XT Di2 1x11 - kommer detta flyga?

cosmos

Aktiv medlem
Hej på Er och glad midsommar!

Sitter och funderar på Di2 XT 1x11, har mekanisk XT idag. Har sökt info om hur man kan konfgurera men inte funnit.

Kommer denna konfiguration att fungera? (Jag vet att jag har glömt kablar.)

xt-1x11-di2.png

Är det ngt litet jag missat som ger en stor förbättring?

Tack på förhand!

Du behöver köpa till hållare för batteriet, Intern för att sätta i sadelstolpen eller extern för texempel fästa i flaskhållarhålen. Glöm inte laddaren.

Skulle inte sätta den junction boxen på ett rakt styre även om det skulle funka.
XT och den nyare XTR med inbyggd BT skulle jag nog gått på.

Tack för feedback!

@spacekitty: Topp, visste inte. :-)

@såkket: Var lite fundersam till den junction boxen, ska kika på de andra. :-) BT är ju bra ja...

Problemet med att inte använda den med displayen är att det är svårt att hitta någonstans vettigt att sätta den, med bockstyre så är ju styrändan bra och skyddad men på ett rakt styre så är det ju en ganska utsatt punkt.

Tänk också efter vart du vill ha batteriet, sadelstolpen är lättast men då kan du inte köra dropper, PRO har en lösning för att köra den i gaffelröret men då krävs krävs minst deras styrstam som inte använder stjärnmutter samt även deras styre om man vill intern dragning ända från växelväljaren. Finns även några andra styren som är förberedda med hål för di2 kabeldragning om du skall köra batteriet i sadelstolpen, jag har ett från Race Face då det dessutom har förstärkta ändar för barends, kör man alustyre vågar man kanske borra några hål för kablarna i befintligt styre.

Superbra tips! Tack än en gång!

såkket sa:
Problemet med att inte använda den med displayen är att det är svårt att hitta någonstans vettigt att sätta den, med bockstyre så är ju styrändan bra och skyddad men på ett rakt styre så är det ju en ganska utsatt punkt.

Tänk också efter vart du vill ha batteriet, sadelstolpen är lättast men då kan du inte köra dropper, PRO har en lösning för att köra den i gaffelröret men då krävs krävs minst deras styrstam som inte använder stjärnmutter samt även deras styre om man vill intern dragning ända från växelväljaren. Finns även några andra styren som är förberedda med hål för di2 kabeldragning om du skall köra batteriet i sadelstolpen, jag har ett från Race Face då det dessutom har förstärkta ändar för barends, kör man alustyre vågar man kanske borra några hål för kablarna i befintligt styre.

såkket sa:

Har man en Cannondale Scalpel så monterar man batteriet i ramen framför dämpare med speciellt fäste (som inte är så dyrt trots att det här Cannondale-specifikt ?) ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp