

Vad jag förstått så är det för att då kan man öka antalet tävlingar utan att öka antalet tävlanden eftersom de som kör de längre XC-loppen kan köra även XCE för att få en chans till att knipa en medalj. Det handlar alltså inte om att visa upp sporten.

XCE?
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det XCE eller XCO som Rissveds/Engen kör?

De kör båda grenarna men har lyckats bäst i XCE. Jag tror dock att deras största fokus är fortfarande på XCO. XCE är lite mer på låssas och skoj. XCO = prestige

Men det är faktiskt skoj. Betydligt roligare än jag först trodde. De två svenska banor i svenska cupen som varit har faktiskt levererat. Tycker de många gånger ser roligare ut än utomlans.

Men det är svårt att se på film. Ingen av banorna såg särskilt mycket ut på film innan race. Och även om det låg stockar och hopp i Borlänge så ligger tekniken mer i att åka fort på sväng och ha starka ben än att trixa sig över stock och sten.

Om XCE skall vara med i OS eller inte har jag ingen åsikt i. Jag tänker inte köra där ivf...

XCE?
När det glesnar i startfälten måste ju något göras... Annars blir det som monoski eller skidbalett. OS blir sedan sista spiken i kistan.....

Man kan ju också ragga mottävlande här på humpfy.....

XCE?
Senast ändrad:
XCE?
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad tycker ni andra?

Dåligt med roliga katter och tjocka gubbar som ramlar i bröllopstårtan!
Tacka vet jag AFV!!!!

XCE?
Känns som om det är väldigt beroende på banan och deltagarna om det blir roligt att titta på eller inte. Ungefär som skidsprint med andra ord och det har ju blivit rätt stort...

Tillbaka
Topp